تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۵
۰
plusresetminus
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد:

کرمان رتبه اول رهاسازی عملیات فنی در سطح کشور

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: رتبه اول رهاسازی عملیات فنی در سطح کشور با انجام ۵۰۹ مورد، به هلال‌احمر استان کرمان تعلق دارد.
کرمان رتبه اول رهاسازی عملیات فنی در سطح کشور
به گزارش سرویس اجتماعای پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان رضا فلاح در جلسه هیئت مدیره این جمعیت، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۲۰ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی، امدادی، محرومیت‌زدایی، عام‌المنفعه، بشردوستانه و غیره هلال احمر در سراسر استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به انجام هزار و ۱۲۹ ماموریت امداد و نجات توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در سطح استان، افزود: در سال گذشته انجام ۳.۳ درصد از ماموریت‌های کشور سهم استان کرمان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در این حوادث به بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر امدادرسانی کرده و بیش از سه هزار نفر را اسکان دادند، بیان کرد: ۴۷۸ نفر نیز توسط امدادگران این جمعیت از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی با اشاره به انجام ۱۶ سورتی پرواز در استان جهت عملیات‌های امداد هوایی، خاطرنشان کرد: رتبه اول رهاسازی عملیات فنی در سطح کشور با انجام ۵۰۹ مورد، به استان کرمان تعلق دارد.

فلاح با اشاره به وقوع ۷۴۰ زلزله بالای ۵.۲ ریشتر در استان کرمان، تصریح کرد: در سال گذشته پایگاه امداد‌و‌نجات جاده‌ای ماهان و همچنین ساختمان جدیدالاحداث پایگاه امداد و نجات کوهستان کرمان نیز توسط رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه به مراجعه ۳۹۶ هزار و ۸۸۱ نفر به مراکز بهداشتی، درمانی، توانبخشی و داروخانه‌های هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: میانگین این مراجعه ماهانه بیش از ۳۳ هزار نفر و روزانه بیش از هزار نفر بوده است.

وی اظهار داشت: مجتمع بهداشتی، درمانی و توانبخشی موقوفه حضرت زینب(س) در شهرستان سیرجان از محل اعتبارات ملی، خیرین، موقوفه و معاونت درمان و توانبخشی به ارزش ریالی ۲۵ میلیارد تومان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر در ایام دهه فجر افتتاح و راه‌اندازی شد.

فلاح با بیان اینکه از سوی معاونت امور داوطلبان هلال احمر استان به ۴۲۵ هزار و ۷۸ نفر خدمات محرومیت زدایی، کاروان سلامت، پروژه ملی نذرآب (۵)، کمک هزینه درمانی و غیره ارائه شده است، گفت: ارزش ریالی این خدمات ۵۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر رسالت سنگینی در امر آموزش همگانی بر دوش دارد، افزود: روحیه خودامدادی از طریق آموزش، آگاه‌سازی و توانمندسازی آحاد جامعه با هدف کاهش خسارات جانی در حوادث تقویت می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت آموزش و‌ پژوهش در طی سال گذشته دو هزار و ۴۵۲ دوره آموزشی ضمن خدمت، تخصصی امدادونجات، مربیگری، عمومی امداد و عمومی نجات، امداد و کمک‌های اولیه، مخاطرات و مهارت‌های پایه داوطلبی برگزار شده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۳۶ هزار و ۲۸۴ نفر از دوره‌های آموزشی این جمعیت، بیان کرد: سالن آموزشی شبیه‌ساز زلزله با اعتبار دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و خیرین با حضور رئیس جمعیت هلال احمر در سال گذشته افتتاح شد.

فلاح در ادامه به ارائه خدمات ایمنی و سلامت به ۹۸ هزار و ۴۹۰ مسافر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۳۲ هزار و ۹۳۳ نفر از اجرای طرح ایران، یاران جوان (واکسیناسیون کرونا) توسط اعضای جوانان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کرمان در پویش چلچراغ و جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی در سطح کشور اظهار داشت: ۳۴۴ هزار و ۱۱۰ نفر در استان کرمان از خدمات متنوع برنامه‌های بشردوستی، مناسبتی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و امدادی توسط اعضای جوانان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۴۷۴ دانش‌آموز از اجرای طرح ملی دادرس و کاربینی میدانی افزود: سالن ورزشی چند منظوره در شهرستان سیرجان با اعتبار جمعیت هلال احمر و خیرین به ارزش ریالی ۲ میلیارد تومان در ایام دهه فجر نیز توسط رئیس جمعیت هلال احمر رونمایی شد.

انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdccm0qsx2bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین