تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۷
۰
plusresetminus
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خبر داد:

اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک در استان کرمان 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز در سراسر استان اجرا خواهد شد.
اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک در استان کرمان 
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان» به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان کرمان، سرهنگ اسماعیل خوشوقت بیان کرد: پلاک، مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلفات می‌باشد از اینرو ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.
وی افزود: در پی توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات، برخي از رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون‌گريز با انجام تخلفاتي هم‌چون مخدوش نمودن پلاک، پوشش پلاک، پلاک تقلبي، تغيير ارقام پلاک، نصب اشياء روي پلاک و دیگر موارد به ويژه در موتورسيکلت‌ها علاوه بر ايجاد بي‌نظمي در ترافيک، اقدام به بی‌قانونی می‌کنند که لازم است پلیس با آنان برخورد کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: به همین منظور ، پلیس راهور استان طرح برخورد با تخلفات پلاک‌های دستکاری شده، مخدوش  شده،  پلاک ناخوانا، تقلبی و وسایل نقلیه فاقد پلاک را در دستور کار قرار داده است که این طرح با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز در سراسر استان اجرا خواهد شد.

سرهنگ خوشوقت  با اشاره به اینکه دستکاری پلاک و یا مخدوش نمودن آن برابر ماده ۷۲۰ مجازات اسلامی جرم انگاری شده است، گفت: برابر این ماده قانونی،  متخلفین از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می شوند.
انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdcdjs0fsyt0sj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین