تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت خلق ثروت و درآمد پایدار استفاده کنند چرا که وابسته بودن به بدنه دولت برای شوراها سم است.
خلق ثروت و درآمد پایدار در دستور کار شهرداری‌ها باشد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛  محمدمهدی فداکار ظهر امروز در آئین همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان در محل تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: در خصوص مشکلات گاز در برخی شهرهای جنوبی استان کرمان؛ بالای ۹۹درصد مردم برخی شهرهای جنوب استان از گازی که دولت لوله کشی‌ها را انجام داده استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: دولت هزینه‌های زیادی برای گازدار شدن اهالی جنوب استان صرف کرده اما برخی دستگاه‌های اجرایی و اداری از این نعمت استفاده نمی‌کنند و نیز شهرهایی در جنوب استان وجود دارند که تنها یک درصد مردم با نصب علمک، گاز را استفاده می‌کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: اعتماد مردم به شما مهم‌ترین سرمایه بزرگ است و در این دوره می‌توان ان را تحلیل یا آن را افزایش داد بستگی به عملکرد شهرداری‌ها و شوراها دارد و مردم در آینده بخواهند ارزیابی کنند به عملکرد نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: من متهم هستم به اینکه بیشتر به مناطق جنوبی استان کرمان سفر می‌کنم در حالی که می‌دانم سرانه‌ها در همه موضوعات در شهرستان‌های استان عادلانه نیست به طور مثال در رفسنجان سرانه آموزشی و وضعیت مدارس از چند شهر جنوبی استان بدتر است.

فداکار تصریح کرد: حتی دولت در رفسنجان در بحث درمانی هزینه نکرده و بیشتر بیمارستان‌ها، واحدهای درمانی، مدارس و مساجد با کمک خیرین در این شهرستان احداث شده اند.

وی گفت: این در حالی است که کیفیت راه‌های جنوبی استان کرمان خوب و مطلوب است؛ لذا رابط مردم و رفع مشکلاتشان، شما اعضای شوراهای اسلامی و شهردرای‌ها هستید که بهتر است از امکانات موجود و منابع خدادادی مانند ظرفیت معادن در رفع مشکلات و توسعه و رونق بخشی استفاده کنید و درآمد پایدار ایجاد کنید.

فداکار بیان کرد: وابسته شدن به دولت برای شوراها سم است بنابراین مراقبت کنید و با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری خلق ثروت صورت گیرد؛ شهرداری‌های استان به مانند شهرداری رفسنجان و سیرجان عمل و به ایجاددرآمد پایدار ثروت خلق کنید.

وی افزود: بودجه شهرداری رفسنجان در دو سال قبل ۴۰۰ میلیون تومان بود و سال گذشته به ۱۲ هزار میلیارد ریال و امسال به بیش از ۲۰ هزار میلیارد افزایش یافت که به سمت خلق ثروت رفته است.

استاندار کرمان توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و بانوان را مورد تأکید قرار داد و افزود: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی قانون منع مداخله را رعایت کند و در طرح‌های خاصی که بخواهد اجرا شود مشاوره حقوقی دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: موارد تخلفات شوراها در استان کرمان خیلی کم است؛ شوراها ظرفیت مناسب برای کمک به دولت و خدمات دهی به مردم هستند.

فداکار بیان کرد: شهرداری‌ها در بحث مسکن ملی و خواسته‌های مردم اعم از خدمات فرهنگی، آسفالت و ورزشی کمک کنند.
 

افزایش بودجه شهرداری‌های استان کرمان امسال به ۱۲۲ هزار میلیارد


علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهرداری‌های استانداری کرمان نیز در این همایش گفت: بودجه شهرداری‌های استان در سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد ریال بود که امسال این رقم به صد درصد یعنی ۱۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

شهسواری اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری‌های استان تصویب شد که بیشتر از این آمار محقق شد.

وی افزود: امسال این بودجه به بیش از ۱۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که رشد صد درصدی را نسبت به بودجه سال گذشته در بردارد.

شهسواری بیان کرد: سال گذشته بیش از ۵ هزار مصوبه به کمیته‌های انطباق شهرداری‌های استان ارسال شد که از این میزان بیش از ۴ هزار مصوبه معادل ۷۲ درصد از مصوبات با قانون مطابقت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بقیه مصوبات هم مورد بررسی قرار گرفت که یا اصلاح شدند یا از اجرای آن‌ها انصراف داده شدند.

معاون عمرانی استانداری کرمان هم در این آیین اظهار کرد: افزایش دو برابری بودجه شهرداری‌های استان از ۶۵ هزار میلیارد ریال به ۱۲۳ هزار میلیارد خوشحال کننده است.

مصطفی آیت الهی موسوی افزود: در حالی که بودجه عمرانی استان ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده و این افزایش بودجه شهرداری‌های استان کرمان نشان‌دهنده ارزش کار شهرداری‌هاست.

وی بیان کرد: توجه به قانون کمک به شهرداران است خصوصا در تعاملات شهرداران با دستگاه‌های اجرایی موجب رونق و توسعه است.

موسوی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی استان کرمان از نظر مدارج علمی در سطح بالایی قرار دارند، خاطرنشان کرد: در انتخاب شهرداران شرایط احراز وجود دارد و قانون اجازه داده است که هیئت وزیران شرایط احراز را اجرا کنند.
 
انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcene8zwjh8xwi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین