کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین مدیر عامل گروه صنعتی بارز کرمان خبر داد؛

رشد ۷ونیم درصدی تولید لاستیک سواری و رونمایی از ۳۰ محصول دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱

6 فروردين 1402 ساعت 7:21

جانشین مدیر عامل گروه صنعتی بارز کرمان گفت: رونمایی از ۳۰ محصول دانش‌بنیان در عرصه تولید لاستیک و افزایش ارقام سبد محصولات از دستاوردهای بارز بود.


محمد ضیایی در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان؛ سالی که گذشت را اینگونه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ما سال ۱۴۰۱ را با رونمایی از ۳۰ محصول دانش‌بنیان در عرصه تولید لاستیک و افزایش ارقام سبد محصولات بارز پشت سر گذاشتیم.

جانشینن مدیر عامل در لاستیک بارز کرمان ادامه داد: سال ۱۴۰۱ را بسیار ملتهب و پر تنش آغاز کردیم و مشکلاتی را در حوزه کارگری و نقدینگی تجربه کردیم، اما توانستیم از آنها عبور کنیم و انتهای سال را به خوبی و با رشد چند درصدی پشت سر گذاشتیم.

ضیایی تاکید کرد: ما در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۱ مراسمی را برگزار کردیم و از ۳۰ محصول کاربردی و جدید گروه صنعتی بارز که در کارخانه کرمان و کردستان تولید شده بود رونمایی  و به بازار عرضه کردیم که تولید لاستیک سبز یکی از این محصولات بود.

وی اذعان کرد: در گروه صنعتی بارز دستاوردهای زیادی را در عرصه دانش‌بنیانی  و نو‌آوری تجربه کردیم، رشد تولید کل ما  از لحاظ وزنی و تناژی ۳ درصد افزایش داشته است، اما مهمترین هدف ما استمرار تولید و تامین نیاز واقعی بازار بود به طور مثال لاستیک‌های رینگ ۱۳،۱۴، ۱۵ که پر مصرف‌ترین نوع در بازار است با تولید افزایشی  روبه رو بوده است که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه همین زمان در سال ماقبل آن ۱۴ درصد افزایش تولید در همین سایز داشته‌ایم.

ضیایی ادامه داد: در طول سال لاستیک‌های سایز سواری و باری مورد نیاز بازار نیز ۷ و نیم درصد رشد تولید داشته است، دیگر برنامه مورد اجرا در بارز، جایگزین ساختن محصولات جدید به جای محصولاتی بود که دیگر در بازار از جایگاه مطلوبی برخوردار نبودند.

وی به تامین نیاز بازار در عرصه لاستیک‌های مختص دستگاه‌های کشاورزی اشاره و تاکید کرد: ما با افزایش تولید تایر ماشین‌آلات کشاورزی نیز رشد روز افزونی را تجربه کردیم، اما مهمترین کاری که در گروه صنعتی بارز در سال ۱۴۰۱ انجام شد، تغییر سبد تولید در راستای نیازهای بازار بوده است.

ضیایی نقش بسیج کارگری را در مباحث تولید پر رنگ عنوان کرد و گفت: کارگران متعهد به امر تولید از کلیدی‌ترین عوامل در رفع مشکلات کارگری هستند و این گروه صنعتی مفتخر است که بیش از هزار نفر از کارگران این مجموعه عضو خانواده بسیج هستند و مابقی نیز خودشان را در همراهی با آنها هم قدم می‌دانند و یکی از عوامل رفع التهابات کارگری حضور همین کارگران متعهد و مقید به امر تولید بود.

وی به پروژه  لاستیک‌های فوق سنگین بارز  اشاره کرد و گفت: این پروژه عملیات اجرایی خودش را آغاز کرده است و در حال حاضر در مرحله حصارکشی است، پیمانکار مشخص و قراردادهای اجرای پروژه با آن‌ها منعقد شده است و در خصوص تکنولوژی مورد نیاز تولید این محصول نیز در حال مذاکره با بخش خارجی هستیم و در حال انقعاد قراردادهای  مربوط به تولید این نوع از لاستیک هستیم.

ضیایی عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح لاستیک‌های فوق سنگین بعد از کلنگ‌زنی در دهه فجر به سرعت شروع شده است و تداوم دارد که امیدواریم صرف یک‌سال آینده عملیات اجرایی آن در مرحله سازه ساختمانی آن به اتمام خواهد رسید و امیدواریم  برای سال ۱۴۰۳ خرید ماشین آلات صورت بگیرد و بعد از نصب آماده بهره‌برداریدر سال ۱۴۰۴ شود زیرا زمان بندی این پروژه دوساله است.

انتهای خبر/ طهماسبی


 


کد مطلب: 133391

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/133391/رشد-۷ونیم-درصدی-تولید-لاستیک-سواری-رونمایی-۳۰-محصول-دانش-بنیان-سال-۱۴۰۱

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir