تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۳
۰
plusresetminus
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در بازدید از هتل سنتی وکیل با انتقاد از شرایط تخلیه فاضلاب در این هتل گفت: این شرایط تخلیه از طریق خودرو، صحنه‌های انزجارآوری را رقم زده، مشام هر رهگذری را آزار می‌دهد و سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.
لزوم اتصال‌ سریع هتل کاروانیکا به فاضلاب شهری
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی در حاشیه بازدید از این مکان، تخلیه فاضلاب به این سبک را مطرود و باعث ایجاد شرایط بسیار نامساعد و متصاعد شدن بوی نامطبوع برای مسافران و بازاریان آن محل دانست.
 
وی با تاکید بر اینکه همچنین توسعه سریع فاضلاب شهری مطالبه‌ای عمومی است نه وابسته به منافع شخص یا گروهی خاص از این رو دستور جدی برای حل این معضل و اتصال فاضلاب هتل به فاضلاب شهری را صادر کرد و با مسئولان شهرداری و اداره آب و فاضلاب هماهنگی‌های لازم را در این خصوص به عمل آورد.
 
براساس اعلام دادگستری کل کرمان، فاضلاب این هتل به فاضلاب شهری متصل نیست و تخلیه آن به وسیله خودروهای مخصوص این کار انجام می‌شود که امان از مردم بریده است و متأسفانه وعده‌های حل این مشکل نیز بسیار زمان‌بر بوده و به کندی پیش می‌روند.
 
هتل سنتی وکیل در مجموعه تاریخی کاروانسرای وکیل مربوط به دوره قاجار در شهر کرمان قرار دارد. این مجموعه تاریخی از بناهای مجموعه وکیل شهر کرمان که ساخت آن در سال ١٢٧٧ به فرمان محمد اسماعیل خان وکیل‌الملک، حاکم کرمان آغاز و در سال ١٢٨٧ به دست فرزندش مرتضی قلی‌خان وکیل‌الملک تکمیل و مرکز تجارت و رخدادهای اجتماعی و فرهنگی استان شد که متأسفانه در رهگذر زمان، بسیاری از پتانسیل‌های تاریخی و دیدنی این مکان زیبا و منحصر به‌فرد دچار آسیب و تخریب و دهه‌های متمادی به حال خود رها شدند.
 
حدود سال ٧٧ طرح تبدیل کاروانسرای وکیل به هتل سنتی کرمان مطرح شد اما به دنبال بی توجهی متولیان روز به روز از رونق آن کاسته می‌شد تا اینکه در سال ٩۶ مرمت و احیای آن به شرکت سرمایه‌گذاری سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران) واگذار شد و هم‌اکنون باوجود اینکه آماده بهره برداری و پذیرش مهمان از سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر است اما شیوه دفع فاضلاب آن اصولی و متصل به فاضلاب شهری نیست.
 
انتهای خبر/پ
https://armanekerman.ir/vdcb9ab80rhbf8p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین