تاریخ انتشار :شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
۰
plusresetminus
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:حق و حقوق کارگران به عنوان حقوق عامه مورد توجه دستگاه قضایی قرار دارد.
حق کارگران به عنوان حقوق عامه مورد توجه دستگاه قضایی است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در نشست با اعضای شورای کارگری شرکت زغالسنگ استان کرمان ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: در دین اسلام، کارگر از جایگاه رفیعی برخوردار است و کسب روزی حلال از طریق کارگری، بسیار مورد توجه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سایر ائمه و بزرگان است.
 
وی با اشاره به اینکه در نگاه پیامبر اسلام کارگری و کسب روزی حلال همانند جهاد در راه خداوند است، تصریح کرد: در جامعه امروز، تولید یک موضوع کلیدی و محوری به شمار می‌رود و از این رو سال ها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوعات اقتصادی تاکید دارند.

حمیدی با اشاره به آشنایی خود با وضعیت کارگران معادن زغالسنگ و دشواری های کار در این حوزه، عنوان کرد: مبرهن است که کار در معادن زغالسنگ بسیار دشوار و طاقت فرساست و از این رو انتظارات قانونی کارگران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری تاکید کرد و ادامه داد: رعایت نکات ایمنی یک اصل اساسی است و باید از سوی کارگران مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: مسائل معیشتی از مشکلات و درخواست‌های امروز کارگران است و دستگاه قضایی همواره بر پیگیری حقوق و مطالبات قشر کارگر تاکید داشته است.

حمیدی بر دشمن شناسی نیز تاکید کرد و افزود: امروز دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است و تلاش می‌کند از تجمعات و درخواست‌های حوزه کارگری سوءاستفاده کند و در این رابطه باید توجه داشت که آنها دلشان برای کارگران نمی‌سوزد و به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی خود هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: حق و حقوق کارگران به عنوان حقوق عامه مورد توجه دستگاه قضایی قرار دارد و موارد مربوط به این حوزه به صورت جدی دنبال می شود.

بنابراین گزارش، در این نشست مشکلات مربوط به قرارداد کارگران، ایجاد زمینه توسعه فرآوری زغالسنگ، سهامدار کردن کارگران، راه‌اندازی مسکن کارگری، حق و حقوق کارگران پس از فوت، جذب نیروهای جوان و جدید و ... مطرح شد.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcir5azut1apz2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین