تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
۰
plusresetminus
رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی، درمانی و امدادی این مرکز درمانی نیاز است.
۳۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان شهربابک نیاز است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از ایرنا؛ رضا امین روز در گفتگویی گفت: تجهیزات بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد، اما با سطح تجهیزات مرکز استان فاصله دارد و مردم شهربابک انتظار دارند سطح ارائه خدمات بالا برود.
 
رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهربابک با بیان اینکه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی، درمانی و امدادی این مرکز درمانی نیاز است، گفت: برای تامین اعتبار خرید این تجهیزات با شرکت‌های معدنی منطقه و دانشگاه علوم پزشکی مکاتباتی انجام شده است.
 
وی اظهار کرد: دستگاه آندوسکوپی، تجهیزات اتاق عمل ارولوژی (کلیه و مجاری ادراری)، دستگاه چشم پزشکی، تجهیزات بیهوشی، نیازهای اولویت دار بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهربابک است، همچنین ناوگان ترابری این مرکز درمانی نیز فرسوده شده و نیاز به یک دستگاه آمبولانس جدید دارد.
 
رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک با اشاره به فقدان برخی تجهیزات پزشکی مانند دستگاه ام آر آی در شهربابک تصریح کرد: به دلیل شاخص جمعیتی پایین، برخی تجهیزات و پزشکان به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان تعلق نمی‌گیرد.
 
وی ادامه داد: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی ولیعصر (عج) به ۱۰۰ هزار نفر از مردم این شهرستان خدمات رسانی می‌کند و ۱۲ پزشک عمومی و ۲۷ پزشک متخصص در این بیمارستان خدمات متنوع تخصصی را به مراجعین ارائه می‌کنند.
 
امین خاطرنشان کرد: یک پزشک متخصص مغز و اعصاب، چهار پزشک متخصص اطفال، چهار پزشک متخصص داخلی، ۲ جراح، سه متخصص زنان و سه نفر متخصص بیهوشی در بیمارستان شهربابک مشغول به فعالیت هستند که برای اضافه شدن جراح کلیه و یک جراح مغز و اعصاب نیز درخواست داده‌ایم.
 

۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان جدید شهربابک نیاز است

 
وی گفت: کلنگ بیمارستان جدید شهربابک با ظرفیت ۱۵۰ تختخواب به زمین خورده و این طرح مراحل ابتدایی کار را طی می‌کند.
 
وی ادامه داد: اعتبار اولیه برای ساخت این بیمارستان ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که با احتساب تجهیزات و در نظر گرفتن تورم، حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آن نیاز است.
 
رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهربابک تاکید کرد: قسمت عمده ساخت این بیمارستان بر عهده شرکت ملی صنایع مس قرار دارد و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز در این طرح مشارکت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان ظرف مدت پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 

لزوم احیای مجمع خیرین سلامت شهربابک

 
وی با بیان اینکه وضعیت سلامت و بهداشت شهرستان شهربابک مطلوب است، افزود: در زمینه شیوع کرونا نیز وضعیت فعلی این شهرستان رنگ زرد است و در سال جاری هیچ مورد فوتی در این زمینه نداشتیم.
 
امین تصریح کرد: فعالیت مجمع خیرین سلامت که در سال‌های گذشته خوب بود، اما در ۲ سال اخیر فعالیت آن کمرنگ و متوقف شده است که نیاز به احیای دوباره دارد تا به حوزه بهداشت و درمان کمک شود.

انتهای پیام/ شهربابک 
https://armanekerman.ir/vdcjtxevhuqet8z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما