کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

قانون حجاب و عفاف در کشور اجرا خواهد شد/ آتشکده اغتشاشات پلتفرم‌های خارجی بود

7 فروردين 1402 ساعت 16:27

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: قانون حجاب در کشور اجرا و وضعیت عفاف و حجاب بهتر از قبل خواهد شد.


به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران رفسنجان با تبریک بهار طبیعت و قرآن، اظهار کرد: امسال سالی استثنایی برای جمهوری اسلامی ایران است؛ مقاومت ملت ایران در ۴۵ سال جواب داد، سختی‌ها رو به اتمام است و امسال بحران اقتصادی را پشت سرخواهیم گذاشت.
 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قدرت از اتحادیه اروپا و آمریکا به آسیا منتقل شده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها فهمیدند که جنگ در منطقه راه به جایی نخواهد برد، آمریکا ابرقدرتی خود را در زمینه علمی از دست داد و به چین رسید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال، بیان کرد: مقام معظم رهبری ده سال گذشته فرمودند نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و جمهوری باید جایگاه خود را پیدا کند و امروز مثلث روسیه، چین و ایران تشکیل شد و محور اصلی آن جمهوری اسلامی است و چین و روسیه به عنوان دو همراه درصدد تسهیل‌گری و برداشتن موانع بین‌المللی برای جمهوری اسلامی هستند.

جلالی عنوان کرد: اولین قدم ارتباط با عربستان بود، سپس بحرین و پایان آن با مصر است. مسایل سوریه حل شد و این یک پیروزی بزرگ در سال ۱۴۰۲ برای جمهوری اسلامی و سال شکوفایی اقتصادی خواهد بود.


مهارتورم و رشد تولید، آخرین زنجیره‌ی حل مشکلات اقتصادی کشور است

 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد قابل توجه دولت، خاطرنشان کرد: اختصاص شش هزار میلیارد تومان برای پوشش بیمه درمانی دهک‌های کم‌درآمد، تامین انرژی برق و گاز، تبادل انرژی برق با پاکستان و ترکمنستان از جمله عملکرد قابل توجه دولت است.

وی با تاکید بر اینکه در شش ماه نخست امسال فروش خودرو بصورت روزانه خواهد شد، گفت: سال گذشته بر روی موضوعات مهم و مشکلات اساسی مردم مانند تمرکز نشد، در حالیکه مسکن، ارز، خودرو، انرژی، قانون عفاف و حجاب و ساماندهی فضای مجازی شش موضوع اصلی مجلس در سال جاری است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به رشد خودرو اشاره کرد و گفت: تولید خودرو در کشور به یک میلیون و ۵۰۰ هزار میرسد در حالیکه نیاز کشور ۵۰۰ هزار است و در سال ۱۴۰۲ قیمت و تولید خودرو به ثبات خواهد رسید.

جلالی تاکید کرد: پیرامون موضوعات عفاف و حجاب جلسات متعددی با شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد و در این راستا بیش از ۳۰۰ جلسه با بیش از هزار نفر جلسه گذاشتیم تا این موضوع به قانون تبدیل شود.

وی از تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین، ۲۰ ساله با روسیه و عضویت در شانگ‌های به عنوان دستاوردهای دولت در سال گذشته عنوان کرد که این دولت به ثمر رسانده است و با اشاره به گرانی‌های اخیر و تاکید رهبری به شعار سال، گفت: مهارتورم و رشد تولید، آخرین زنجیره حل مشکلات اقتصادی کشور است.

جلالی با اشاره به اینکه تورم از ۵۰ به ۳۹ درصد رسیده است و احتمال پیش‌بینی کاهش فزاینده آن وجود دارد، بیان کرد: نقدینگی به سمت چرخه تولید هدایت خواهد شد و بیش از سه هزار کارخانه وارد چرخه تولید شدند و این مهم، نتایج خوبی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشتم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه نماینده مجلس و قانون‌گذاری اشاره کرد و گفت: مردم توقع دارند وارد حیطه قوه مجریه شوم و این یک رویه شده و باید آن را ارج نهاد؛ خیلی از سوالات این جلسه را باید مسئولان قوه مجریه در شهرستان و سایر دستگاه‌ها جواب دهند و سازمان‌ها و ادارات باید پاسخگوی مسائل خودشان باشند.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشترین کار بنده در دولت قبل بود، بیشترین امکانات گرفته شد، یک مسئول را در دولت قبل عوض نکردم چرا که وظیفه من نبود، در این دولت هم فعالیت داریم و به گفته‌ی استاندار تنها نماینده‌ای که در عزل و نصب ها دخالتی نداشته نماینده مردم رفسنجان است.

وی افزود: در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشتم، آنچه درباره علوم پزشکی می گویند هیچ نقشی نداشتم حتی مدنظر ما شخص دیگری بود، شخصی که ۱۲ سال در مس کار کرده سفارش من نبوده صادقانه می‌گوییم، جایی که مخالفت می کنم می گویند دخالت کردید در عزل و نصب، در حالیکه این عزل و نصب نیست.

جلالی عنوان کرد: در قضیه معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان از استان ملاک عزل و نصب را سوال کردم، دو قطبی سازی شهر را با نام اصلاح طلب اصولگرا نمی پسندم، ملاک باید انقلابی ها و غیرانقلابی ها باشد و اصل بر شایسته‌سالاری است.
وی بیان کرد: در مدت سه سال شهر یکدست شد، دو دستگی از شهر برداشته شد حالا یک عده دوباره می‌خواهند این دودستگی را احیا کنند و می‌گوید یک فرد چون اصلاح طلب است باید برود.

محکم پای کار مردم ایستادم

 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهند فردی که فساد اخلاقی، اقتصادی دارد بر دارند، ما کمک می کنیم، ملاک ها باید مشخص باشد.

جلالی با بیان اینکه رفسنجان ۷۰ هزار تبعه افغانستانی دارد و ۱۳ چاه اختلافی در رفسنجان باید حفر شود، گفت: این کار معاون سیاسی است، اگر یکی از این موردها را معاون جدید حل کرد پس توانایی دارند.

وی افزود: دعوا و اختلاف من با مسئولان دعوای سیاسی نیست منافع مردم در میان است، هیچ قدرتی نمی تواند نماینده را عزل کند، محکم پای کار مردم ایستادم، با خط‌کش تبعیض نمی توان کار کرد.

جلالی با تاکید بر اینکه از خط دوم و سوم انتقال آب خلیج فارس برای کشاورزی استفاده کنیم، گفت: در موضوع راه آهن ۱۲۰ کیلومتر از جاده احمدآباد و ۱۰۰ کلیومتر تا مهریز در مصوبات ریاست جمهوری قرار گرفته است، زیرساخت‌ها باید توسط مس، نفت و راه آهن باید انجام شود.

امسال دو آزمون مس برگزار خواهد شد

 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر صمت یکی از قو‌یترین وزراست. اما مشکلاتی وجود دارد منابع و درآمد مس شفاف نیست، چون ما استقلال نداریم و سهم ما از مس مشخص نیست،  امسال دو آزمون مس برگزار خواهد شد.

جلالی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری قابل توجه است، گفت: اگر کاری انجام نشده نه اینکه نخواستیم بلکه به این دلیل نشده و بروکراسی مانع شده است.

وی عنوان کرد: فیبر نوری شهرستان رفسنجان چندین سال است در ابتدای کبوترخان مانده و دلیل آن اختلاف میان دستگاه هاست.

جلالی گفت: بیشترین جلسات را برای فرودگاه رفسنجان داشتیم، تمام هزینه‌ها من جمله حصار، زیرساخت، نمای فرودگاه، تجهیزات سنگینی و روشنایی راپذیرفتیم و باند آماده شد اما موانعی پیش آمد، هواپیمایی که انتخاب شد برجامی بودند و یکی یکی از رده خارج شدند.

وی در خصوص دوبانده شدن جاده نوق، توضیح داد: حق با مردم است؛ ۱۹ کیلومتر آماده آسفالت است و ۵ کیلومتر آن هنوز مانده و پیمانکاری تعیین شده، به شدت پیگیر هستیم و هم چنین پیمانکار جاده سیدجلال الدین به سمت زرند مشخص شده است و به زودی آغاز به کار خواهد شد.


قانون حجاب در کشور اجرا می‌شود


جلالی با اشاره به اینکه قانون حجاب در کشور اجرا  و وضعیت عفاف و حجاب بهتر از قبل خواهد شد، گفت: کسی که نخواهد قانون را اجرا نماید، هزینه بی‌حجابی را برایش بالا می‌بریم، هیچ مواجه فیزیکی نیست و طرح با قدرت اجرا خواهد شد.این مسئله باید اطلاع رسانی و اجرا شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب قانون باید به اطلاع برسد، گفت: همین موارد که بنده درباره قانون عفاف و حجاب گفتم خیلی تندتر قبلا گفته شده بود، اما از من می ترسند و تحریم کردند، از آنها بپرسید چرا بنده را تحریم کردید.
 
وی به موضوعات تعیین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان اشاره کرد و گفت: مدیرکل باید رئیس اداره ارشاد را معرفی و تعیین نماید، همه اداره‌های استان دارای سرپرست هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی درباره و ایجاد پیست موتورسواری در این شهر نیز بیان کرد: پیست موتورسواری برای رفسنجان نیاز است اما ردیف بودجه ندارد.

جلالی ضمن تشکر از فعالیت های فرهنگی شهرداری، ادامه داد: شهرداری‌ها متقبل کار فرهنگی شدند و بودجه‌ی خوبی دارند از جمله ۱ درصد درآمد شهرداری ها به نهاد کتابخانه‌ها برسد.


پروازهای سیرجان موقتا به فرودگاه رفسنجان می‌آیند

 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مساله امهال وام ها اشاره ای کرد و گفت: امسال متاسفانه امهال وام‌ها صورت نگرفت، در برنامه ششم ماده ۳۳ قانون امهال وام‌ها آمده و دولت موظف است انجام دهد، ده هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است ولی منابع آن تامین نشده است و بانک کشاورزی با اختیارات خود امسال وام‌ها را امهال کرد.

جلالی بیان کرد: در مرحله‌ی اول طرح رتبه‌بندی معلمان یک میلیون نفر وارد شدند، اما پرونده‌ها کامل نشد، اعتراض به وزیر آموزش و پرورش زیاد است و طرح استیضاح وزیر در دستور کار مجلس قرار دارد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز۴۲۰۰ کار بزرگی بود که اگر انجام نمیشد کشور دچار قحطی می‌شد.

جلالی خاطرنشان کرد: فرودگاه امسال پروازهای خوبی خواهد داشت، پروازهای سیرجان هم به فرودگاه رفسنجان می‌آیند.


کوچ ۶۷ درصدی به پلت‌فرم‌های داخلی


وی بیان کرد: آتشکده اغتشاشات پلتفرم های خارجی بود که در روزهای اول فیلتر کامل و الان کمتر شده است. در سال جدید وزیر ارتباطات قول دادند زیرساخت‌ها برای شبکه‌های داخلی‌ها فراهم شود.

جلالی بیان کرد: فرق بین مطالبه درست و نادرست را باید بدانیم، مطالبه درست امیدآفرین است، نباید یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق کنیم. سال ۱۴۰۲ سال گره‌گشایی از مشکلات مردم خواهد شد.

ملاک ما در انتخابات جاری حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اشاره کرد و گفت: ملاک ما در انتخابات جاری حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است، اگر بفهمم حضور حداکثری با فرد دیگری فراهم می شود کنار می‌روم، نظام تقویت شود ولو اینکه من به مجلس نروم، گرچه حضور یک شخص در مجلس به عنوان حامی ارزش‌ها مهم است.


انتهای خبر/


کد مطلب: 133431

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/133431/قانون-حجاب-عفاف-کشور-اجرا-خواهد-آتشکده-اغتشاشات-پلتفرم-های-خارجی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir