تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

برپایی نماز جماعت در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای اقامه نماز استان که امروز برگزار شد، از برپایی نماز جماعت در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان خبر داد.
برپایی نماز جماعت در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان کرمان
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری« راه آرمان»؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی خاطر نشان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس از مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در مدارس استان با حضور بیش از دو هزار روحانی، بر برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعت مدارس به صورت شهرستانی و منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: مدیر و کادر اجرایی مدرسه هم موظف به شرکت در نماز جماعت همراه با دانش‌آموزان هستند.

رضایی با اشاره به تاثیر حضور مسئولان استان در نماز جماعت مدارس گفت: شرکت افرادی که از طرف آموزش و پرورش از مدارس بازدید می‌کنند در نماز جماعت، تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ نماز دارد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مدارس استان نیاز به ساخت نمازخانه دارند، گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (63) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری‌اسلامی ایران شرکت‌هایی که اقدام به ساخت مدرسه یا نمازخانه کنند از مالیات‌شان کسر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خواستار تدوین برنامه زمان‌بندی برگزاری جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان به صورت ماهانه شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره اینکه اعتکاف دانش آموزی با شکوه خاصی در استان برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم تا برنامه‌های احیای شب‌های قدر را با عظمت و با حضور پرشور دانش آموزان استان برگزار کنیم.

سید اصغر سادات حسینی افزود: مشارکت عمومی دستگاه‌های مختلف می‌تواند به رفع چالش کمبود نمازخانه در مدارس یا تجهیز آنها کمک کند.

بر پایه این گزارش، نشست شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان کرمان با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان و سایر اعضا در سالن شهید جعفری اداره کل برگزار شد.

انتهای خبر/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdccx1qs02bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما