تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶
۰
plusresetminus
رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان:

سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در استان کرمان ندارد

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش استان کرمان در راستای بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس و ادارات در حال انجام است.
سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در استان کرمان ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از ایسنا حجت الاسلام مهدی عرب پور ششم فروردین ماه در اولین جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان کرمان در سال جدید با تبریک نوروز و بهار معنویت اظهار کرد: تقارن این دو بهار می‌تواند تحول مثبتی در وجود همه ما ایجاد کند.

وی افزود: طبق مطالبه مقام معظم رهبری، اجرای سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در کشور و استان ما ندارد و اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش استان کرمان در راستای بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس و ادارات انجام شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه نباید برای دانش‌آموزان اجباری برای شرکت در نماز در نظر گرفته شود، گفت: باید به جای اجبار از روش های تشویقی و انگیزشی برای حضور فعال دانش‌آموزان در نماز استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در اقامه نماز در مدارس اظهار کرد: اگر مدیران و معلمان در مدارس انگیزه لازم داشته باشند، قطعا شاهد بهبود کیفیت اقامه نماز در مدارس خواهیم بود.

وی با اشاره به سه رکن اصلی و اثربخش تجهیز، توجیه و تشویق در برپایی باشکوه نماز جماعت در مدارس گفت: تجهیز به معنی نظافت و آراستگی نمازخانه مدارس است، توجیه به معنی توجیه روحانیون و شایسته است تا حد امکان از روحانیونی با اطلاعات به روز، آراسته و جوان در مدارس استفاده شود، تشویق هم به معنی تشویش دانش آموزان و حضور مدیر و معلمان مدرسه در نماز جماعت است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اینکه مدیران مدارس نقش مهمی در اقامه باشکوه نماز جماعت در مدارس دارند، گفت: سند توسعه پنج ساله نماز استان به زودی تدوین می شود؛ بدون تردید هزینه کرد برای اقامه نماز سرمایه‌گذاری است و می‌تواند باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه از صدور کارنامه آموزش عملی نماز برای دانش آموزان دوره ابتدایی خبر داد و گفت: تلاش در راستای تقویت و تعمیق باورهای دینی در سنین کودکی به ویژه ترویج فرهنگ نماز و آشنا نمودن نونهالان با مسائل عبادی گام ارزشمندی است که می تواند تاثیر بسزایی در سعادت آنان داشته باشد.

طاهره زحمتکش افزود:  هدف از صدور کارنامه نماز، ضرورت اطلاع دانش آموزان و اولیاء آنان از میزان فراگیری آموزه های نماز با هدف تثبیت آموزه ها و رفع نقایص و همراهی آنان برای ارتقاء  توان یادگیری فرزندان و تشویق و ترغیب دانش آموزان است.

وی گفت: با توجه به آثار فردی و اجتماعی نماز جماعت و نقش سازنده آن در تربیت دینی دانش آموزان یکی از سرفصل های مهم پرورشی مدارس دوره ابتدایی، آموزش و اقامه نماز است.

انتهای پیام/  https://armanekerman.ir/vdcbgfb8frhbfap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین