تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۱
۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: جمهوریت و اسلامیت باید هر دو حراست شوند زیرا زمانی جمهوریت در سایه اسلامیت قرار گیرد، دستاوردهای شیرین را یکی پس از دیگری به ارمغان می‌آورد.
جمهوریت و اسلامیت باید هر دو حراست شوند/ مردمی‌سازی اقتصاد مهمترین راهکار رشد تولید ملی
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه‌آرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه کرمان:
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی خطیب جمعه امروز کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) این شهر برگزار شد، بعد از توصیه همگان به تقوای الهی گفت: طبق فرمایشات امام علی(ع) مثل مردمی باشید که به آنها بانگ زدند و بیدار شدند و فهمیدند دنیا جای ماندن نیست.

حجت‌الاسلام  علیدادی سلیمانی با اشاره به بحث تربیت انسان در نگاه دینی گفت: یکی از عوامل مهمی که در تربیت انسان بسیار موثر است آماده سازی درون انسان است.

خطیب جمعه امروز کرمان با بیان اینکه اگر انسان خود را آماده نکند اگر بهترین قوانین هم وجود داشته باشند کارساز نیست، گفت: اینکه انسان متوجه شخصیت خود باشد مهمترین عامل در تربیت اوست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اگر انسان شخصیت والای خود را رشد دهد دغدغه تربیتی پیدا می‌کند و به دنبال یک استاد راه می‌افتد.

وی در ادامه با اشاره به این که مهمترین زیان‌هایی که انسان را تهدید می‌کند خود برتربینی و خودبینی است، گفت: دوست داشتن دنیا باعث می‌شود که انسان خویشتن خویش را فراموش کند و این مهمترین مانع تربیت است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه انسان‌ها گاهی اوقات گرفتار بت‌های نامرئی می‌شوند، گفت: باید انسان‌ها را به خود واقعی‌شان برگرداند و به آن‌هایی که دچار خود برتربینی می‌شوند گفت به خود واقعی‌تان برگردید.

امام جمعه کرمان در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته گفت: تمام حملات دشمن در آشوب‌های سال گذشته علیه ولایت فقیه بود زیرا دشمن این مهم را می‌دانست که ستون خیمه انقلاب اینجاست.

وی به حکومت‌های الهی و غیرالهی اشاره و تصریح کرد: اگر اسلام، ظلم ستیزی، فسادستیزی، توجه به آزادی، حریت و آزادگی را به عنوان یک تکلیف برای انسان دیده، آیا بدون حکومت شدنی است؟

امام جمعه کرمان ادامه داد: نگاه حکمرانی در دین، مبتنی بر این است و جمهوری اسلامی با این نگاه شکل گرفته و هم در واژه جمهوریت و هم در اسلامیت عنایت وجود دارد.

 گفت: امام خمینی (ره) واژه جموری اسلامی را عنوان کردند زیرا تامین کننده هر ۲ حوزه برای پیشرفت و ارتقا بشریت است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: جمهوری بدون اسلامیت، همان اتفاق دوران مشروطه می‌شود که نتیجه آن حاکمیت رضاخان قلدر بر این کشور شد.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: جمهوریت و اسلامیت باید هر دو حراست شوند زیرا زمانی جمهوریت در سایه اسلامیت قرار گرفت، دستاوردهای شیرین را یکی پس از دیگری به ارمغان می‌آورد که نمونه آن خلق آمارهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت و خدمت و درخشش کشور در رتبه های بالای علمی دنیاست.

وی ادامه داد: دشمن به این مسائل حساس است و درصدد است جمهوریت و یا اسلامیت را به انحراف بکشاند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: در شعارهای اغتشاشات سال گذشته نیز دشمن دنبال خانه‌نشین کردن اسلامیت نظام بودند و افراد کم‌توجه و ناآگاه را در صحنه عمومی کشور تجهیز کرده و به میدان فرستادند تا بر جمهوریتِ تنها بدمند و اسلامیت را خانه نشین کنند، همان کاری که در طول تاریخ اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: تبلور جمهوریت نظام انعکاس آراء مردم در شکل دادن مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور و نمونه آن انتخابات های متعدد است.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: امسال ۲ انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را پیش رو داریم.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماه رمضان بستر مبادله دنیا با آخرت را فراهم می‌کند و ماه عظیمی است.
وی با بیان اینکه حب دنیا موجب می‌شود آدمی به خود واقعی‌اش توجه نکند و در این صورت حتما تربیت نمی‌شود، گفت: بت پرستی انواع و اقسام دارد و ریشه اش این است که آدمی خود را گم کرده و به خود توجه نکند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: آنهایی که در مسائل سیاسی و جناحی، جناح خود را که با دست خود ساختند، به همان پایبند هستند و اشتباهات و ایراداتی را که وجود دارد، هیچ زمانی نمی پذیرد و فرمایشات امام جامعه را که مورد پسند جناحشان است، تمکین می کنند و در مقابل دیگر فرمایشات سکوت می کنند، در واقع بتی را که خودشان ساخته اند، می‌پرستند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: بت پرستی صرفا به بت ظاهری نیست، بت های دیگری هم هست و اینجاست که افراد خود را گم کرده و تا به خود برنگردند، تربیت دینی تاثیر خود را نمی‌گذارد.

امام جمعه بم: دو قطبی سازی جامعه حربه ای از سوی دشمن است
حجت الاسلام والمسلمین قاسم دانشی امام جمعه بم در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: بی حجابان را ضد دین نمی‌دانیم، اما بدحجابان بدانند اقدام شما ضد دین است.
وی اظهار کرد: این بد پوششی از سر غفلت است، عناد در کار نیست .
امام جمعه بم در ادامه خطبه دوم ابراز داشت: دو قطبی سازی جامعه حربه ای از سوی دشمن است، مردم و مسئولین باید هوشیارانه عمل کنند.

امام جمعه جازموریان:مردمی سازی اقتصاد مهمترین راهکار رشد تولید ملی است
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تلاش مذبوحانه برخی جریان‌های داخلی برای دوستی با شیطان بزرگ، بیان کرد: برخی از جریان‌های معلوم الحال داخلی برای دوستی با شیطان بزرگ یعنی آمریکا قدمتی همزاد با تاریخ انقلاب اسلامی دارند.

حجت الاسلام صادقی یکی از وجوه مشترک و شاخص‌های اصلی این جریان‌های غیر انقلابی را برقراری ارتباط و مذاکره با آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: این جریان‌ها برای دست‌یابی به هدف خود از انواع و اقسام ترفندها تحریف و جنگ روایت استفاده می‌کنند که به تعبیر شهید مطهری خطرناک ترین نوع جنگ، تحریف است.

خطیب جمعه جازموریان با تبريک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: ایام الله روزهایی است که قدرت خدا در آن روزها بیشتر آشکار شده و  ۱۲ فروردین مصداقی از ایام الله است.

وی اضافه کرد: حضرت امام راحل فرمودند که ۱۲ فروردین نخستین روز حکومت الله است و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما است ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.

حجت الاسلام صادقی به برخی از دستاوردهای انقلابی اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد برابری نسبی خدمت‌ها، پاسداشت آزادی بیان و رشد شتابان علمی و همچنین پیشرفت در حوزه پزشکی و ایجاد نظام ولایی از جمله این دستاوردها است.

امام جمعه جازموریان علاج ضعف‌ها و مشکلات را اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: راه مقابله با نقشه‌های اقتصادی اتاق فکر‌های آمریکایی، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: بدون شک امروز مهمترین اولویت کشور، تلاش شبانه روزی مسئولان برای رشد اقتصادی و مهار تورم، افزایش سطح رفاه جامعه و رفع کاستی‌های معیشتی خانوار‌ها است و یک اقتصاد پویا با تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان محقق خواهد شد.

خطیب جمعه جازموریان تاکید کرد: مهمترین راهکارهای تقویت رشد و تولید ملی، مردمی‌سازی اقتصاد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همچنین مبارزه اساسی با فساد است.

وی به لفاظی‌های الهام علی‌اف اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه ارمنستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جمهوری آذربایجان برای تجاوز جدید به منطقه قره باغ و نسل کشی ارامنه آماده می‌شود.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: علی اف با تهدیدهای خود علیه ارمنستان به دنبال تصرف مناطقی خارج از قره باغ است که هدف نهایی خود را برای تصرف استان سیونیک در جنوب ارمنستان و ایجاد دالان زنگزور قرار داده است این گذرگاه ارمنستان را به منطقه قره باغ کوهستانی متصل می‌کند یکی از مناطقی است که دسترسی ایران به اوراسیا و اروپا را شامل می‌شود.

امام جمعه جازموریان ابراز کرد: با تصرف این دالان عملاً دسترسی و ارتباط کشورمان با این مناطق قطع خواهد شد اما ایران در این مقطع به علت پیوندهای عمیق دینی، مذهبی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی با سرزمین آذربایجان و مردم این سرزمین بنای خود را بر صبر راهبردی گذاشته است.

وی اظهار کرد: این سیاست تا حدود زیادی به همراهی و همدلی مردم آذربایجان با مردم ایران خواهد انجامید و توطئه‌های صهیونیست‌ها را خنثی خواهد کرد البته ایران هیچگاه اجازه تعدی به خطوط قرمز خود را نخواهد داد.

امام جمعه شهرستان شهربابک: فروپاشی امپراطوری خبیث در آمریکا و  اسرائیل در حال تحقق است
حجت‌الاسلام انصاری امام جمعه شهرستان شهربابک در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: کارهای خیر به ویژه تقوا پیشه کردن بهترین توشه برای آخرت است.
وی با اشاره به اینکه بی‌تقوایی بی‌خردی است، افزود: بالاترین تدبیر این است که آدمی با تقوا از دنیا برود.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه حجاب از قدیم در ایران بوده و یکی از ارکان حفظ بنیان خانواده است، تصریح کرد: همه هیات‌های مذهبی و ارگان‌ها و متدینین شهربابک دست به دست هم دهیم و راهکاری ارائه دهیم تا حداقل در شهر خودمان یک روش سنجیده را انتخاب کنیم.

وی افزود: مراجع و مسئولان در باب حجاب خوب روشنگری کنند و ادارات هم باید به حجاب پابند باشند و به افراد با حجاب خوب خود خدمات بدهند.

امام جمعه شهرستان شهربابک خاطرنشان کرد: ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی است که حضرت امام در این مورد می‌فرمایند ۱۲فروردین از بزرگترین اعیاد ماست روزی که کنگره‌های حکومتهای شیطانی فرو ریخت و بنیان حکومت اسلامی برقرار شد.

وی تاکید کرد: باید صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد رشد تولید و مهار تورم را جدی بگیریم و برای تحقق آن دست به دست هم دهیم.

امام جمعه شهربابک گفت: دو دستگی و مقدمات فروپاشی امپراطوری خبیث در آمریکا و در اسرائیل در حال تحقق است، عمق این حرفها بیشتر از آن‌ چیزی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و شکاف عمیقی در این امپراطوریها اتفاق افتاده است.

امام جمعه جیرفت: مسجد بهترین مکان برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است
حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن تبریک عید نوروز، یوم الله دوازده فروردین و توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: ۹۵ درصد شهدا، اهل مسجد هستند و در گام اول انقلاب، مسجد نقش کامل خودش را ایفا کرد.

امام جمعه جیرفت افزود: مسجد بهترین مکان برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است، امام راحل فرمودند که از فانتوم‌ها نترسید بلکه از خالی شدن مساجد بترسید و مسجدها را پر کنید زیرا مسجد سنگر است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: ۱۲ فروردین روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نتیجه و ثمره یوم الله ۲۲ بهمن در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ظاهر شد و مردم به طاغوت، پاسخ نهی و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رای مثبت دادند.
حجت الاسلام میثم تارم گفت: باتوجه به مشکل حمل سوخت در زمستان به جیرفت، از فرماندار، درخواست می‌شود که مخازن سوخت بنزین و نفت در شهرستان جیرفت ایجاد شود.

امام جمعه رودبارجنوب:برای تحقق شعار سال باید اقتصاد مردمی شود
 حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند؛ «استحکام درونی نظام به خاطر ایمان مردم است».

امام جمعه رودبار جنوب افزود: بیش از چهل سال، استکبار برای ما مشکل ایجاد کرد اما مردم با اتکای به ایمان خود از مشکلات عبور کردند.

وی با یادآوری این مطلب که مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کرده اند، خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال باید اقتصاد مردمی شود بنابراین نباید از تعاونی‌ها غافل شد و باید از تولید داخل حمایت شود.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به گزافه گویی های الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: الهام علی اف با همکاری صهیونیست ها قصد دارد ایران را درگیر جنگ منطقه ای کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: امروز وعده شهرستان شدن زهکلوت محقق شده است اما پیشرفت و آبادانی منطقه نیاز به تلاش جهادی مسئولان دارد.

وی ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در صحیفه نور می‌فرماید که «حفظ جمهوری اسلامی از همه چیز مهمتر است و از اوجب واجبات است» همچنین رهبر عزیز نیز می‌فرمایند: «جمهوری اسلامی امانت است در اختیار ما و حفظ آن واجب است».

حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: حفظ نظام نیاز به پشتیبانی مردم دارد و باید مشکلات اقتصادی مردم حل شود تا مردم دغدغه‌ای در بحث اقتصادی نداشته باشند.

امام جمعه ریگان: مهار تورم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان به سرانجام می‌رسد
حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به شعار امسال، اظهار کرد: یکی از اولويت‌ها و دغدغه‌های حکمرانی در کشور ما بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: مهار تورم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان به سرانجام می‌رسد.

وی مردم سازی اقتصاد، حمایت از شرکت های دانش بنیان، مبارزه اساسی با فساد و نگاه به حرکت انقلابی در مسیر ثبات اقتصادی را از راهکارهای مهم رشد تولید ملی عنوان کرد.

خطیب جمعه ریگان اشاره داشت به بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص مساله حجاب و افزود: از دولت انقلابی آیت الله رئیسی در صیانت از ارزش های دینی به ویژه حجاب و عفاف قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه عنبرآباد:اقتصاد پویا با تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان محقق می‌شود
حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان، آغاز سال تربیتی و خودسازی است؛ سال اصلاح و ترقی است.

وی افزود: اصلی ترین شاخص و تجلی سلوک خوش اخلاقی در محیط خانه و خانواده است. 

امام جمعه عنبرآباد افزود: خیلی از اختلاف‌ها، نزاع‌ها، درگیری‌ها و از هم پاشیدن خانواده‌ها و اجتماع ریشه در بداخلاقی‌ها دارد که اگر این بداخلاقی‌ها جای خود را با خوش‌خلقی عوض کنند، محبت و دوستی، آرامش و امنیت، ثبات و قرار را در خانواده‌ها و در اجتماع شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به ۱۲ فروردین گفت: در وصف ۱۲ فروردین امام راحل فرمودند که ۱۲ فروردین روز نخستین حکومت الله است، از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ما است که ملت ما این روز را باید جشن بگیرند و زنده نگه دارند.

امام جمعه عنبرآباد افزود: ۱۲ فروردین روزی است که ملت ما با بیش از ۹۸ درصد جمهوریت و اسلامیت را در ایران انتخاب کردند و بزرگداشت این روز بدین جهت است، به بیان امام خامنه‌ای عزیز، آنچه که ملت ما می داند و باید به درستی روی آن پافشاری کند، این است که نجات کشور و رسیدن به آن نقطه که شایسته این ملت است فقط در سایه اسلام و جمهوری و نظام اسلامی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری های سال نشان از فوریت و ضرورت مسئله اقتصاد برای کشور دارد گفت: اینکه ۱۶ سال است که رهبر معظم انقلاب سال‌ها را با شعار اقتصادی انتخاب می‌کنند بیانگر این است که اولاً همگی بدانیم که یکی از اولویت های اصلی و دغدغه‌های اساسی حکمرانی در کشور ما بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: یک اقتصاد پویا با تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان محقق می‌شود، تولیدات صنعتگران داخلی و ابتکارات شرکت های دانش بنیان می‌تواند سهم صادرات را بالا ببرد، و علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، کشور را در مصاف با بیگانگان قوی و قدرتمند کند.   
  
وی عنوان داشت: راهکارهای تقویت و رشد تولید ملی شامل تقویت و رشد تولید ملی با مردمی سازی اقتصاد، حمایت از شرکت های دانش بنیان، مبارزه اساسی با فساد، نگاه و حرکت انقلابی در مسیر ثبات اقتصادی است.

امام جمعه فاریاب:علاج مسأله اقتصاد کشور، حرکت انقلابی و جهادی است
حجت‌الاسلام گروهی ضمن عرض تبریک بمناسبت دوازدهم فروردین،روز جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامیدند،به این دلیل که اولویت اول کشور اقتصاد است لذا باید به اقتصاد توجه و عنایت ویژه شود. 

وی افزود:علاج مساله اقتصاد کشور، فقط حرکت انقلابی و جهادی است،از مهم ترین نقشه‌های دشمنان انقلاب و یکی از ابزارهای فشار آن‌ها خصوصا در دهه اخیر،ضربه به معیشت و اقتصاد کشور ایران است.

امام جمعه فاریاب اظهار کرد: استقلال اقتصادی، با رشد تولید ملی، به دست می آید،با خودکفایی و اقتصاد مقاومتی، می توانیم استقلال اقتصادی داشته باشیم،بعد از استقلال سیاسی،مهم ترین مساله ما استقلال اقتصادی است.

وی گفت:استقلال اقتصادی،تا حد زیادی هم مساله اشتغال را حل می کند و هم بحث مهار تورم و گرانی را سامان می‌بخشد.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: دشمن،کاملا به این موضوع واقف است که ایران در بُعد نظامی پیشرفت‌های قابل توجه دارد؛ لذا گزینه تهدید را کنار گذاشته است و به سراغ گزینه اقتصادی رفته است و یک جنگ اقتصادی تمام عیار را در پیش گرفته است.

امام جمعه زرند: امام جمعه فهرج: ۱۲ فروردین مصداقی از مصادیق ایام الله است
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی افضلی، خطیب موقت شهرستان زرند در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به نامگذاری امسال گفت: انتخاب شعار سال گویای اولویت و دغدغه اساسی کشور است که بهبود وضعیت اقتصادی کشور در این چند سال مهم بوده است.

وی افزود: در زمانی که اتاق‌های فکر آمریکا و صهیونیست‌ها و کشورهای منطقه که دوست ندارند ایران باشد در تلاش هستند که جلوی رشد اقتصادی ایران را بگیرند هرجا به توان خود تکیه کردیم و از خداوند و اهل‌بیت یاری گرفتیم موفق بودیم.

حجت‌الاسلام افضلی ادامه داد: مردم ایران در همه موضوعات کشور در صف اول بودن و پای انقلاب ایستاده‌اند نمونه آن را در دوران کرونا دیدیم که مردم به جای اینکه مغازه‌ها را خالی کنند آن‌هم در اوج تحریم‌ها به کمک یکدیگر شتافتند.

خطیب نماز جمعه بیان داشت: باید جهش تولید داشته باشیم و در این زمینه مسئولان باید برای آن برنامه‌ریزی صحیح و کار شبانه‌روزی و جهادی داشته باشند هرکجا روحیه جهادی داشتیم دشمن را به عقب راندیم،‌ و نکته مهم دیگر نظارت است که باید به صورت جدی انجام شود.

امام جمعه فهرج: سینما بیکی از ابزار مهم در جهاد تبیین است
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: ۱۲ فروردین مصداقی از مصادیق ایام الله است.

وی افزود: آنچه که ملت ما می‌داند و باید به درستی روی آن پافشاری کند این است که نجات کشور و رسیدن آن به نقطه‌ای که شایسته این ملت است، فقط در سایه‌ی اسلام و جمهوری و نظام اسلامی امکان‌پذیر است.

آقاملایی از سینما بعنوان یکی از وسایل و ابزار مهم در جهاد تبیین نام برد و اظهار کرد: روایت دفاع مقدس یکی از افتخارآمیزترین دوران‌های زیست تاریخی ایرانیان و از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد تبیین بشمار میرود که با ادبیات و هنرهای نمایشی و ترسیمی باید بدان توجه مضاعف شود.

امام جمعه فهرج در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی بعنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» بیان کرد: انتخاب این نام یعنی اقتصاد کماکان اولویت اول کشور است و باید به آن بیش از پیش پرداخته شود.

وی تصریح کرد: همگان می‌دانند که رفع دغدغه‌های معیشتی مردم به نحو اساسی و علاج این درد مزمن، جز با حرکت انقلابی و مدیریت چندوجهی جهادی شدنی نیست که بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این میان، مانند همیشه راهگشاست.

آقاملایی گفت: سیره بیست و چهارساله‌ ولی امر مسلمین در نامگذاری سال‌ها و اعلام شعار سال در نوروز هر سال، اقدامی حکیمانه در حکمرانی کشور است که شبکه نورانی و رحمانی امامت جمعه، بعنوان سخنگوی انقلاب وظیفه پیگیری آن در طول برعهده دارد.

امام جمعه فهرج در بخش دیگری از بیاناتش از مقابله با عوامل تضعیف کننده تولید، نقش آفرینی مردم در اقتصاد ملی، پشتیبانی و حمایت از کارگران، افزایش قدرت خرید مردمان و دانش بنیان کردن تولید بعنوان راه‌های مهار تورم و رشد تولید ملی نام برد و بر خرید متعصبانه کالای ایرانی تأکید کرد.

امام جمعه فهرج همچنین با اشاره به بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی تاکید و ضمن حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دستگاه قضایی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط خواست نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکنان اقدام و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را ندهند.

امام جمعه رفسنجان:سرمایه‌ی پیشران جمهوری اسلامی خون هزاران شهید است
حجت‌الاسلام عسکری در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: به فرموده امام راحل ماهیت جمهوری اسلامی اصل قوانین اسلامی اصل حاکمیت است و با آرای مردم نوع حکومت تشکیل می‌شود.
وی افزود: دشمن و مخالفان این نوع حکومت را نمی پسندد اما با حضور مردم و رهبری همه‌ی توطئه‌ها خنثی شد.
عسکری خاطرنشان کرد: سرمایه‌ی پیشران ما خون سیصد هزار شهید است که موانع را برمیدارد و خداوند از مؤمنان حمایت می کند.
خطیب جمعه رفسنجان بیان کرد: ۱۳ فروردین روز طبیعت امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان می توان در محدوده‌ی شهری و یا در عصر برگزار کرد.
وی ادامه داد: روز نحس برای ۱۳ فروردین هیچ جایگاهی ندارد و بیرون رفتن از منازل مانعی ندارد اما اگر بی دلیل و بدون مسافت شرعی روزه‌ها باطل شود عقوبت الهی نازل می‌شود.
خطیب جمعه رفسنجان گفت: در ایام نوروز مشاهده شده که مسائل شرعی در مناطق گردشگری و آثار تاریخی رعایت نمی شود، به ویژه حجاب که الزام قانونی و حکم الهی است.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان این مراکز نمی توانند کنترل کنند یا غیرت دینی ندارد مطمئن باشند طبق قانون با آنها برخورد مناسب خواهد شد.

امام جمعه رابر: افتتاح کارخانه معدن درآلو رابر مُهرتاییدی بر تحقق شعارسال است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر درخطبه های عبادی وسیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی،گفت: افتتاح کارخانه معدن درآلو رابر با پیشرفت فیزیکی بیش از۹۰درصد مُهرتاییدی بر تحقق شعارسال مهار تورم و رشد تولید درزادگاه شهیدسلیمانی است و لازمه آن بهره برداری از سد شهیدان امیرتیموری رابر جهت تأمین آب این کارخانه است و مسئولین کشوری واستانی باید به این دوپروژه نگاه جهادی، بسیجی ومخلصانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: بهره برداری از سد شهیدان امیرتیموری رابر در حالی سالها معطل مانده که سالهاست مردمان نجیب این شهرستان بویژه در روستای شاخص کشوری روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها و روستای نمونه شهید داده کشوری گنجان ۶ ماه از سال را بدون آب و با مشقت سپری می کنند و این زیبنده نام شهرستان رابر نیست.

امام جمعه رابر دربخش دیگرسخنانش باتبریک فراررسیدن یوم الله ۱۲فروردین روزجمهوری اسلامی ایران گفت: روز ۱۲فروردین عیدملت ما است؛ روزی که مردم ما سرنوشت خود را رقم زدند وحکومت الله را درجمهوری اسلامی پیاده کردند وحضرت امام خمینی (ره) درباره این یوم الله می فرماید: روزی که کنگره قصر۲۵۰۰ساله طاغوت فروریخت وحکومت مستضعفین بنانهاده شد.

امام جمعه کوهبنان: جمهوری اسلامی سربلند و با عزت راه خود را ادامه می دهد
حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: رمضان ماه خدا و ماه برکت و مغفرت است ماهی که بهترین ساعت ها، روزها و شب ها را دارد ماهی که خوابش ثواب عبادت دارد.

وی تاکید کرد: در ماه رمضان دعا کردن، اطعام و افطاری دادن، صله رحم، حفظ زبان، چشم و گوش، افزایش معرفت به خدا ،رسول خدا و اهلبیت را مد نظرداشته باشیم.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود:حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها از روز اول اسلام تا روز وفات در کنار پیامبر ماند به ایشان اعتقاد داشت و حضرت را تصدیق می کرد و در ادامه بواسطه صداقت و امانتداری پیامبر با او ازدواج کرد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: ایثار و فداکاری، عفت و‌ پاکدامنی، دور اندیشی و درایت، توجه به مستمندان، عطوفت و مهربانی، صبر و استقامت، پرورش فرزندان صالح، رعایت آئین همسرداری و شوهرداری، سخاوت، کرامت، دلداری از همسر، رعایت حقوق دیگران از جمله همسر و فرزندان از جمله ویژگی های حضرت خدیجه بود در حالی که جز ثروتمندترین افراد زمان خود بود.

وی یادآور شد: در آستانه روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی قرار داریم روزی که در سال ۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای دادند تا نظام احسان، عدل، شهادت در برابر نظام ظلم و طاغوت تشکیل شد.

حجت الاسلام جعفری با استناد به منویات مقام معظم رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی سربلند و با عزت راه خود را ادامه می دهد در حالی که یک نظام توحیدی و الهی است. 

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: اسلام بر طبیعت و تفریح سالم همچنین مواظبت از منابع طبیعی تاکید دارد لذا باید در این روز طبیعت را تخریب نکنیم.
 
وی ادامه داد: اقدامات خوبی در اردوهای جهادی سپاه و بسیج شهرستان صورت گرفته که ویزیت رایگان به همراه توزیع دارو، توزیع کمک های مومنانه، کاشت درخت، اهدای جهیزیه، توزیع افطاری ساده، اهدای ۲۲۰ بن خرید پوشاک، توزیع گوشت گرم، تجهیز خانه های ورزش از آن جمله هستند.

انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdcco1qsp2bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین