کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان:

۱۳ فوتی از ۲۵ اسفند ماه در حوادث جاده ای استان

1 فروردين 1402 ساعت 16:46

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان گفت: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا شب گذشته ۲۵۷ حادثه رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های استان کرمان رخ داده است.


به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان سرهنگ امین غفوری با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را با مهار تورم و رشد تولید به پیش خواهیم برد، عنوان کرد : امسال همانگونه که از شعار نوروزی پلیس به عنوان نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای نیز مشخص است تغییر در وظایف، رفتار و ماموریت‌های پلیس به سمت پلیسی متفاوت و مقتدر و حرفه‌ای خواهد رفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان افزود: در ایام نوروز هر سفری برای ایمن بودن نیاز به برنامه‌ریزی دارد و یکی از خطاهایی که عمدتا باب شده، این است که افراد در لحظه تصمیم می‌گیرند و سفر را بدون برنامه‌ریزی آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه رعایت اصل خود مراقبتی و نقش و وظیفه صاحب خانه در امنیت و مراقبت از خانه تاکید کرد و گفت: صاحب‌خانه‌ها مسئول مراقبت از منزل و اموال داخل منزل هستند و در هنگام سفر حتما از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان از شهروندانی که قصد مسافرت در تعطیلات نوروز را دارند خواست، نبود خودشان را در جایی و یا در شبکه های اجتماعی عنوان نکنند و حتما منزل خود را به یکی از بستگان و یا افراد مطمئن همسایه بسپارند.

سرهنگ "غفوری" تاکید کرد: رانندگان محترم حتما سعی کنند بعد از ۲ ساعت رانندگی در طول مسیر در گوشه‌ای از جاده بایستند و بین ده تا پانزده دقیقه استراحت کنند و نوشیدنی میل کنند و با یک سری حرکات ورزشی و کششی خستگی را از تن خود رها کنند.

وی افزود: ۷۰ درصد حوادثی که وجود دارد در ۳۰ کیلومتری جاده ها و در ورودی و خروجی شهر ها اتفاق می افتد و رانندگان به هوای اینکه خواب از سرشان خواهد رفت شروع به حرکت می‌کنند و متاسفانه حادثه رخ می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمان گفت: متاسفانه از ابتدای شروع سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا شب گذشته ۲۵۷ حادثه رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های استان کرمان رخ داده است که از این تعداد ۱۰۲ حادثه مربوط به جاده‌ها و ۱۵۵ حادثه در خیابان‌های شهرهای استان بوده است و متاسفانه ۱۳ شهروند در این میان جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ "امین غفوری" گفت: از ۲۰۶ حادثه رانندگی به وقوع پیوسته در استان، منجر به مجروح شدن ۱۱۹ شهروند در داخل شهرهای استان و ۸۵ شهروند در داخل جاده‌های استان بوده است.

وی با بیان اینکه رانندگان محترم حتما رعایت اصل حوصله و صبر و برنامه‌ریزی را در برنامه‌های خود داشته باشند، خاطر نشان کرد: پرهیز از حادثه رانندگی تنها وظیفه راننده خودرو نیست و تمامی افرادی که در یک خودرو همسفر راننده خودرو هستند به نوعی وظیفه دارند به راننده کمک کنند تا این سفر ایمن رقم بخورد.

انتهای خبر/ طهماسبی


کد مطلب: 133340

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/133340/۱۳-فوتی-۲۵-اسفند-ماه-حوادث-جاده-استان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir