تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
۰
plusresetminus
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان عنوان کرد:

آغاز جمع آوری متکدیان در سیرجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از تشدید و آغاز طرح جمع آوری متکدیان در سیرجان خبر داد.
آغاز جمع آوری متکدیان در سیرجان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ مجتبی قدیمی گفت: با توجه به مفاد مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی و جرم‌انگاری قانونی در خصوص تکدی‌گری و به کار گماردن افراد صغیر یا افراد دیگر جهت تکدی گری، در راستای سالم‌سازی چهره شهر برابر مقررات با متکدیان برخورد می‌شود.

این مقام قضایی ادامه داد: در همین راستا تعداد ١٤ نفر که در سطح شهر سیرجان اقدام به تکدی‌گری می‌کردند جمع آوری، ساماندهی و تحویل بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی شدند و تعدادی از این افراد که اطفال را وسیله تکدی‌گری قرار می‌دادند به موجب قانون به زندان معرفی شدند.

مدعی العموم سیرجان با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان سطح شهر استحقاق دریافت کمک مالی را ندارند، تاکید کرد: باید آمار دقیق متکدیان، مشخص و افراد نیازمند واقعی بین آنان به نهادهای حمایتی و مراکز نیکوکاری فعال معرفی شوند.

قدیمی در ادامه افزود: اغلب متکدیان جمع‌آوری شده مربوط به اتباع بیگانه غیرمجاز و شهرها و استان‌های مجاور بوده که از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی داشتند، لذا اجازه نمی‌دهیم فرد یا افرادی با سوءاستفاده از اعتماد عمومی و عطوفت مردم، موجب ایجاد بی‌نظمی در جامعه شوند.

گفتنی است؛ با دستور دادستان طرح‌های ضربتی جمع آوری متکدیان، که اغلب اقدام به گدایی در سطح شهر می‌کنند، توسط شهرداری سیرجان با همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی به‌صورت ماهانه انجام می‌شود.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcamyn6w49new1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین