تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۸
۰
plusresetminus
در حالی که امنیت از مهمترین اولویت‌های یک ساختمان تجاری محسوب می‌شود، تیم نخبه و جوان کرمانی توانسته‌اند سیستمی طراحی کنند که به صورت هوشمند درب‌های ورود و خروج را کنترل می‌کند.
ساخت سیستم مدیریت هوشمند با حذف ریموت کنترل برای اولین بار در کرمان
حافظ فولادی در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان از تولید سیستم مدیریت هوشمند بدون ریموت خبر داد و گفت: در حوزه iot یا اینترنت اشیاء که تلفیقی از الکترونیک و برنامه‌نویسی است، در سطح پارک علم و فناوری استان کرمان فعال هستیم، که بیشترین خدمات ما در عرصه هوشمندسازی سیستم‌های مدیریت و کنترل ساختمان‌ها یا همان dml که حوزه تخصصی جدیدی است، ارائه می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت هوشمند نوآوران پارسا هیرمند ادامه داد: ما یک تیم تخصصی برنامه‌نویس متشکل از جوانان که در دو حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار نخبه هستند را در حوزه هوشمندسازی تشکیل داده‌ایم تا در این حوزه جدید که دنیا اکنون با آن روبه‌وست، به دنبال کسب درآمد باشیم.

وی ادامه داد: ما با محصول دانش‌بنیانی در عرصه سیستم‌های امنیتی مجهز به اثر انگشت، پار، rfd، کنترل پیامکی و دیگر تجهیزات است که نسبت به دیگر محصولات از این دست که در بازار وجود دارند، مزیت رقابتی خوبی دارد و لازم نیست برای تغییر در سیستم امنیتی کل امکانات در اختیار خود را عوض کنند و تنها با اضافه کردن یک گجت می‌توان کل سیستم را تنظیم کرد.

فولادی با بیان اینکه به دنبال‌ کاهش هزینه‌ها برای استفاده‌کنندگان از سیستم‌های امنیتی هستیم، گفت: ما با ارائه یک گجت می‌توانیم آیفون و یا درب ورودی را تکمیل کنیم به این صورت که آیفون قابلیت کنترل از راه دور را پیدا کند و یا حاوی اثر انگشت گردد.

عضو هیئت مدیره شرکت هوشمند نوآوران اذعان کرد: قیمت تمام شده محصولات ما نسبت به همتایان خود در بازار بسیار کمتر است که می‌تواند به راحتی و با هزینه کم در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی به سرمایه اولیه این واحد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در ابتدای راه با هزینه‌ای بالغ بر صدوپنجاه میلیون تومان که آورده هر کدام از اعضاء بود، آغاز به کار کردیم و توسط شرکا این آورده کنار هم قرار گرفت و چون هنوز در مرحله رشد هستیم از تسهیلات پیش رشد نیز استفاده و شرکت راه راه اندازی کردیم، ضمن اینکه هنوز در پارک علم و فناوری مستقر بوده و مستقل نشده‌ایم.

فولادی ادامه داد: در عرصه آموزش ما به صورت تخصصی هنوز ورود نکرده‌ایم اما برای حوزه‌های نصب و برنامه‌نویسی کادر را آموزش می‌دهیم تا در کنار گروه بتوانند محصولات را در برای مشتریان هم آموزش داده و هم نصب کنند و آماده همکاری با دیگر نخبگان دراین عرصه نیز هستیم.

عضو هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان پارسا هیرمند افزود: از دیگر محصولات طراحی شده توسط این شرکت، سیستم مدیریت هوشمند درب‌های ساختمان‌های تجاری است.

وی ادامه داد: سیستم مدیریت هوشمند این شرکت برای درب‌های ساختمان در شب به این گونه عمل می‌کند که درب‌های پارکینگ و ساختمان را در یک ساعت منظم به صورت خودکار قفل می‌کند و اگر کسی فراموش کرده باشد که درب را ببندد این سیستم به صورت خودکار درب را قفل می‌کند که این امر سبب بالارفتن امنیت ساختمان می‌شود.

فولادی تاکید کرد: این سیستم مدیریت هوشمند بسیار دقیق بوده و در ساعات فعال بودن قفل اجازه ورود و خروج را به کسی نخواهد اما اگر کسی در محل کار و یا در منزل باشد قصد خروج داشته باشد این سیستم مسیر خروج را برای او فراهم می‌کند، اما اجازه ورود نمی دهد.

عضو هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان پارسا هیرمند اذعان کرد: در این سیستم یک سنسور حرکتی تعبیه شده است که از طریق اپلیکشین قابلیت کنترل از راه دور را به مدیر می‌دهد، ضمن اینکه سنسور برای کارمند باقی مانده در ساختمان نیز درب را به صورت هوشمند باز می‌کند، تا خارج شود.

وی تاکید کرد: نیاز به ریموت کنترل از معایبی است که اکثر سیستم‌های امنیتی آن را تجربه می‌کنند و حتما برای خاموش شدن باید به محل مراجعه کرد اما این سیستم هوشمند از طریق اپلیکشین قابلیت قطع و وصلی و حتی مدیریت ساختمان را در ورود و خروج‌ها دارد، که تنها با دارا بود رمز و پسورد گوشی تبدیل به ریموت کنترل می‌شود.


فولادی اذعان کرد: گرچه هزینه‌های نصب و خریداری این سیستم نسبت به دیگر سیستم‌ها با حذف ریموت برای هر واحد کمتر است اما نوسانات ارزی و تغییر قیمت مواد اولیه که بعضا وارداتی هستند و هنوز در کشور توان و حتی صرفه ساخت وجود ندارد، سبب افزایش قیمت محصول می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان پارسا هیرمند ابراز کرد: هزینه خرید این سیستم مدیریت هوشمند با تمام نوسانات و تورمی که در کشور تجربه می‌کند عددی بالغ بر 6 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کل تیم بر روی چند پروژه تمرکز کرده است، ضمن اینکه عرصه و فضای کاری اینترنت هوشمند بسیار فرار است، زیرا هر ایده‌ای را که در ذهن داشته باشید می‌توانید آن را عملیاتی کنید بنابراین هم خوب است و هم بد، برای افراد متخصص فضا بسیار باز است از سویی گستره بالای این محیط ممکن است باعث سردرگمی بشود، بنابراین ما بر روی چند پروژه مهم تمرکز کرده‌ایم.


فولادی ابراز کرد: متاسفانه مواد اولیه ما که شامل مایول‌ها، بردها، سنسورها و میکروفون سولارهاست، همه وارداتی هستند و عملا هشتاد درصد مواد مورد استفاده ما وارد می‌شوند که معمولا دستخوش نوسانات ارزی و .. می‌شوند، زیرا در کشور قابلیت تولید آن وجود ندارد.


انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcce1qs02bq148.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین