تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۴
۰
plusresetminus
همراه با شهدای دیار کریمان؛

متن وصیت‌نامه شهید مختار تاجیک

در وصیت‌نامه شهید «مختار تاجیک» آمده که در این زمان که زمان جنگ است ممکن است در جامعه کمبودهایی وجود داشته باشد پس از این کمبودها ناراحت نشوید.
متن وصیت‌نامه شهید مختار تاجیک
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از  نوید شاهد کرمان، شهید «مختار تاجیک» دهم ارديبهشت ۱۳۴۰ در روستاي شاربماء از توابع شهرستان كهنوج به دنيا آمد. وی تا پايان مقطع راهنمايي درس خواند.
كشاورز بود، به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. سرانجام در بيست و ششم اسفند ۱۳۶۳، در سوسنگرد بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. 

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «مختار تاجیک» را می‌خوانیم:

از روحانیون پشتیبانی کنید
درود بر حسین بن علی(ع) یکه تاز میدان جهاد و شهامت و شجاعت و سلام بر یاران صدیقش که چون پروانه بر دور شمع گرد حسین(ع) جمع شدند و عاشقانه سوختند. با درود بر رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خمینی و با درود بر تمام شهیدان راه حق و آزادی چند کلمه‌ای به عنوان وصیت‌نامه می‌نویسم. 
اول از همه چیز باید بگویم که اگر روحانیون نبودند تا چندین سال دیگر آمریکا و ابرقدرتها بر گرده ما سوار می‌شدند و از ما به عنوان یک برده استفاده می‌کردند پس قدر روحانیون را بدانید به هر قیمتی که شده از آنان پشتیبانی کنید.

از کمبودهای جامعه ناراحت نشوید
 تا می‌توانید از ارگان‌های انقلابی پشتیبانی کنید چون ضد انقلاب می‌خواهد شما را از یکدیگر جدا کند. تنها چیزی که شما را به پیروزی می‌رساند حفظ وحدت بوده و هست، پس دست از تفرقه و جدایی بردارید.
در این زمان که زمان جنگ است ممکن است در جامعه کمبودهایی وجود داشته باشد پس از این کمبودها ناراحت نشوید که خداوند در هر لحظه شما را آزمایش می کند. 
امت گرامی به فرموده‌های امام خمینی عزیز گوش فرا دهید که پیروزی شما در اطاعت از فرموده‌های این مرد کبیر است و به مجالس عمومی خصوصا مجالس دعا و قرآن توجه زیاد بکنید و همیشه امام را دعا کنید.
پدر و مادر عزیزم من در زندگی شما را خیلی ناراحت کرده‌ام و اکنون که در جبهه جنگ هستم قدر شما را فهمیده‌ام.

شهادت اول زندگی است
پدر و مادر عزیز می‌دانم که سخت است ولی اگر من کشته شدم از شما می‌خواهم که برای من گریه نکنید، چون اگر خدا قبول کند شهید هستم و کسی که شهید می‌شود تازه اول زندگی خود را شروع کرده و آنهم در نزد خدا.
پدر و مادر عزیز من در زندگی بشما خیلی زجر رسانده‌ام مرا ببخشید و از شما می‌خواهم که برای من از تمام دوستان خویشان و آشنایان رضایت طلب کنید و خواهران و برادران عزیز از تمام شما می‌خواهم که مرا ببخشید، خواهران عزیز مادر را دلداری دهید و دل او را مانند کوه محکم کنید. 
انتهای خبر/
  https://armanekerman.ir/vdcf1mdycw6dmja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین