تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
۰
plusresetminus
اوایل انقلاب که زمزمه انحلال ارتش مطرح بود شهید صیاد شیرازی می‌گفت باید ارتش انقلابی در تراز انقلاب اسلامی تشکیل بشود، او روح انقلاب را به ارتش دمید.
صیاد شیرازی؛ شهیدی که روح انقلاب را به ارتش دمید
به گزارش سرویس فرهنگی راه آرمان، ۲۹ فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز پر افتخار ارتش نامگذاری شده است.
 
ارتش جمهوری اسلامی ایران پرورش‌دهنده مخلصان پاکی است که در پاسداری از مرزها و مقابله با تجاوزات دشمن، خالصانه انجام وظیفه دارند. 
 
امروز بهانه‌ای است برای تجلیل از دلاور مردان و تکاورانِ نام آورِ ارتش که با افتخار در خدمت بی‌منت به ملّت پیشرو و استوار هستند.
 
اقتدار و بالندگی روزافزاون نظام جمهوری اسلامی ایران، مرهون ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های بزرگانی است که نهال انقلاب را با خون پاک خود آبیاری کردند و با خشم مقدس‌شان دست و نگاه ‌طمع‌ورز بیگانگان را از این آب و خاک مقدس قطع کردند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهد پرورش چنین دلاوران سربلندی است که همچون شهید سپهبد علی صیاد‌شیرازی، مراتب والای ایمان، عرفان و ولایت‌مداری را با جهاد و نبوغ نظامی به اوج رسانده و فخر سربازی دین و میهن اسلامی شده‌اند.
 
سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، در نگاه ملت بزرگ ایران، الگوی اخلاص و مدیریت جهادی و میدان‌دار وحدت و همدلی است و در شمار دلبستگان صدیق ساحت ولایت و یاران انقلابی امام امت(رحمت‌الله علیه) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و ملت شریف ایران سربلند اسلامی شناخته می‌شود.
 
در منش جهادی شهید صیاد شیرازی و مکتب عارفانه او، تکلیف سربازی زمانی تبدیل به ارزش می‌شود که با نگاه دینی و معرفت ولایی ممزوج باشد و رنگ الهی بگیرد و رزمنده، خود را مِن اللهِ الی الله بیابد، شهید سپهبد علی صیاد‌شیرازی همان کسی که با تفکر بسیجی و ساده زیستی خود روح انقلاب را در ارتش دمید.
 
شهید صیاد شیرازی جوان آزاده ای بود که سه سال دانشکده افسری را قبل از انقلاب طی کرده بود و در دوره‌ای نیز به آمریکا اعزام شده بود و چون منشاء دینی و مذهبی داشت در آمریکا نیز تبلیغ اسلام می‌کرد و نماز می‌خواند.
 
در اوایل انقلاب که زمزمه انحلال ارتش مطرح بود شهید صیاد‌شیرازی می‌گفت باید ارتش انقلابی در تراز انقلاب اسلامی تشکیل بشود، او روح انقلاب را به ارتش دمید.
 
شهیدی که مورد اعتماد امامین انقلاب بود و در عملیات‌های مهمی نقش آفرینی کرد و طراح عملیات بزرگ مرصاد بود که عملیات فروغ جاویدان منافین را به دروغ جاویدان تبدیل کرد، همین موضوع باعث شکل گیری کینه شهید صیاد در دل منافقین و شهادت ناجوانمردانه او بود.
 
شهید صیاد شیرازی عامل ایجاد وحدت بین ارتش و سپاه بود که همین وحدت عملیات‌های بزرگی مانند طریق القدس، فتح المبین و ده‌ها عملیات بزرگی که سرنوشت کشور را عوض کرد به وجود آورد.

 شهید صیاد شهیدی گمنام ولی نام آشنا و همیشه برای رضای خدا کار می‌کرد و به دنبال مادیات نبود، او یک نخبه نظامی، مدیر و مدبر و ذوب در ولایت بود و درحیات و پس از عروجش امیرِ محبوبِ امام(ره) و امت است. صیاد دلها با اعتماد ولی و فرمانده خود ضمن نمایندگی در شورای عالی دفاع به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح می‌رسد. سرانجام اشتیاق شهادت او با بغض شقی‌ترین دشمنان اسلام رقم می‌خورد و توسط منافقین کوردل و ایادی استکبار ناجوانمردانه به شهادت می رسد.

انتهای خبر/پورحیدر
https://armanekerman.ir/vdcbgfb8wrhbf9p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما