تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

اغتشاشات اخیر روحیه ناموس‌‌پرستی و دفاع از آن را تقویت کرد

رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعد از اغتشاشات همه فکر کردند که مردم از انقلاب روی‌گردان شده‌اند اما شهید الداغی غیرت جوانان را به جوش آورد.
اغتشاشات اخیر روحیه ناموس‌‌پرستی و دفاع از آن را تقویت کرد
محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با سرویس اقتصادی «راه آرمان» در خصوص واقعه رخ داده در سبزوار که منجر به شهادت جوان ایرانی محمدرضا الداغی شد، گفت: به این نوع جوانان که باعث عزت و افتخار ایران اسلامی هستند، مفتخریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی علی رغم مشکلات، مسائل و گرفتاری‌هایی که در عرصه‌های مختلف در فضای بیرونی برایش توسط دشمن طراحی می‌شود و تحرکاتی توسط آنها علیه جمهوری اسلامی انجام می‌شود اما مسیر حرکت خودش را برای بهبود شرایط در حوزه‌های خارجی، دیپلماسی سیاسی و اعتقادی با قدرت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی هم در مسائل داخلی هم مسائلی که اخیراً  در فضای جامعه به صورت اغتشاشات مطرح شد، که بعداً برخی‌ها تصور می‌کردند، مردم ما از انقلاب، نظام، شهدا و آرمان‌های خودشان، دور شده اند، موفق بوده است، و این فکر بر خلاف واقع است و امروز علی رغم اینکه مسائلی مانند حجاب در برخی جاها رعایت نمی‌شود، اما آحاد مردم به آن چیزی که تحت لوای حجاب است بر اساس اعتقادات‌شان که برگرفته از باورهای دینی آنهاست، عمل می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور تشریح کرد: ما شاهدیم که خانم‌های محجبه  در فضاهای ورزشی حاضر می‌شوند که این امر نشان می‌دهد هم به ورزش اهمیت ویژه داده‌اند و هم حرمت و صیانت حجاب را برای خودشان واجب دانسته و آن را حفظ می‌کند که ما از این بانوان در جامعه متشکریم و قدردان عفاف آنها هستیم.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: رعایت عفاف و پوشش متناسب در اجتماع  مسیری است که ناشی از مبانی دینی و اعتقادی ماست و همین راه تضمین کننده آینده نظام است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در برخی جاهای کشور شاید مشکلاتی هم باشد که باید قاطعانه آنها را برطرف کرد، گفت: اما رعایت پوشش و عفاف مناسب جامعه اسلامی، مسیری است که از مبانی، دینی و اعتقادی ما نشات گرفته، باید حفظ شود، و با بهانه‌های واهی نمی ‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

نماینده مردم کرمان و راور به فرهنگ غالب مردم ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در کنار مبانی دینی و رعایت پوشش، غیرت مردان ایران زبانزد است که در کنار حیا، غیرت مردمی در دفاع از فضای دینی و اعتقادی هم وجود دارد.

وی اذعان کرد: ما و شما  صحنه‌های غیرت جوانان ایران در صیانت از زنان و دختران کشور  را در واقعه شهادت  شهید الداغی را دیدیم که چه  جنایتی در سبزوار رخ داد اما ناموسی حفظ شد.

محمدرضا پور‌ابراهیمی ادامه داد: با شهادت شهید الداغی محرز شد که هنوز جوانانی در مملکت اسلامی ما وجود دارند که حاضرند برای حتی یک نفر و ناموس کشور جان خود را فدا کنند، یک روز در مرزها شهدای ما جانشان را  برای دفاع از ناموس فدا کردند، امروز هم در صیانت از این ناموس جوانان ما در شهرها جان خود را فدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه که درود خدا بر غیرت و عزت جوانان مدافع ناموس،  ابراز کرد: از شهید عزیز غیرت(شهید الداغی) یاد می‌کنیم و امیدواریم خداوند متعال این غیرت دینی و تعصب مذهبی  را که هم در مبانی اعتقادی و هم تعصب مذهبی و فرهنگی ماست، در دل‌های جوانان ما زنده نگه دارد و این باورهای دینی ملی و مذهبی در صیانت از عزت  و شرف ناموس کشور پایدار بماند و بی شک با عاملان این اتفاق نیر به جد برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcgqt9quak9ww4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین