تاریخ انتشار :جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰
۰
plusresetminus
در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

دولت مخاطب اول شعار سال است/ ماه رمضان دانشگاه خودسازی است

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: اولین مخاطب شعار سال مسئولان هستند؛ وظیفه دولت مردان این است که شب و روز خود را صرف کار در این حوزه کنند.
دولت مخاطب اول شعار سال است/ ماه رمضان دانشگاه خودسازی است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه‌آرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه کرمان: دولت مخاطب اول شعار سال است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان و در اولین خطبه نماز جمعه امروز که در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزارشد بعد از توصیه همگان به تقوای الهی گفت: اگر کسی تقوا را رعایت کند خداوند در جایی که همه‌ درها به روی او بسته شده است به داد او می‌رسد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان تمرینی برای تقویت تقوا است، گفت: آنچه در سختی‌های دنیا و آخرت راهگشای ماست با تقوا بودن است.

وی با بیان اینکه ما باید خود را در مسیر تربیت اولیا الهی قرار دهیم گفت: انسان باید دینداری خود را تقویت کرده و خود را در راستای ماموریت انبیا الهی قرار دهد.

خطیب جمعه امروز کرمان در ادامه با بیان اینکه انسان یک موجود مختار بوده و خداوند به وی اختیار داده تا مسیر درست را انتخاب کند گفت: انسان هم می‌تواند مسیر هدایت را انتخاب کند و رستگار شود هم می‌تواند مسیر سقوط را انتخاب کند و خود را به تباهی بکشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اهمیت روزه در اسلام و وجوب آن برای انسان بیان کرد: انسان با روزه می‌تواند به تقوای الهی دست پیدا کند.

وی با اشاره به سالروز ارتحال مرجع عالی قدر تشیع حضرت آیت‌الله عظما بروجردی گفت: شخصیتی که زحمت‌ها و تلاش‌های آن باعث شد تا انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام عظیم و شأن  بذر آن کاشته شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: یاران امام و مردم شهید پرور موفق شدند انقلابی را که در دنیای بعد از حضرات معصومین علیهم اجمعین نمونه ندارد؛ به پیروزی برساند.

وی گفت: همه‌پرسی جمهوری‌اسلامی در سال ۵۸ و رای آری مردم به نظامی مبتنی بر آیات و روایات قوانین و مقرارت دینی شما گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مردم انقلاب را به پیروزی رساندن؛ و به نظام جمهوری‌اسلامی رای دادند؛ حکومت را مشخص کردند و گام بزرگ برای تمدن اسلامی را به سرعت برداشتند.

وی تاکید کرد: چهل سال را ما پشت سر گذاشتیم و در دهه پنجم در میانه راه هستیم؛ دشمنی‌ها یکی پس از دیگری علیه جمهوری‌اسلامی بخشی علنی و بخشی پنهان است.

 خطیب جمعه کرمان بیان کرد: ما ملت رشید و عزیز و فهمیم اسلامی پشتیبان ولایت امر ماندند و با پشتیبانی انقلابشان را با خدای خود عهد کردند تا به دست ولی امر خود برسانند.

حجت‌الاسلام علیدادی اظهار کرد: کشوری که بخواهد پیشرفت کند؛ سه نیاز اساسی دارد؛ اولین نیاز اساسی ملت این است که مردم در حاکمیت و حکمرانی و تشکیل نیاز اساسی حاکم بر آن کشور نقش اساسی و جدی داشته باشند؛ نگاه مردم؛ رای مردم؛ نظر مردم همانطور که اصل حکومت را مشخص کرد؛ در ادامه راه و همه صحنه‌ها؛ نظر مردم تامین بشود.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: در واقع استقلال سیاسی کشور مبتنی بر نگاهی است که مردم دارند آن هم کشوری مستقل و پیشرفته است.

وی افزود:  محور دوم و نیازی که مردم دارند عبارت از این است که اعتقادات و فرهنگشان و دیانتشان  باید در جامعه ساری و جاری باشد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: ارزش‌های دینی و اسلامی که پای آن ایستادند و برای آن شهید دادند خون‌های پاک ریختند مجاهدان سلحشور و مخلصانی در این مسیر جان خود را فدا کردند تا اعتقادات و ارزش‌های دینی کشور جاری و ماندگار شود؛ باید به ارزش‌های دینی و اعتقادیشان کاملا توجه شود.

وی افزود: محور سوم نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی است و در بخش معیشت و اقتصاد باید نیازمندی‌های مردم تامین شود و زندگی آرام و رو به جلو داشته باشند این حق مردم است و جز نیازهای اصلی مردم است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: متناسب با همین نیاز مردم؛ رهبری معظم و عظیم وشان انقلاب در سخنرانی اول سال و همچنین نامگذاری شعار سال راهبردهای مناسب را اعلام فرمودند.

وی گفت: امسال سال مهار تورم و رشد تولید است؛ یعنی بخش اقتصادی کشور و همه کسانی که در این حوزه کار می کنند؛  در بخش دولتی و مردم و بخش‌های دیگر هر کدام باید وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اولین مخاطب مسئولان هستند؛ وظیفه دولت مردان که با این دولت همکاری می کنند این است؛  شب و روز خود را صرف کار در این حوزه کنند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: آنها که اعتقادی به این همکاری ندارند باید خودشان را کنار بکشند تا کسانی که هماهنگ با این نظام هستند در این حوزه خدمت خودشان را و نیازمندان جامعه  به طور جدی پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: مخاطب دوم مردم هستند؛ مردم وظیفه بسیار حساس و مهمی  دارند؛ رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از مصرف بی‌رویه و جلوگیری از اسراف وظیفه مردم است و هم در توزیع و هم در مصرف می‌توانند به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند و در همین راستا باید پویش‌های مردمی راه بیندازند که مردم مجاهدانه وارد صحنه شوند و هم به دولت کمک کنند و هم وظیفه خود را به بهترین وجه انجام دهند.

وی گفت: مخاطب سوم فرمایشات انقلاب؛ رسانه‌ها و مطبوعات در کشور هستند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: رسانه ملی و همه تریبون‌ها که زبان گویا دارند  و قلم رسا دارند باید بسیج شوند؛  با امید بخشی در این وضعیت اقتصادی به کمک مردم بیایند.

وی افزود: قلم رسانه‌ای؛ زبان گویایی که می‌تواند جهاد تبیین را انجام دهد کارآمدی خاص خودش را دارد و بسیار موثر است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: زمان آن رسیده است که دست به دست هم بدهیم و همه در کنار هم تلاش کنیم؛ به خصوص رسانه‌ها باید کاری کنند که گفتمان رهبری  امتداد پیدا کند و در همه عرصه‌ها نشان بدهند و  فقط شعار ندهند.
 

امام جمعه عنبرآباد: سال ۱۴۰۱ سال اوج‌گیری صبر و بصیرت مردمی شد


حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت تقویت اراده و تصمیم گیری است که یکی از مشکلات جامعه امروزی ما ضعف در اراده و تصمیم گیری است.
 
وی افزود: ماه مبارک رمضان، فرصت برنامه ریزی و ایجاد نظم است که در ماه مبارک رمضان معمولاً همه امور ما همچون سحرخیزی، نماز اول وقت، خوردن و آشامیدن و... نظم خاصی می‌گیرد.

خطیب جمعه عنبرآباد یکی از فرصت‌های استثنایی ماه مبارک رمضان را پیوند و تقویت ارتباط با اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به اهل بیت است. این ماه، ماه امام زمان است لذا تلاش کنیم سنخیت خودمان را به اهل بیت بیشتر کنیم.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و شعار "مهار تورم و رشد تولید" گفت: مقام معظم رهبری، امسال را هم به جهت اینکه مسئله اصلی کشور مسئله اقتصاد است با در نظر گرفتن همه جهات مخصوصاً موضوع تورم به عنوان مشکل اصلی و همچنین تولید به عنوان یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی شعار سال ۱۴۰۲ را مهار تورم و رشد تولید اعلام کردند که باید از طرف مسئولان مورد توجه جدی واقع شود.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند: کارهای خوبی در بخش اقتصاد انجام گرفته این کارهای خوب باید منجر به گشایش در زندگی و سفره مردم مخصوصاً طبقات ضعیف شود، تحقق این موضوع جز با برنامه‌ریزی دقیق و استمرار این برنامه ها قطعاً میسر نمی باشد.

وی عنوان کرد: یکی از نکات دقیقی  که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ارائه کردند این نکته بود که در ارزیابی‌ها باید تمام جوانب را دید و نتیجه گیری کرد. هم تلخی‌ها و هم شیرینی‌ها را باید در کنار همدیگر قرار داد و ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام بامری خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای فقط تاریکی و مشکلات و گره‌ها و ضعف‌ها  را می‌بینند، فقط کاستی‌ها و نداشته‌ها و قسمت خالی ظرف را می‌بینند و مرتب در حال ایجاد یأس و نامیدی در جامعه هستند و مرتب دل مردم را خالی‌ می‌کنند، که این بسیار غیرمنصفانه است.

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد افزود: از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که مسئولان دولتی فعالان اقتصادی و گروه‌های مردمی جوان و پرانگیزه تمام تلاش خود را بر حل مشکلات مردم متمرکز کنند که اگر این مهم تحقق پیدا کند خیلی از مشکلات دیگر هم در کنار این حل خواهد شد.

وی با تبریک سال جدید افزود: سال ۱۴۰۱ را پشت سر گذاشتیم و سال۱۴۰۲ را آغاز کردیم، زندگی فردی انسان و زیست جمعی بشر، برآیند گذشت روزها و هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها است، آنچه که مهم است این است که باید از این گذر زمان زاد و توشه برداریم و از گذشت عمر درس‌ها و عبرت‌های ها باید بگیریم.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه حقیقتاً باید به پیشگاه مردم بصیر و صبور کشور، با تمام وجود باید تعظیم کرد گفت: مردم علیرغم گلایه‌ها و نارضایتی‌ها از برخی رویکردها و عملکردها و ضعف‌ها، پای کار انقلاب و نظام ایستادند و سال ۱۴۰۱ سال اوج‌گیری صبر و بصیرت مردمی شد. با اینکه ناراحتی از برخی کم تدبیری‌ها و بد تدبیری‌ها داشتند، اما به خاطر امام، شهدا، وطن، و ایران عزیز، فشار گرانی و سختی معیشت را تحمل کردند.

وی با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: باید توجه داشته باشیم که در همه برنامه ها، دیدوبازدیدها، سفرها و مهمانی ها حفظ حرمت ماه مبارک رمضان واجب است و باید مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام بامری افزود: برخورد با روزه خواری در ملا عام و هتاکی نسبت به ماه مبارک رمضان و هنجارشکنی‌ها با نظارت مسئولان بر بازار و همچنین  کنترل قیمتهای اجناس مورد نیاز مردم با توجه به اینکه در اول سال هستیم باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد و با متخلفین برخورد جدی شود.

امام جمعه عنبرآباد فضای اتحاد در شهرستان را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: مسئولان و مدیران، دغدغه‌مندان و نخبگان شهرستان بدانند رشد، توسعه، پیشرفت و آبادانی هر شهری در سایه برنامه ریزی، تلاش حرکت، وحدت، انسجام، تعامل، مشارکت، هم افزایی و همگرایی صورت می گیرد و در مقابل اختلاف باعث عقب گرد، توقف و رکود است.

امام جمعه ریگان: اولويت اصلی دولت، تحقق شعار سال و مهار تورم افسارگسیخته باشد


حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و باید همه ما به دولتمردان در جهت تحقق شعار امسال کمک کنیم.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه کارشناسان سه روش را برای مهار تورم پیشنهاد کردند، افزود: مبارزه با عوامل تورم، مبارزه با آثاری که تورم دارد و مبارزه با خود تورم است.

خطیب جمعه ریگان با اشاره‌ به اینکه تورم مشکلاتی را برای مردم مستضعف جامعه به وجود آورده است، تصریح کرد: اولويت اصلی دولت، تحقق شعار، مهار تورم افسار گسیخته و نظارت بر بازار باشد.

رضازاده با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی برای حل مشکلات مردم باشد نه برای حزب و حزب گرایی، عنوان کرد: فتنه گر و منافق در خاک پاک ریگان جا ندارد.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به جهت راه اندازی گردان رزمی امنیتی امام حسین علیه السلام در شهرستان ریگان، افزود: گردان امام حسین علیه السلام سپاه، قطعا برکات فراوانی در بحث امنیت این شهرستان دارد.

امام جمعه فهرج: تحقق شعارهای سال ولی امر مسلمین جهان، نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های اولین نمازجمعه این شهرستان در سال ۱۴۰۲، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو، نمازگزاران را به بهره‌گیری از فضایل این ماه پر خیر و برکت فراخواند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ بنام «مهار تورم و رشد تولید» بیان کرد: تحقق شعارهای سال ولی امر مسلمین جهان، نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است.

آقاملایی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است افزود: علاوه بر این کاهش هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی از جمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند.

امام جمعه فهرج در ادامه به مهم ترین اتفاقات سال ۱۴۰۱ اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته سال اوج‌گیری صبر و بصیرت مردمی شد که با سختی و رنج مضاعف دندان بر جگر نهادند و صبر کردند و گلایه ها را فروخوردند.

وی با تاکید بر اینکه باید به پیشگاه این مردم با تمام وجود تعظیم کرد گفت: مردم در این سال علیرغم ناراحتی از برخی کم‌تدبیری‌ها و بی‌تدبیری‌ها بخاطر امام، شهیدان، رهبری، وطن و تمامیت ارضی ایران عزیز، گرانی و تنگی معیشت را تحمل کردند و در میدان ماندند.

آقاملایی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه بیان کرد: این رزمایش نشان می‌دهد اتحاد سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای شرقی، در حال تبدیل شدن به یک اتحاد نظامی است و پاسخی شرقی به رزمایش اخیر آمریکا، رژیم‌‌صهیونیستی و کشورهای اروپایی و عربی در خلیج فارس محسوب می‌شود.

امام جمعه رودبارجنوب: هزینه ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید کم شود


حجت الاسلام افشارمنش به نامگذاری شعار سال توسط امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم، مسلط و دلسوز نسبت به مردم ایران همواره مهمترین نیازهای جامعه را مورد توجه قرار داده اند و آن را به عنوان شعار سال مطرح کردند.


وی افزود: این شعار یک بعد سلبی دارد مهار تورم یک یگ بعد ایجابی نیز دارد، رشد و تولید هر کدام از دو جزء مکمل یکدیگر هستند؛ تا تورم و گرانی مهار نشود تولید بجایی نخواهد رسید.


خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اينکه که دولت سیزدهم در حل این موضوعات باید اهتمام جدی به خرج دهد، تصریح کرد:  هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید کم شود و نقدینگی باید مدیریت شود، چرا که قرار نامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی نقش مهمی در کنترل تورم دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز حاکم اسلامی و ولی فقیه شعار سال را بنابر مقتضیات زمان مساله اقتصاد معرفی کردند، اما عدم فهم دقیق برخی از مسئولان و دست اندرکاران از چیستی و چرائی نامگذاری سال‌ها به شعار اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب از بزرگترین موانعی است که نمی‌گذارد شعار سال به طور مطلوب  تحقق پیدا کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به اينکه نقش مردم بسیار مهم است زیرا می توانند سرمایه خود را در جهت تولید به کار برند، عنوان کرد: متاسفانه نقش تعاونی‌ها هم در اقتصاد مغفول مانده است و باید مردن از کالای ایرانی استفاده کنند.


حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش با اشاره به اينکه سال ۱۴۰۱ حوادث تلخ و شیرینی داشت، گفت: حوادث طبیعی، از جمله سیل و زلزله البته نزولات آسمانی زیادی داشتیم که خسارت جانی کم اما خسارت‌های مالی زیادی به وجود آمد لذا لازم است مدیریت بحران به قرارگاه فراتر از ستاد بحران فعلی تعریف شود زیرا که کشور ما حادثه خیز است.


خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مردم انقلابی و صبور ایران بزرگترین جنگ رسانه‌ای و ترکیبی را شاهد بودند که از طرف عوامل استکبار جهانی به شکل تحسین برانگیزی برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل عدم شناخت از ملت و رهبری ایران به نتیجه نرسید و دشمن در یک جنگ شناختی تلاش داشت چهره مخدوش از ایران و نظام به نمایش بگذارد تا بتواند در سر میز مذاکره برجام را برنامه ریزی کرده بود اما به نتیجه نرسید.


وی گفت: در اواخر سال گذشته با پروژه مسموم سازی دانش اموزان و  فراخوان چهارشنبه آخرسال می خواست برنامه‌های خود را ادامه دهد موفق نشد و بعد از اینکه از اغتشاشات نتیجه ای نگرفتند جنگ اقتصادی در بازار ارز راه انداختند و بنا داشتند دلار تا 100هزارتومن برسد اما موفق نشد و علی‌رغم همه‌ی سختی‌ها ملت ایران در بعد منطقه‌ای و جهانی خوش درخشید.
 

امام جمعه جیرفت گفت: همه مساجد، در جمع خوانی قرآن، سهیم باشند


حجت‌الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت، ضمن تبریک عید نوروز، ماه مبارک رمضان و توصیه به رعایت تقوای الهی، درخصوص کارکردهای مسجد در اسلام، گفت: کارکردهای مهم مسجد شامل اقامه نماز، تصمیمات دولتی و جنگی، قضاوت، اطلاع رسانی و .... است.

امام جمعه جیرفت افزود: در دهه ۵۰ نیروهای انقلاب، که در مسجد تربیت شده بودند، انقلاب را پیروز کردند و در دهه ۶۰ مسجدی‌ها جنگ را اداره کردند و متاسفانه بعد از آن، شاهد کم‌رونقی مسجد هستیم و به دنبال غافل شدن از کارکردهای مسجد، جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی شد و اکنون مسجد، در برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند نقش داشته باشد.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنرانی ابتدای سال جاری فرمودند که در جامعه عیوبی مانند اسراف در استفاده از گاز، برق و آب و .... هست که باید برطرف کرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ملاقات دیروز با قاریان، تکیّه به برگزاری کُرسی تلاوت قرآن، در همه مساجد داشتند تا همه مساجد، در جمع خوانی قرآن، سهیم باشند و در ادامه، تفسیری از قرآن ارائه شود.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار کرد: برای مهار تورم، بایستی اسباب تورم را شناسایی و کنترل کرد و مهم‌ترین عوامل تورم شامل عدم مدیریت نقدینگی، کاهش هزینه‌های بودجه‌ای کشور، کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت، کنترل صادرات و واردات و کنترل قاچاق است و رشد تولید، بوسیله حمایت از تولید کنندگان است.

امام جمعه جیرفت گفت: مردم دید و بازدید نوروزی را به شب‌ها منتقل کنند و کسانی که روزه نیستند حق تظاهر به روزه خواری را ندارند و همگان در پدیده بی‌حجابی و بدحجابی، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را دارند.

امام جمعه کهنوج: رفع ضعف‌های اقتصادی با قاطعیت دنبال شود


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رئیسی امام جمعه موقت شهرستان کهنوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب روز اول فروردین سال ۱۴۰۲ وقتی در جمع مردم می‌خواستند صحبت کنند صحبت از تحول می‌کنند تحول در همه عرصه‌ها که گاهی دشمنان این نظام چه کسانی که داخل وخارج هستند از تحول تعبیری دیگری می‌کنند.

وی ادامه داد: تحول ما با آنها متقاوت است دشمنان به دنبال تحول در ساختار این نظام و هویت ما هستند آنها با رفتار و اندیشه امام خمینی (ره) و ولایت فقیه مخالف هستند.

 
خطیب جمعه موقت کهنوج خاطر نشان کرد: ما به دنبال تغییر و تحول هستیم و باید در جامعه  عیب‌ها را شناسایی کنیم و باید با قاطعیت دنبال رفع ضعف اقتصادی باشیم و مسئولین و مردم باید دست به دست هم بدهند  ضعف‌ها را شناسایی کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان افزود: با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز هستیم باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذاریم تا شاهد بروز حوادث رانندگی نباشیم.
 

امام جمعه جازموریان: تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین و جهادی عمل کردن است


حجت‌الاسلام صادقی با تبریک سال نو، ابراز کرد: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که مقام معظم رهبری پايه گذاری کردند، نامگذاری سال‌ها است که برکات فراوانی دارد و ترقی دولت در همه عرصه ها را فراهم می‌کند.


خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: در دهه اخیر نام گذاری ها بر گره گشایی اقتصادی و معیشت مردم دارد که در بلند مدت نیازمند به فرهنگ سازی است.


وی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید توجه داشته باشند که علاوه بر مدیریت نقدینگی و کاهش وابستگی به نفت، تحقق شعار سال در عمل نیازمند جهاد تبیین و جهادی عمل کردن است.


حجت الاسلام صادقی با اشاره به سیاست خارجی کشور، تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی به سیاست خارجی یک نگاه جامع و کامل است و ایران یکی از قطب های جهانی است و نمونه آن توافق با عربستان می باشد که مورد استقبال همه کشورها قرار گرفت.

امام جمعه منوجان: مردم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند

حجت الاسلام محمدعلی سالاری امام جمعه موقت منوجان در نمازجمعه مورخ ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ گفت : ماه مبارک رمضان برترین ماه‌ها و ساعات آن بهترین ساعات هست و از فرصتهای آن  باید به خوبی استفاده کنیم.

 وی افزود: یکی از عوامل خسران همین فرصت سوزی هست و زیانکار واقعی کسی هست که از فرصتهای عمر خودش استفاده نکرده و ماه رمضان فرصت آشتی با خدا و توبه به درگاه خداوند و ماه تلاوت قرآن و دعاست وباید مأنوس کنیم خودمان را با قرآن و آیات قرآن و هرروز قرآن بخوانیم.

خطیب موقت نماز جمعه منوجان در ادامه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و سال نو خاطر نشان کرد : سال ۱۴۰۱ سال اوج گیری صبر و بصیرت مردم شد ومردم در میدان ماندند و فشار گرانی و معیشت را تحمل کردند و در چندسال اخیر نامگذاری مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد هست و تاکید زیادی براین موضوع داشته و دارند .

وی تصریح کرد: همت همه دولتمردان را می‌طلبد که  بیش از پیش نسبت به برطرف کردن مشکل تورم اقدام کنند و اقتصاد ما باید مردمی باشد و دولت تسهیلات به مردم بدهد که مردم در اقتصاد سهم داشته باشند و مردم از کالاهای ایرانی و تولید کنندگان داخلی حمایت کنند.
 

امام جمعه فاریاب: ارتقا امنیت سرمایه‌گذاران از راه‌های تقویت رشد تولید است


خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

وی ابتدا ضمن عرض تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان بیان کرد:مهار تورم و رشد تولید، شعار امسال است،رهبر عزیز انقلاب، هر سال با توجه به نیاز کشور، شعاری را برای آن سال تعیین می کند، تورم و رشد تولید، مکمل یکدیگرند.

وی افزود: آیا تورم و گرانی فقط در جمهوری اسلامی ایران است یا جهانی است؟ تورم در بیشتر کشورهای جهان کم و بیش وجود دارد؛ اما در بعضی کشورهای پیشرفته کمتراست و در کشورهای در حال توسعه، بیشتر است،تورم در ایران،در سال ۱۳۵۰ کلید خورد،یعنی چند سال قبل از انقلاب تا الان ادامه دارد و در سال های اخیر به ۵۰ درصد رسیده است.

حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: عوامل تورم تقاضای زیاد و عرضه کم است، راه کنترل تورم، ایجاد یک تناسبی بین عرضه و تقاضا است.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد:برای مبارزه با تورم، باید با عوامل افزایش آن مبارزه کرد، یارانه، بیمه، کمک به اقشار آسیب پذیر، برخورد قانونی با گرانفروشان بخشی از روش‌های کمک به مردم آسیب پذیر است.

امام جمعه فاریاب به راه‌های رشد تولید اشاره کرد و گفت:حمایت از سرمایه گذار، پرداخت انواع تسهیلات ارزی، معافیت‌های مالیاتی، مدیریت واردات کشور‌ و ارتقا امنیت سرمایه گذاران نمونه‌ای از راههای تقویت رشد تولید است.

امام جمعه انار: شهرستان تک محصول انار نیاز به کارخانجات تولیدی دارد


حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر علیدادی سلیمانی در خطبه‌های امروز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو نمازگزاران را به رعایت حدود و تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و‌ گفت: تبریک و تهنیت عرض می‌کنم ماه مبارک رمضان و همچنین سال ۱۴۰۲ سال عبادت که ابتدا و انتهایش  ماه مبارک رمضان است ماهی که نفس کشیدن در آن تسبیح است اعمال در این ماه مقبول و دعا مستجاب و خواب در این ماه عبادت است یکی از اعمال مهم این ماه تلاوت قرآن کریم است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ بنام "مهار تورم و رشد تولید" از سوی رهبر انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چقدر دغدغه اقتصادی دارند از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۴۰۲ تمام شعارهای حضرت آقا اقتصادی هستند حضرت آقا فرمودند که بدترین دهه اقتصادی دهه ۹۰ بود.

خطیب نماز جمعه شهرستان انار در ادامه گفت: شعار امسال یک جنبه سلبی و یک جنبه ایجابی دارد جنبه سلبی مهار تورم است؛ عوامل تورم در کشور ایران به دو دلیل است یک به دلیل فشار تقاضا و عرضه کم وقتی که تقاضا زیاد باشد و عرضه کم باشد این خودش باعث تورم می‌شود دلیل دوم  تورم ناشی از فشار هزینه‌های تولید است کنترل قاچاق و مدیریت واردات این هم باید دیده شود باید تسهیلات مناسبی برای تولیدکنندگان دیده شود مخصوصاً شهرستان انار که یک شهرستان تک محصول است واقعاً نیاز به اشتغال و کارخانه‌های تولیدی جهت اشتغال جوانان دارد ما باید موانعی که در سر راه تولید هستند و این پیچ و خم‌های اداری حتماً برداشته شوند که راه تولید سهل شود.

امام جمعه زرند: تحقق شعار سال راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است


حجت‌الاسلام و المسلمین شجاعی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریک فرارسیدن سال نو و ایام ماه مبارک رمضان گفت: هدف از نامگذاری سال توسط رهبر بزرگوار انقلاب ایجاد حرکت است، نباید دچار‌ شعار زدگی شویم و تلاش کنیم این شعار تبدیل به یک فرمان الزام‌آور هم برای مردم و هم برای مسئولین باشد.

وی افزود: امروز باید اقرار کنیم برخی مدیران که در رأس ادارات و نهادها هستند این دغدغه را ندارد و شاید شعار آن را بدهند اما برنامه عملیاتی برای آن ندارند.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: باید به عنوان شاه کلید حل مشکلات اقتصادی بدانیم و عمیقا باور داشته باشیم تحقق شعار سال راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین شجاع گفت: تا زمانی که شاخص قیمت‌ها دلار باشد مهار تورم صورت نمی‌پذیرد، و امروزه بزرگترین معضل ما وابستگی به دلار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی افزود: جای تشکر دارد از دولت سیزدهم که در تحقق شعار سال گذشته به نسبت سالهای قبل پیشرفت بیشتری داشتیم‌.

وی در خاتمه خاطر‌نشان کرد: آنچه که در تحقق شعار سال گذشته مؤثر بود عبارتند از باور عمیق نسبت به مسئله جنگ اقتصادی، نگاه صحیح به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت های داخلی و درون زا، تعاملات سازنده‌ای که در عرصه بین‌المللی اتفاق افتاد خصوص ارتباطاتی که از موضع قدرت با همسایگان و دنیای شرق برقرار کردیم و هماهنگی مطلوب قوای سه گانه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، همه این نگاه ها نوید بخش تحول در حوزه اقتصادی است.تحقق شعار سال راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه بافت: حرکت جهادی و مدیریت چابک راه تحقق شعار سال است


حجت‌الاسلام محمد محمدزاده  در خطبه‌های اولین نمازجمعه سال ضمن تبریک فرارسید سال نو و تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به شعار سال افزود: از ابتدای دهه ٩٠ تمامی شعارها رنگ و بوی اقتصادی دارد و کلید اقتصاد تولید است اینکه رهبر معظم انقلاب شعار اقتصادی انتخاب می‌کنند نشان از اهمیت اقتصاد دارد و می‌خواستند به دولت‌ها بگویند که جنگ ما جنگ اقتصادی است و در همین راستا سیاست‌های کلی  اقتصاد مقاومتی را تدوین و ابلاغ نمودند.

امام‌جمعه شهرستان بافت تصریح کرد: میزان تحقق شعار سال در دولت جدید نسبت به دولت‌های قبل پیشرفت بیشتری داشته است.

وی در ادامه گفت: ما امیدواریم شاهد یک حرکت جهادی و سیاست‌گذاری هماهنگ و مدیریت چابک باشیم که بتوانند شعار سال را محقق کنند.

محمدزاده  در پایان افزود: ۱۳ کیلومتر از باند دوم جاده بافت و سیرجان آماده است، مسئولین برای مردم توضیح دهند که علت اینکه از این جاده بهره‌برداری نمی‌شود چیست؟

امام جمعه موقت قلعه گنج: استحکام بنیه درونی نظام اسلامی و ملت از نقاط قوت است


خطیب موقت قلعه گنج با اشاره به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت : نام گذاری و تعیین  شعار سال الگوی مدیریتی امامین انقلاب است که تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است، گرچه پدیده تورم در بیشتر کشورهای در حال توسعه وجود دارد اما مسئولان باید تلاش کنند که در مرحله نخست عوامل تورم را شناسایی و آن ها را برطرف یا تضعیف کنند تا بدین وسیله جلو گسترش تورم گرفته شود و در مرحله دوم با آثار تورم مبارزه کنند تا به قشر ضعیف جامعه آسیبی وارد نشود

حجت‌الاسلام کرمی اضافه کرد: مسئله اصلی ما مسئله اقتصاد است البته به این معنا نیست که در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی مشکل نداریم اما اقتصاد مسئله اصلی و محوری در سال ۱۴۰۲ است، که مسئولان، فعالان اقتصادی،گروه های مردمی جوان  باید کمربندهای همت را ببندند و راه‌حل‌های را برای رفع مشکلات کشور و مردم پیدا کنند.

خطیب موقت قلعه گنج گفت گفت: با وجود مشکلات اقتصادی کشور عزیزمان ایران دارای نقاط قوت زیادی ست که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت استحکام بنیه درونی نظام اسلامی و ملت بزرگ است که نشانه این استحکام غلبه ی مردم ایران بر زنجیره خصومت‌های پی در پی چند ده ساله و مقاومت در مقابل توطئه های استکبار جهانی است و همین نقاط قوت است که دشمنان را عصبانی کرده و اگر خطایی از استکبار جهانی سرد بزند بار دیگر ملت ایران سیلی محکمی به دهان یاوه گویان خواهد زد و این را هم بدانند که اگر هزاران بار بدن‌های ما را قطعه قطعه کنند از سرهایمان کوه بسازند نخواهیم گذاشت که فرزندانمان در کتاب تاریخ بخوانند که ولایت را تنها گذاشتیم.

امام جمعه رابر: ماه رمضان دانشگاه خودسازی است


حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در اولین خطبه ماه رمضان و اولین جمعه سال ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن کریم و تبریک عید‌ملی مذهبی و دینی به ویژه حلول ماه مبارک رمضان ماه گفت: امام زین العابدین علیه السلام می فرمایند: خداوند ما را بر همه مخلوقات برتری داده است؛ لذا عظمت و مقام و شخصیت‌تان را به واسطه هوای نفس و گناه خدشه دار نکنید.

 وی، ماه مبارک رمضان را آغاز سال تربیتی خواند و افزود: اول سال، خودسازی و اصلاح و ترقی است روح ما با حلول ماه مبارک رمضان باید ترقی پیدا کند.

خطیب جمعه رابر گفت: ماه مبارک رمضان دانشگاه خودسازی و دانشگاه گسترده تربیتی و فرصت آشتی با خداست.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت نظم و برنامه ریزی و ماه تقویت اراده است، بهترین فرصت حسن خلق و برخورد است امیدوارم بتوانیم از این سفره گسترده رحمت الهی بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی گفت: نگذارید در ماه مبارک رمضان قداست و حرمت ماه مبارک رمضان شکسته شود، با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان  در اوایل سال جدید تقارن پیدا کرده مهمانانی که زادگاه شهید سلیمانی به عنوان تفرج  انتخاب کردند متذکر  می شوم قداست و حرمت ماه رمضان نشکنند از مسئولین مربوطه می‌خواهم نظارت میدانی در اماکن‌های خدمت‌رسان داشته باشند و نگذارند عده‌ای قداست و حرمت ماه رمضان بشکنند.

 وی ادامه داد: با روزه خواری در ملاعام قداست و حرمت ماه ضیافت الله و ماه خدا شکسته می‌شود، نگذاریم این عید دوستان خدا قداست و حرمتش شکسته شود.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به چرایی انتخاب  شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: رهبر معظم انقلاب  در پیام نوروزی خویش علاوه بر تبریک فرارسیدن سال نو ، سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند این شعار دو جنبه دارد یک جنبه سلبی یعنی مهار تورم و یک بعد ایجابی دارد یعنی رشد تولید هر کدام از این دو جزء مکمل یکدیگر هستند.

وی، با اشاره به جنبه سلبی یعنی مهار تورم  عنوان کرد: در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهمترین عوامل پیشگیری از تورم است علاوه بر این کاهش هزینه ها، کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها، انزوا و شفافیت مالی از موارد بسیار مهمی که نقش موثری در کنترل تورم دارد و اقتضائات موجود در کشور ما حکم می‌کند با توجه به شعار سال دولت سیزدهم در حل این موضوعات اهتمام جدی خرج دهد.

 
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره بعد ایجابی یعنی رشد تولید گفت: حمایت از تولید  و سرمایه گذاری یکی از  سیاست اعلام شده در دوران ۴۰سال اخیر کشور است، صد‌ها قانون و مصوبه درباره حمایت از تولید داریم از جمله این قانون‌ها؛ پرداخت انواع تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای انواع یارانه، ارائه زمین و انرژی ارزان، خرید های اجباری بخش خصوصی و دولتی از تولید داخلی، وضع تعرفه‌های وارداتی، دولت جهادی و انقلابی سیزدهم با توجه به تجربیات درس آموز یکسال و نیم گذشته برای تحقق این قوانین گام های بلند و جدی در این زمینه بردارد.


وی افزود: مشکل از قانون نیست مصوبه قانونی در حمایت از تولید داریم  این دولت باید برای اجرایی شدن این قوانین گام بلند و جدی بردارد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به پنج شاخصه مهم بحث تولید، اشتغال، سرمایه گذاری، تجارت خارجی و تورم گفت: رأس هرم این شاخص تولید است، چون تولید موتور محرک اوضاع اقتصادی است، اگر بخواهیم اقتصاد ما رشد پیدا کند و موتور محرک پیشرفت جامعه به سرعت حرکت کند باید نگاه ویژه‌ای به تولید داشته باشیم.

وی افزود: با نگاه ویژه به تولید نرخ اشتغال، ارتقا امنیت، سرمایه گذاری بالا، تجارت خارجی بالا و تورم هم کاهش پیدا می‌کند علت اینکه این سال‌ها مقام معظم رهبری در حمایت از تولید متمرکز شده است چرا که علاج و حل اقتصاد کشور تولید است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: همه در این زمینه به وظیفه ذاتی خود عمل کند به تبع وظیفه مسئولین بیشتر از مردم است قدری از مشکلات جامعه برطرف کنیم.
 

امام جمعه رفسنجان:دولت با استفاده از توان مردم، اشتغال مولد ایجاد نماید


امام جمعه رفسنجان با اشاره به مسئله تورم و گرانی فزاینده، گفت: مردم و مسئولین باید تورم را کنترل و مهار و مشکلات در این زمینه را رفع نمایند و برای رسیدن به این هدف باید کار تولیدی انجام شود.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با تبریک سال جدید اظهار کرد: در پایان هرسال و در آغاز هر سال جدید لازم است  بر عملکردها و گذشته‌ها مرور و نسبت به آینده برنامه داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه با مدیریت شایسته و قابل اجرا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نماییم، افزود: در سال گذشته موفقیت‌های فراوانی در جمهوری اسلامی شاهد بودیم؛ نمونه آن این بود که در سال گذشته ۷هزار مگابایت برق تولید شده که با هفت نیروگاه اتمی در بوشهر برابری می کند.
وی افزود: افتتاح پروژه‌های آبرسانی در خوزستان و همدان و انتقال آب به دریاچه ارومیه و آبرسانی آب آشامیدنی به ۱۵۰۰ روستا و افتتاح فاز چهاردهم پالایشگاه پارس جنوبی که از سال ۹۳ به حالت تعطیلی درآمده بود در ۱۲ اسفندماه  سال گذشته به دست رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

عسکری فعال شدن سه هزار کارخانه و کارگاه راکد و نیمه تعطیل، افزایش ده هزار تخت بیمارستانی در سال گذشته، ساخت دو هزار مدرسه در کشور، ساخت هزار کیلومتر راه اصلی، افتتاح و بهرهبرداری از بیمارستان حضرت مهدی (عج) به عنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط رئیس جمهوری در ۱۹ اسفند سال گذشته به بهره برداری رسید، واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های کمیته تحت امداد و … را از دیگر موفقیت‌های سال گذشته دولت عنوان کرد.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: یک سری اشکالات و نواقصی هم در دولت وجود دارد آن مسئله تورم و گرانی فزاینده است که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند. در کنار عملکردها و موفقیت ها در این زمینه مردم و مسئولین باید مسئله تورم را کنترل و مهار و ارزش پول ملی هم حفظ و مشکلات در این زمینه را رفع نمایند و برای رسیدن به این هدف باید کار تولیدی انجام شود.


انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcb0fb8wrhbffp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین