تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۳
۰
plusresetminus
مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد:

افزایش ۲۱ درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون اقامت مسافران نوروزی و گردشگران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.
افزایش ۲۱ درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان به نقل از ایسنا؛ فریدون فعالی امروز دوم فروردین ماه با اشاره به اینکه این آمار از مراکز اقامتی سطح استان کرمان دریافت شده، اظهار کرد: تاکنون میزان اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی استان به ۸۶ درصد رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: خوشبختانه ظرفیت اقامتی این استان در نوروز سال جدید افزایش یافته و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در کنار سایر مراکز اقامتی به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: استان کرمان با داشتن ۴۴۹ مراکز اقامتی درخصوص اسکان مسافران هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند به نحو احسن از میهمان‌های نوروزی میزبانی کند. 

فعالی بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۲ قوی‌تر از سنوات قبل عمل کرده و نوروز ایمنی را برای گردشگران ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه از اجرای موسیقی در محل اماکن تاریخی و گردشگری این استان خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز برنامه موسیقی سنتی و محلی در محل اماکن تاریخی و ورودی شهرستان‌های استان کرمان اجرا می‌شود.

وی افزود: هرساله جاذبه‌های شاخص استان همچون باغ شاهزاده ماهان، مجموعه گنجعلیخان کرمان، روستای جهانی میمند و ارگ تاریخی بم میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است که امسال هم با توجه به حضور بالای گردشگران ویژه برنامه نوروزگاه در این اماکن اجرا می‌شود.

فعالی ادامه داد: بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز با همکاری دستگاه‌های مرتبط در کاروانسرای گنجعلیخان، میدان تجلی، هفت باغ علوی و ... راه‌اندازی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در تلاشیم فضایی شاد و مفرح برای مسافران نوروزی مهیا کنیم تا آنها در کنار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری با آداب و رسوم مردم استان کرمان نیز آشنا شوند.

انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcjxtevouqettz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین