تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۹
۰
plusresetminus
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد:

امروز در جبهه مقاومت سنگ‌ها تبدیل به موشک شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: با اشاره به اینکه اسرائیل امروز در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد، گفت: امروز در جبهه مقاومت سنگ‌ها تبدیل به موشک شده است.
امروز در جبهه مقاومت سنگ‌ها تبدیل به موشک شده است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه‌آرمان»؛ آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا توصیه می‌کنم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: امیرالمومنین فرمودند که شما را وصیت می‌کنم به فکر مرگ و رفتن از این دنیا باشید، شما چگونه مرگ را فراموش می‌کنید در حالی که او شما را فراموش نمی‌کند و هر روز می‌شنوید افرادی دنیا را ترک کردند.

وی افزود: در خصوص تربیت اسلامی؛ یکی از موثرترین برنامه‌های تربیتی در برنامه‌های  دینی؛ برنامه‌های عملی‌ست چون عمل حکایت از ایمان عمیق دارد و لاجرم هر چه از دل برآید بر دل نشیند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: مهمترین بخش‌های انبیاء در طول تاریخ این بود کاری کنند که  علم به عمل منتهی شود.

وی افزود: پیامبر الگوی عملی؛ برای جامعه بشریت است و همه مربیان و معلمین باید علم را به عمل نزدیک کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: تمام همت خود را برای این بگذاریم تا علم و عمل را بهم نزدیک کنیم؛ علم اگر رشد کرد وسع و توان بیشتر می‌شود و به همین تناسب هم تکلیف هم بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: علم؛ توان و عمل؛ به اندازه‌ای می‌فهمیم و توان داریم باید عمل کنیم؛ اگر می‌خواهیم یک مسلمان دینی از نظر اسلام باشیم.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خطیب جمعه امروز کرمان در خطبه دوم با بیان اینکه ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اولین ندای حمایت از فلسطین سر داد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی  امید در فلسطین جوانه زد و مردم فلسطین به پیروزی خود امیدوار شدند.

وی با اشاره به تاریخچه اشغال فلسطین تصریح کرد: همان کسانی دستور اشغال این سرزمین را دادند و اشغالگران را به رسمیت شناختند که بمب های ممنوعه را بر سر مردم در هیروشیما و ناکازاکی ریختند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر شعار عقیدتی حمایت از مطلومان و مبارزه با ظالمان شکل گرفت و اولین ندای دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به امر و دستور امام راحل آغاز شد.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ایران در سه بخش خدماتی به مردم فلسطین داده که اوضاع را به کلی عوض کرده است ادامه داد: ذات انقلاب اسلامی و پیروزی آن، روحیه امید، مبارزه و در انتظار پیروزی بودن را برای مردم فلسطین تقویت و زنده کرد و مردم فلسطین فهمیدند با مقاومت، جهاد و مبارزه پیروزی در دسترس است.

وی تاکید کرد: لذا از اولین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم مظلوم فلسطین نگاهشان به جمهوری اسلامی، امام عظیم الشان و رزمندگان اسلام در جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه کرمان در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات را برای مظلومان فلسطین ارائه داده تا آنان در صحنه های مختلف تنها نمانند افزود: این خدمات در عرصه عمل به مردم فلسطین چه در زمان امام (ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی آنقدر جدی گرفته شد که امروز فلسطین را در شرایطی می بینیم که دست برتر را دارد.

حجت الاسلام علیدادی اظهار داشت: جبهه مقاومتی در منطقه شکل گرفته است که سه اشغال بزرگ را در تاریخ دنیای امروز با شکست روبه رو ساخته است؛ اشغال اول جنوب لبنان بود که تا بیروت در اشغال رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اما جبهه مقاومت با پشتیبانی ایران اسلامی و مردان رشید و قهرمان این جبهه موفق شد این اشغالگری را به پیروزی تبدیل کند و اسرائیلی ها از جنوب لبنان عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه اشغال کشور سوریه دومین شکست جبهه استکبار بود تصریح کرد: نیروهای مهاجم و تروریست نزدیک به ۸۰ درصد از خاک سوریه را اشغال کردند، اما نیروهای مجاهد در جهان اسلام، با فرماندهی فرمانده رشید، میدانی، شجاع و رزمنده چهل ساله، شهید سلیمانی، در سوریه حضور پیدا کردند و اشغالگری سوریه هم ختم شد.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: نیروهای اشغالگر همچنین بخش بزرگی از کشور عراق را اشغال کردند اما آن هم به شکست انجامید و امروز فرصتی است تا نشان داده شود آرمان های فلسطینی زنده است و مردم این سرزمین با انگیزه از آرمان ها دفاع می کنند.

وی تاکید کرد: امروز با افتخار حرکت بزرگ مقاومت در میدان های مختلف پیروزی و حماسه خلق می کند و فلسطین قوی و رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی ضعیف شده است.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به اینکه اسرائیل امروز در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد، گفت: امروز در جبهه مقاومت سنگ‌ها تبدیل به موشک شده است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت ۲۹فروردین و روز ارتش بیان کرد: امروز ارتش در تمام ماموریت‌های خود آمادگی لازم را دارد و این جای تقدیر دارد.

علیدادی سلیمانی ضمن تشکر از جریان حزب‌اللهی برای هماهنگ عمل کردن با قانون در مورد مسئله حجاب گفت: باید در مورد مسئله حجاب به آنچه که وظیفه دینی و ملی ماست عمل کنیم.

امام جمعه رفسنجان: روز قدس یک جریان سیاسی برای جلوگیری از گسترش حاکمیت رژیم صهیونیستی است
حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم روزه‌دار و انقلاب رفسنجان در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: لعن بر دشمن آموزه‌ دینی ماست، یک مسلمان در کنار امور ولایی‌اش باید برائت خود را از دشمن به نمایش بگذارد و امروز شما در راهپیمایی نشان دادید که دشمن ظالم و یاور ستمدیده هستید.

وی افزود: راهپیمایان امروز از رژیم صهیونیستی اعلام برائت کردند و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.
خطیب جمعه رفسنجان گفت: رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی برای استکبار جهانی شکل داده است، شعار اسرائیل از نیل تا فرات بود.
عسکری بیان کرد: بزرگداشت روز قدس یک جریان سیاسی به منظور جلوگیری از گسترش حاکمیت رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی تصریح کرد: گروه‌های مقاومت حول محور قدس گرد هم آیند تا وحدت امت اسلامی شکل گیرد با این توصیه رهبر انقلاب و این خیزش میان کشورهای مسلمان و به اذعان رسانه های صهیونیستی، رژیمی که قرار است تغییر کند اسرائیل است نه ایران.

امام جمعه عنبرآباد: طرح عفاف و حجاب با کار دقیق و مستمر امکان‌پذیر است
حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تنها راه رهایی از امتحانات الهی و موفقیت در آزمونهای بزرگ زندگی، داشتن قلبی با تقوا است.

وی با اشاره به اینکه ثمره روزه‌داری، ایجاد تقوا است عنوان کرد: تقوا برخی عیوب در انسان مانند غیبت، تهمت، حسد، کبر و عجب که جلوی تقرب انسان را به خداوند می‌گیرد را از بین می‌برد.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به روز قدس خاطرنشان کرد: خداوند متعال با آن همه محبت و مهربانی‌اش، برخی از گروه‌ها و اقوام و افراد را مورد لعنت و دوری از رحمت خودش قرار داده است، واژه لعن و مشتقاتش در قرآن کریم ۴۱ بار در ۳۷ آیه قرآن آمده است و یک قوم فتنه گر را هم از لعن خودش بی نصیب نگذاشته است؛ به طوری که از مجموع این ۴۱ بار لعن که در قرآن آمده است ۸ مورد از آن اختصاص به قوم فتنه گر یهود دارد.

حجت الاسلام بامری گفت: امروز یهودی‌ها روی سه هدف کلی برای سیطره کامل بر دنیا سرمایه گذاری کردند و رسیدن به کشوری مستقل به نام اسرائیل، هدف اول آنها است و به خاطر همین است که می بینیم بیش از شش دهه است که این رژیم جعلی، انواع قتل و جنایات را در فلسطین جلوی چشم مردم دنیا انجام می دهد.

وی افزود: در پرچم اسرائیل با شکل دو مثلت در هم یا ستاره نشان داده شده است که شش گوشه آن تداعی‌ کننده شش گوشه جهان است و به دهکده جهانی شهرت یافته است دهکده ای که به زعم آنها نیاز به کدخدا دارد و کدخدای آن همان اسرائیل است.
 
امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی برای ساخت دهکده جهانی سال‌های سال است که زمینه سازی و تلاش می‌کند و یهودی‌ها برای این دهکده جهانی نزدیک به بیش از ۱۰۰ سال قبل برای خود نقشه جدیدی تعریف کرده اند که تمام این سالها نقشه و راهنمای این قوم برای رسیدن به اهداف شومشان بوده است.

وی با اشاره به پروتکل شماره ۱۴ رژیم جعلی صهیونیست گفت: آنها می‌گویند وقتی ما به حکومت جهانی رسیدیم همه ادیان و عقاید در برابر ما باید از ریشه کنده و نابود شود به جز دین خودمان و می‌گویند این کار حتی اگر به انکار خدایی که به آن اعتقاد داریم هم منجر شود باید این کار صورت بگیرد.

حجت الاسلام بامری در ادامه عنوان کرد: همیشه یهود با یک سد شکست‌ناپذیر به نام اسلام روبرو بوده است، تا جلوی خیلی از خیره سری‌های آنها بایستد و اجازه هر گونه پیشروی را از آنها بگیرد و الحمدالله تاکنون گرفته است و در ادامه هم خواهد گرفت. 

وی افزود: یکی از معضلات مهم و بحران هایی که ذهن یهودیان را به خود مشغول کرده است و خواب را از چشمان آنها را ربوده است؛ بیداری امت اسلام و تشکیل حرکت‌ها و احزاب سیاسی و جهادی در مقابل برنامه های یهودیان و همفکرانش است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: امروز مشکل اصلی یهود، آمریکا و دنیای استکبار، اعراب نیستند چون می‌بینیم که خیلی از این کشورهای بی‌غیرت عربی با روسای رژیم جعلی اسرائیل بر سر یک میز می‌نشینند، بلکه مشکل یهود اسلام و مسلمانان حقیقی هستند. 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در قبال صهیونیزم جهانی و افسار گسیخته، ایستادگی و مقاومت در برابر آنها است آن هم فقط نه ایستادگی مردم فلسطین بلکه ایستادگی تمام کسانی که حقیقتاً مسلمان هستند و اسلام در جان و دلشان نفوذ کرده است.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس، آن‌هم با زبان روزه در گرمای شدید، بیانگر دفاع جانانه ما از سربازان خط مقدم جبهه مقاومت در منطقه است به امید نابودی و محو کامل رژیم جعلی و غده سرطانی اسرائیل از روی زمین ان‌شاءالله .

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب افزود: طرح عفاف و حجاب با کار دقیق و مستمر که احیای جامعه اسلامی است امکان پذیر است و در این مسئله همه مردم و مسئولین باید پای کار بیایند.

امام جمعه جیرفت گفت: موشک‌های مقاومت، زنگ خطر در سراسر اسرائیل را به صدا در آورده است
حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: مسجد، جایگاه بسیار رفیع و کارکردهای موثری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... دارد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف که متاسفانه شاهد کم‌رنگ شدن آن توسط عده‌ای اندکِ ناآگاه هستیم باعث نگرانی مردم مومن و متعهد شده است که همه مردم، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوب، همراه با دلسوزی را دارند.

خطیب نمازجمعه جیرفت افزود: نیروی انتظامی براساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با طرح و برنامه‌ریزی وارد مسئله عفاف و حجاب خواهد شد و همگی حامی نیروی انتظامی خواهیم بود که از فردا در کشور و شهرستان جیرفت اجرا خواهد شد و همه دلسوزان از این طرح حمایت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: امام راحل در در پیامی کوتاه، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را بعنوان روز جهانی قدس اعلام کردند و پیام ایشان، روز جهانی قدس را به دغدغه مردم تبدیل کرده است و الان، قدس و فلسطین یک مسئله عربی و نقطه‌ی جغرافیایی نیست بلکه امروزه پاره جهان اسلام است و فلسطین مسئله اول جهان اسلام شده است.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: امروز فلسطین در مقابل تجاوز صهیونیسم، گنبد آهنی را به گنبد پنبه‌ای تبدیل کرده و موشک‌های مقاومت، زنگ خطر در سراسر اسرائیل را به صدا در آورده است و اسرائیل با هجوم وحشیانه به مسجد الاقصی، روند زوال خودش را تسریع بخشیده است.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: رئیس جمهور فرانسه گفته که اروپا از رعیت بودن آمریکا باید خارج شود و اُبُهت پوشالی آمریکا در حال فروریزی و فروپاشی است و اروپا خواهان حذف دلار از مبادلات تجاری است و آمریکا همچون اسرائیل از درون درحال فروپاشی است.

امام جمعه فهرج: زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی حق مسلم هر ایرانی است
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با مهم برشمردن روز جهانی قدس بیان کرد: اینکه ولی امر مسلمین جهان فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی بیند یعنی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی به فضل الهی نزدیک است.

وی افزود: اعلام حمایت مسلمانان از قدس شریف، نشانه مردمی بودن مسئله فلسطین است تا کسی نتواند توطئه‌ای انجام دهد و آن را از ذهن ها پاک کند.

آقاملایی اظهار کرد: اگر تا به امروز اسرائیل نتوانسته هیچ‌ غلطی بکند از برکت تدبیر امام (ره) است؛ کم‌ترین برکت روز قدس، مهار اسرائیل بوده و طی آن اجازه نداده حتی یک متر دیگر پیشروی کند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ بنام مهار تورم و رشد تولید گفت: مسیر اصلی کشور برای شکست جنگ اقتصادی همین دو نکته اساسی است؛ شعاری که در سال جدید وظیفه سنگین و مهمی را بر دوش مسئولان و سیاست‌گذاران می‌گذارد.

آقاملایی همچنین با تأکید بر مسئله حجاب و عفاف و زیست عفیفانه بیان کرد: ما در ارتباط با مسئله حجاب وارد یک فضای جدید شده‌ایم و باید هوشمندانه با این فضا مواجهه کنیم.

خطیب جمعه فهرج تصریح کرد: زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی حق مسلم هر ایرانی است و ما از همه می‌خواهیم به این حق جوانان احترام بگذارند.

امام جمعه نرماشیر:مساله حجاب باید به عنوان یک ارزش اجتماعی معرفی شود
حجت الاسلام علی اکبر منصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان گفت: امام  خمینی (ره) آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کرد برکاتی داشت از جمله اینکه قدس و مسئله فلسطین را مردمی کرد پیش از این یک مسئله سیاسی بود و خطر وجود داشت که قدرت‌ها هر زمان اراده می‌کردند می‌توانستند مسئله فلسطین را از اذهان عمومی پاک کنند.

امام جمعه نرماشیر در ادامه افزود: روز قدس باعث شد یک مسئله عمومی تبدیل بشود یکی دیگر از از برکات اعلام روز جمعه آخر ماه رمضان روز قدس این بود که موضوع رو به افول تقریباً جنبه فلسطینی  و نهایتا عربی یافته بود تبدیل به یک مسئله اسلامی و فراتر تبدیل به یک موضوع انسانی شود.

وی بیان کرد: امروز پیروان همه ادیان و آزادی‌خواهان جهان با هردین و مذهبی به بزرگداشت این روز اهتمام دارند و مسئله فلسطین فراموش نمی شود ،جمهوری اسلامی ایران تنها راه حل مسئله فلسطین را نابودی اسرائیل می داند و وعده نابودی آن را در زمان  معین ۲۵ سال داده است.

حجت الاسلام منصفی اذعان کرد: آزادی غزه و آزادی جنوب لبنان و شکست های پی‌در‌پی اسرائیلی ها در مقابل مردم فلسطین نمونه ای از حرکت رو به جلو فلسطینیان برای تصاحب وطن خودشان هست.

 خطیب جمعه نرماشیر گفت:  آمریکا پس از شکست های راهبردی در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ناکامی در شکل‌دهی ائتلاف سیاسی و نظامی در حفاظت از ابر قدرتی خودش با شکل‌گیری ائتلاف های  ضد دلاری که نماد سلطه‌گری آمریکاست روبرو شده است.

وی افزود: اخیراً مکرون در سفر به چین اعلام کرد باید وابستگی خود را به دلار کاهش دهیم  افول دلار یکی از نشانه ها و شاخص های افول آمریکاست و مقام معظم رهبری اخیراً از آمریکای ضعیف و ضعیف‌تر یاد کردند و واقعیت این است که نظام بین الملل شاهد نظم چندقطبی است آنها  دست و پا میزنند برای اینکه جنگ اوکراین رو تمام کنند و دست به دامن چین شدند.

امام جمعه نرماشیر اظهار کرد: مساله حجاب باید به عنوان یک ارزش و معروف اجتماعی معرفی شود و  زیبایی‌های عفاف و حجاب بر کم پوششی و برهنگی تبیین شودهمه بدانند دستگاهای جاسوسی دشمن پشت مسئله بی حجابی هستند.

امام جمعه فاریاب: استکبارستیزی مردم تا آزادی فلسطین و قدس شریف ادامه دارد
حجت‌الاسلام گروهی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام علی علیه السلام با اشاره به بیانات امام در نهج‌البلاغه ابراز کرد:غیر شیعیان با خواندن نهج‌البلاغه به عظمت حضرت علی(ع) پی می‌برند و لذا تعریف ادیان دیگر از ایشان گوشزدی برای شیعیان است.

 خطیب نماز جمعه فاریاب ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تقدیر از مردم برای این حضور گسترده،بیان کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس نامیده شده است اسرائیل رو به افول است و صدای مرگ بر اسرائیل مظلومان جهان به حمایت از قدس و و‍فلسطین مظلوم را شنیدید و خواهید شنید.
  
امام‌ جمعه فاریاب اظهار کرد:از برکات روز قدس مسئله فلسطین است،زمانی فلسطین را سیاسی می‌دانستند،حضرت امام پیام روز قدس را‍ صادر و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین روز قدس نامیدند. 

وی افزود:از دیگر برکات روز قدس این است که فریاد مردم به گوش مستکبران می‌رسد این روز تا آزادی فلسطین و قدس شریف ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام گروهی بیان کرد:راهپیمایی مسلمانان در روز قدس پشتوانه مردم فلسطین است و ما هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهیم شناخت،اسرئیل رو به افول است و به پیش‌بینی حضرت امام خامنه ای اعتقاد داریم و ان‌شاءالله منتظر سرنگونی رژیم غاصب اسرائیل هستیم و حمله اخیر این رژیم به مردم مظلوم فلسطین را محکوم می کنیم.

امام جمعه بردسیر: روز قدس به یک حرکت مردمی، اسلامی و جهانی تبدیل شده است
حجت‌الاسلام علی‌اکبر کرمانی امام‌جمعه بردسیر ضمن گرامی‌داشت روز قدس گفت: امروز با توجه به روابط بین‌المللی 
اخیر ایران هراسی سرتاپای رژیم غاصب  اسرائیل را گرفته است که او را با‌سرعت بیشتر به سوی نابودی و محو‌شدن می‌رساند.

وی افزود: بنا‌‌بر اعتراف روزنامه‌های خود اسرائیل، تنها نظامی که در آینده نزدیک قابل تغییر است اسرائیل است و علی‌رغم تلاش‌های این رژیم منحوس ایران همچنان با اقتدار در منطقه ایستاده است.

امام جمعه بردسیر تصریح کرد: امروز روز قدس است روزی که تنها یک روز در تقویم نیست بلکه یک حرکت مردمی است که حالا به یک حرکت عظیم مردمی، اسلامی و جهانی تبدیل شده است.

وی همچنین به کشف حجاب به عنوان یک نا‌هنجاری فرهنگی و اجتماعی و خلاف قانون اشاره کرد و گفت: در همه کشور‌ها برای پوشش مردم قانون وجود دارد و مردم نیز باید از آن قوانین تبعیت کنند.

حجت الاسلام کرمانی گفت: البته بی‌حجابی یا ضعف در رعایت پوشش دلیل بر بی‌دینی افراد نیست بلکه به دلیل کم‌توجهی است که البته این بی‌توجهی باعث از هم پاشیدن نظام بسیاری از خانواده‌ها خواهد شد.

وی در پایان بر لزوم رعایت قانون حجاب تاکید کرد و افزود: حجاب یک مقوله اجتماعی است و بانوان ما نباید از آن تلقی مسأله شخصی و فردی داشته باشند زیرا رعایت حجاب عامل آرامش روانی در جامعه است.
امام جمعه جازموریان:

امام جمعه جازموریان: دشمن عفاف و حجاب زنان را هدف قرار داده است
حجت الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته روز قدس را ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) و یک پاتک سنگین علیه رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد روز جهانی قدس، ایجاد تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی است که خواسته مردم مبنی بر این که دولت سفاک صهیونیست باید از صحنه روزگار حذف شود، مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این مطلب که مسئله قدس یک مسئله دم دستی نیست، تصریح کرد: قدس مسئله اصلي امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم آزادی خواه جهان است.

خطیب جمعه جازموریان با تبريک پیشاپیش عید فطر، اظهار کرد: در روایت است که امام رضا (ع) فرمود؛ خداوند فطر را عید قرار داد برای اینکه مردم در کنار یکدیگر قرار گیرند و این عید فرخنده روز وحدت، همدلی و روز شوق به خداوند متعال است و وحدت مسلمانان را به نمایش می گذارد.

وی با اشاره به حمله دشمن به حجاب زنان، تاکید کرد: امروز دشمن عفت و حیا زنان ما را مورد حمله قرار داده است و مقام معظم رهبری فرمودند؛ حجاب یک مسئله سیاسی، اجتماعی و شرعی است و در قضیه کشف حجاب و بی‌حجابی باید با قاطعیت برخورد شود.

امام جمعه منوجان:مسئله فلسطین ،امروز مسئله اول همه آزادگان جهان است
حجت الاسلام رضوانی امام جمعه منوجان در نماز جمعه مورخ ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ گفت: مسئله فلسطین ،امروز مسئله اول همه آزادگان  جهان است و ما هرگز نمی‌توانیم قدس شریف را فراموش کنیم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در حال افول و نابودی است و هم‌ پیمانان و متحدان آمریکا از آمریکا جدا می‌شوند و این عزت برای امت اسلامی است که بنیان این مبارزه در مقابل با شیطان بزرگ را بنیانگذار نظام نهاد و پرچمدار آن مقام معظم رهبری است .

خطیب نماز جمعه منوجان تصریح کرد: مسئله ای که دل همه دینداران را به درد می آورد مسئله اجتماعی و شرعی حجاب است و مطالبه عمومی مردم حزب الله ومتدین این است که بی تفاوت از کنار آن نگذرند .

امام جمعه بافت: رعایت پوشش اسلامی یک اصل شرعی خدشه‏ ناپذیر است
 حجت‌الاسلام محمد محمدزاده خطیب نمازجمعه شهرستان بافت در خطبه‌های نمازجمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ضمن سفارش به تقوای الهی بیان داشت: آزادی سرزمین‌های اشغال شده فلسطین برای امام راحل (ره) صرفاً آزادی سرزمین‌های اسلامی نبود؛ بلکه امام، فلسطینیان را مظلوم می‌دانستند و دفاع از مظلوم را وظیفهٔ انقلاب اسلامی اعلام می‌کردند ازاین‌رو، انقلاب اسلامی از بدو پیروزی، سفارت اسرائیل در ایران را تبدیل به سفارت فلسطین کرد و در همه‌ساله‌ای حیات طیبه خویش، برای لحظه‌ای از مسئله فلسطین غافل نشده است و در کمک به تحقق آرمان فلسطین هزینه‌های سیاسی و بین‏المللی پرداخته است. 

محمدزاده در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین برکات اعلام روز جمعه آخر رمضان به‌عنوان روز قدس این بود که یک موضوع رو به افول را که تقریباً جنبه فلسطینی و نهایتاً عربی یافته بود؛ تبدیل به یک مسئله اسلامی و فراتر از آن بین ادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری کرد، چنانچه در این روز پیروان همه ادیان و بخش زیادی از آزادی‌خواهان جهان با هر ایده و مذهب و دین به بزرگداشت این روز اهتمام می‌ورزند. 

وی افزود: در روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ وقتی امام خمینی (ره)، پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند؛ کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی بر علیه صهیونیسم جهانی شود! اما حقیقت این است که از برکت آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد برکات بسیاری از رهگذر این یوم القدر جهان اسلام جریان یافته است. 

 محمدزاده در ادامه به مسئله حجاب و عفاف پرداخت و تصریح کرد: اینکه برای پذیرش اجتماعی و عمومی مقوله عفاف و حجاب و در نهایت تحقق کامل آن، باید «ظرفیت‌سازی اجتماعی» صورت گیرد.

امام جمعه بافت بیان کرد:  در ظرفیت‌سازی اجتماعی تقدم تبیین بر الزام، تقدم اعمال ایجابی بر سلبی، تقدم زیباگرایی عفاف و حجاب بر کم پوششی و برهنگی، انجام شود و حتی برخی عوامل زمینه i ای مانند مشکلات اقتصادی، فرهنگی نیز در مسیر حل و رفع قرار گیرد و برای مردم محسوس شود. 

وی ادامه داد: عفاف و حجاب و رعایت پوشش اسلامی یک اصل شرعی مسلّم و خدشه‏ ناپذیر است که مورد تصریح قرآن کریم و روایات دینی از چهارده‌معصوم واقع شده است.

امام جمعه فاریاب: راهپیمایی‌ روز قدس تا آزادی فلسطین ادامه دارد
حجت‌الاسلام گروهی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام علی علیه السلام با اشاره به بیانات امام در نهج‌البلاغه ابراز کرد: غیر شیعیان با خواندن نهج‌البلاغه به عظمت حضرت علی(ع) پی میبرند و لذا تعریف ادیان دیگر از ایشان گوشزدی برای شیعیان است.

 خطیب نماز جمعه فاریاب ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تقدیر از مردم برای این حضور گسترده، بیان کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس نامیده شده است اسرائیل رو به افول است و صدای مرگ بر اسرائیل مظلومان جهان به حمایت از قدس و فلسطین مظلوم را شنیدید و خواهید شنید.
 
امام‌ جمعه فاریاب اظهار کرد:از برکات روز قدس مسئله فلسطین است، زمانی فلسطین را سیاسی می دانستند،حضرت امام پیام روز قدس را‍ صادر و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین روز قدس نامیدند. 

وی افزود:از دیگر برکات روز قدس این است که فریاد مردم به گوش مستکبران می‌رسد این روز تا آزادی فلسطین و قدس شریف ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام گروهی بیان کرد:راهپیمایی مسلمانان در روز قدس پشتوانه مردم فلسطین است و ما هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهیم شناخت،اسرئیل رو به افول است وبه پیش‌بینی حضرت امام خامنه ای اعتقاد داریم و ان‌شاءالله منتظر سرنگونی رژیم غاصب اسرائیل هستیم و حمله اخیر این رژیم به مردم مظلوم فلسطین را محکوم می کنیم.

امام جمعه شهربابک: غیرت دینی از ویژگی‌های شهدا بود
حجت‌الاسلام علی اصغر انصاری امام جمعه شهربابک در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با بیان اینکه ویژگی‌هایی که امام علی برای شهدا نقل کرده‌اند، ویژگی‌های یاران امام زمان است، گفت: انجام واجبات از جمله امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حجاب و غیرت دینی از ویژگی‌های شهداست.

حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: امروز باید در همه زمینه‌ها به ویژه دفاعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و... آماده داشته و در رکاب ولایت فقیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل امروز بعضی از سیاسیون ما و مردم این است که از تقوای الهی برخوردار نیستند، افزود: از خدا می خواهیم در این روز بزرگ همه‌مان تقوای خود را زنده نگه داریم.

امام جمعه شهرستان گفت: معاندان از قرن هجدهم به طرق مختلف از جمله القای افکار خود برای تضعیف بنیان خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد تربیتی، ایجاد تفرقه و تنوع طلبی و نیازهای کاذب، ترویج حسد برای رسیدن به اهداف خود و... برنامه‌ریزی کردند و در قرن بیستم تا حدودی به مقاصد شوم خود رسیدند.
 
حجت‌الاسلام انصاری با اعلام اینکه، از طرح عفاف و حجاب می‌کنیم، بیان کرد: این طرح از بازار و ادارات شروع می‌شود با کمک مردم ادامه پیدا خواهد کرد و در این راستا از همه صاحب‌نظران تقاضای مشاوره می‌خواهیم.

وی گفت: از مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار و نماینده می‌خواهیم بحث اشتغال در شهربابک سر و سامان بهتری بگیرد.

امام جمعه رودبار جنوب: یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار امروز، فلسطین است
حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از حضور گسترده مردم ولایتمدار که با دهان روزه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده بودند، تشکر و اظهار کرد: غزه مظلوم به یک زندان بزرگ در جهان تبدیل شده است.

وی بیان کرد:  فلسطین مقتدر است چون همچنان زنده است و سرزمین‌های اشغالی که در این چند دهه حتی در تنظیم فرهنگی رژیم صهیونیستی قرار داشته توانسته کماکان مقاومت را حفظ و ارتقا دهند.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: روز قدس، یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار امروز فلسطین است اگر موشه دابان گفته بود انقلاب اسلامی زلزله عظیمی است که پس لرزه‌های آن اسرائیل را نابود خواهد کرد امروز نشانه های این نابودی را می‌بینیم و این آرمان تا رسیدن به هدف نهایی از سوی مسلمین دنبال می‌شود.

وی به اقدامات اصلی جمهوری اسلامی برای احیا و تحقق ارمان فلسطین اشاره کرد و افزود: حمایت رسانه‌ای، ابداع روز قدس توسط امام خمینی (ره) و جهانی شدن آن در سال‌های اخیر و حمایت از آرمان‌های فلسطین در مراسم برائت مشرکین در مکه، مخالفت با روند سازش، عدم به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل، برگزاری کنفرانس بین المللی فلسطین، تقویت جنبش های اسلامی حماس و جهاد اسلامی و ارائه راه حل دموکراتیک برای مساله فلسطین است.

امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد:  مسئولیت جبهه انقلاب در سال ۱۴۰۲با تحلیل درست جنگ ترکیبی جهانی با محوریت آمریکا علیه ایران در سال ۱۴۰۲ به ویژه اغتشاشات پائیزی می‌توان گفت سال ۱۴۰۲ به دلائل گوناگون سال بسیار مهم برای کشور ، نظام و مردم است.

وی در پایان افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب  دشمن با برنامه وارد شده است و موفقیت ماهم در برابر دشمنان با برنامه و جبهه.ای عمل کردن نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ریگان: برخورد قاطع با افرادی که سلاح به دست می‌گیرند خواسته مردم است 
حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان ضمن قدردانی از حضور پررنگ مردم ریگان در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: مردم ولایتمدارریگان امروز با حضور انقلابی خودشان مشت محکمی بر دهان رژيم کودک کش اسرائیل زدند.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به تیراندازی مرگبار چند روز اخیر در این شهرستان و عنوان کرد: مردم ریگان ناامنی را نمی پذیرند.
وی خطاب به رئیس و اعضای شورای تامین شهرستان گفت: مردم خواستار برخورد قاطع و اشد مجازات با افرادی هستند که سلاح به دست می‌گیرند.
خطیب جمعه ریگان افزود: تامین امنیت و آسایش مردم جز خطوط قرمز نظام و دستگاه های امنیتی است. https://armanekerman.ir/vdcgxw9qxak9w74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین