تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲
۰
plusresetminus
سفیر ژاپن در ایران گفت: به ژاپن اطلاع‌رسانی می‌کنم که کرمان دارای امنیت است و تلاش دارم تا زمینه گردشگری مردم ژاپن فراهم شود.
تلاش می‌کنم تا زمینه گردشگری مردم ژاپن به کرمان فراهم شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران در دیدار با محمد مهدی فداکار استاندار کرمان که پیش از ظهر امروز انجام شد گفت: برای من اولین بار است که به کرمان سفر می‌کنم از برنامه‌ها و صحبت‌های آغازین شما تشکر می‌کنم.
 
وی هدف خود از سفر به کرمان را بررسی اقامت اتباع خارجی و مهاجران در این استان دانست و گفت: به دنبال این هستیم تا طی مراسمی هزار بسته بهداشتی به نمایندگی از کشور ژاپن به اتباع اهدا کنیم.

سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: قرار است با همکاری سازمان بین‌المللی در سه استان ایران برای خشکسالی، کارهایی انجام بدهیم همچنین درصددیم تا شش دستگاه ام آر آی به ایران اهدا می‌شود که دو دستگاه آن به شهرهای کهنوج و بم در استان کرمان اهدا خواهد شد.

کازو توشی آیکاوا افزود: جهت حمایت از پناهندگان افغانستانی و همه پناهندگان آمبولانس به ایران اهدا می‌شود که یکی از این‌ آمبولانس‌ها به کرمان اهدا می‌شود.

وی عنوان کرد: درباره روابط دو کشور می‌توان به جلسات همکاری ‌های دو کشور درباره بازسازی بم اشاره کرد، ژاپن و ایران از جمله استان کرمان در این رابطه شبیه هستیم که زلزله زیادی داریم ولی ژاپن خشکسالی ندارد و مایل هستیم در این رابطه همکاری کنیم.
 
سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: در این سفر حتما از ارگ بم و باغ شاهزاده دیدن خواهم کرد و بعد از آن به ژاپن اطلاع‌رسانی می کنم که اینجا دارای امنیت است از این رو سعی می‌کنم تا مسافران ژاپنی به ایران برگردند تا زمینه گردشگری مردم ژاپن فراهم شود.

کازو توشی آیکاوا در پایان گفت: ایران در لیست تحریم قرار دارد اما شرکت‌های ژاپنی در ایران برای انجام پروژه‌های گذشته فعالیت می‌کنند و امیدوارم برجام به نتیجه خوبی برسد و روابط اقتصادی این دو کشور مجدداً برقرار شود.
انتهای خبر/پسند
  https://armanekerman.ir/vdcjatevyuqetoz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین