کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

رشد۲۰ درصدی صادرات در یک سال گذشته نشان از رشد تولید دارد

6 فروردين 1402 ساعت 11:42

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با رشد صادارتی کشور به فضل الهی علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که فراهم‌شده، شرایط کشور برای ایجاد ظرفیت تولید و صادرات فراهم آمده است.


محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با سرویس اقتصادی «راه آرمان» در تحلیل شعار انتخابی رهبر انقلاب برای سال ۱۴۰۲ که محتوای اقتصادی دارد، عنوان کرد: شعار امسال مهار تورم و رشد تولید انتخاب شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته شاخص های اقتصادی مثبت بوده اند، عنوان کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در سال گذشته برای ایجاد ظرفیت‌های لازم جهت افزایش توانمندی کشور در حوزه مدیریت پولی و مهار تورم رقم خورد و  بسترهای مناسبی برای تحقق این امر آماده ‌شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای ادامه داد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با اتفاقاتی که در حوزه مدیریت ناترازی نظام بانکی از طرف بانک مرکزی و ناترازی بودجه از طریق رعایت سقف‌های اعتباری که در بودجه‌های سنواتی ارائه می‌شد و تلاش ما این بود تا در مجلس آن را به حداقل ممکن در فاصله بین لایحه و مصوبه کمیسیون تلفیق برسانیم، بتوانیم نتایج خوبی را در سال جاری مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد : با اختیاراتی که برای دولت در مولدسازی دارایی‌ها ارائه شد، این امکان فراهم شد که ما بتوانیم بخشی از ظرفیت‌هایی که در مهار تورم در جامعه می‌تواند اتفاق بیافتد، برای سال جدید برنامه ریزی کنیم.

پورابراهیمی  به رشد تولید در شعارانتخابی رهبر انقلاب برای سال  جدید اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آمار وضعیت صادرات کشور در سال ۱۴۰۱ نشان داد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی  حدود ۲۰ درصدی را داشته است و این ظرفیت نشان می‌دهد که در کشور به فضل الهی علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که فراهم‌شده، شرایط کشور برای ایجاد ظرفیت تولید و صادرات فراهم آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ما امیدواریم که در این مسیر بتوانیم اقدامات مثبتی را جهت پشتیبانی از دولت در دستور کار قرار بدهیم تا امر رهبر انقلاب نیز محقق شود.

انتهای خبر /طهماسبی



 


کد مطلب: 133397

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/133397/رشد۲۰-درصدی-صادرات-یک-سال-گذشته-نشان-رشد-تولید

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir