تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۵
۰
plusresetminus
مدیر هتل کاروانسرای وکیل کرمان گفت: در ایام نوروز بیش از 90 درصد، این هتل تکمیل ظرفیت شد و استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت.
تکمیل ظرفیت بیش از ۹۰ درصد هتل کاروانیکا در ایام نوروز/ اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۵۰ نفر با حیات این هتل
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این روزها وجود مراکز گردشگری و تفریحی، اماکن تاریخی و یا حتی هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی دلیلی است تا صنعت گردشگری یک شهر، استان و یا کشور بچرخد و از سوی دیگر اقتصاد آن منطقه رونق یابد.
 
در شهر کرمان اما این روزها با همت بخش خصوصی هتل کاروانسرای وکیل کرمان یا همان کاروانیکا با مرمت و بهسازی توانسته ضرب‌المثل یک تیر و چند نشان را به عینیت بخشد.
 
کاروانسرایی که بعد از همت دغدغه‌مندان تبدیل به بزرگترین هتل بوتیک ایران و بزرگ‌ترین کاروانسرای دوطبقه دورن شهری جهان تبدیل شده است.
 
جاوید سبحانی مدیر هتل کاروانسرای وکیل کرمان (کاروانیکا) در این رابطه به خبرنگار ما گفت: هتل کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۳۹۶ با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در طول ۵ سال مورد بازسازی و مرمت و در مهر ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما در ۱۴۰۱/۸/۸ توسط وزیر میراث فرهنگی رسما افتتاح شد.
 
سبحانی وجه تمایز هتل بوتیک کاروانیکا را از سایر بوتیک هتل‌ها و حتی هتل‌های کرمان، باز شدن درب این هتل مستقیم به بازار سنتی می‌داند که همین موضوع سبب دسترسی آسان به بازار سنتی و بسیاری از آثار تاریخی کرمان شده است.
 
وی به اهداف هتل کاروانسرای وکیل کرمان اشاره و توضیح داد: در این هتل سه موضوع به عنوان برندسازی دنبال می‌شود از جمله دسترسی راحت به بازار و مراکز تاریخی شهر کرمان، بوجود آوردن آرامش و همچنین ایجاد آسایش یعنی فراهم کردن امکانات برای میهمانان این هتل هستیم از این رو این هتل به عنوان یک بوتیک هتل با امکانات یک هتل پنج ستاره تجهیز شده است.

مدیر هتل کاروانسرای وکیل کرمان با اشاره به استقبال نوروزی از این هتل توضیح داد: مدیر هتل کاروانسرای وکیل کرمان گفت: در ایام نوروز بیش از 90 درصد، این هتل تکمیل ظرفیت شد و استقبال بسیار خوبی از این هتل انجام گرفت.
 
سبحانی در رابطه با این‌که میهمانان نوروزی عمدتا از چه شهرهایی بودند، گفت: به دلیل تبلیغات محیطی که در تهران و فضای مجازی داشتیم بیشتر میهمانان این هتل در ایام نوروز از شهرهای اصفهان، تهران، مشهد، تبریز بودند.
 
وی ادامه داد: جالب است بدانید میهمانانی داشتیم از تبریز و اصفهان، که به ما گفتند بارها به شهر کرمان مسافرت کرده بودیم اما این‌بار فقط برای دیدن این مجموعه به کرمان آمده‌ایم.
 
مدیر هتل کاروانسرای وکیل کرمان با بیان این‌که این بوتیک هتل برای ارائه خدمات بهتر به دنبال رفع ایرادات خود است، عنوان کرد: از میهمانان به دو صورت فرم نظرسنجی و الکترونیکی در خصوص این هتل بوتیک و خدمات‌دهی‌اش نظرسنجی کرده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم نقاط ضعف و قوت این هتل شناسایی کنیم.

سبحانی بیان کرد: این هتل بوتیک دارای ۵۷ اتاق و سوئیت با ظرفیت ۱۶۲ نفر است و دارای خدمات پذیرایی با ۱۶۰ صندلی که می‌تواند سه الی چهار بار پر و یا خالی شود.
 
وی در پاسخ به این‌که چه خدمتی را در این هتل بوتیک متمایز می دانید، بیان کرد: متاسفانه در بحث گردشگری موضوع برخورد کارکنان با میهمانان کمتر در نظر گرفته شده است، اما تلاش کرده‌ایم با آموزش کارکنان به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم از این رو بیشترین رضایت از این هتل بخاطر رفتار و برخورد خوب با میهمانان بوده است.
 
مدیر هتل کاروانسرای وکیل کرمان ادامه داد: ممکن است برخی نواقص در تجهیزات داشته باشیم و یا از نظر میهمانان ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد اما رفتار حرفه‌ای می‌تواند تمامی این موضوعات را تحت پوشش خود قرار دهد، به جرات می‌توانم بگویم خدمات متمایز این هتل نسبت به سایر هتل‌ها رفتار حرفه‌ای کارکنان در بخش‌های مختلف است.
 
سبحانی با بیان این‌که وجود این هتل بوتیک سبب اشتغال‌زایی مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم بالغ بر ۲۵۰ نفر شده است، تاکید کرد: مهم تر از ساخت و هزینه و سرمایه‌گذاری این هتل، نگه‌داری این مکان به عنوان یک فضای تاریخی برای آیندگان است که رسالت بسیار مهمی برای ما است.
 
مدیر هتل کاروانیکا کرمان اطهار کرد: خوشبختانه با احیا و مرمت این هتل، فرهنگ منطقه عوض شده است باید گفت که این هتل فقط یک مرکز پذیرایی و اقامتی نیست بلکه یک مرکز اقامتی، پذیرایی و فرهنگی است و تاکنون توانسته‌ایم جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی از جمله جشن تحویل سال، روز پدر، جشن چهارشنبه سوری را برای علاقه‌مندان به شادی و نشاط برگزار کنیم.
 
سبحانی با اشاره به تاثیرات این هتل بر صاحبان کسبه در اطراف آن، توضیح داد: این هتل شرایط اقتصادی خوبی برای همجواران و بازاریان این منطقه ایجاد کرده است، اگر در خاطرتان باشد قبل از مرمت این کاروانسرا متاسفانه این‌جا مخروبه‌ای بود که مرکز برخی از بزه‌کاری‌ها شده بود اما امروز به مرکز فرهنگی تبدیل شده است که بازاریان، کسبه و همسایگان به واسطه تردد میهمانان و مسئولینی که اقامت می‌کنند بر فرهنگ و اقتصاد منطقه تاثیر گذاشته است.
 
وی در پایان گفت: در این مجموعه مثلث گردشگری جالبی اتفاق افتاده است از جمله خدمات اقامتی و پذیرایی ،جاذبه گردشگری و سوم  تلفیق طراحی سنتی با مدرن است  مثلا در کنار حفظ فضای سنتی و پله‌های قدیمی آسانسور هم کار شده است و یا فضای سنتی اتاق ها به سادگی و زیبایی حفظ شده اما سرویس های بهداشتی کاملا مدرنی کار شده است که برای میهمانان جذابیت ایجاد کرده است.
انتهای خبر/پسند
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://armanekerman.ir/vdcayen6m49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین