تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۹
۰
plusresetminus
مدیر ترویج کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورز نوآور از جنوب کرمان، با طرح کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد به عنوان نمونه ملی انتخاب شد.
کشاورز کرمانی رتبه نوآور ملی را به خود اختصاص داد
به گزارش خبرنگار سرویس کشاورزی «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان؛ مهدی میجانی با اشاره به اولین نشست تخصصی مزارع نوآوری در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در کرج، گفت: از ناصر افشار با اعطای گواهینامه ایجاد مزرعه نوآوری در زمینه محصولات زراعی راهبردی در جنوب کرمان، به عنوان کشاورز برتر در سطح ملی تجلیل شد.
 
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جنوب کرمان افزود: براساس برنامه‌های عملیاتی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، ایجاد مزارع نوآوری و شناسایی کشاورزان نوآور، با اعلام و تعیین سهمیه استان‌ها است.
 
وی بیان کرد: در گام نخست، شناسایی کشاورزان نوآور در سطح شهرستان‌های تابعه انجام و اسامی کشاورزان نوآور جنوب کرمان، به موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ارسال شد.
 
میجانی اظهار کرد: مزرعه سیب‌زمینی و پیاز ۴۴ هکتاری ناصر افشار در روستای تل‌شیراز عنبرآباد، به دلیل تغییر آرایش کشت، رعایت نکات فنی و اقدامات نوآورانه برای کاهش مصرف آب، همراه با افزایش عملکرد، مورد تأیید کارشناسان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی قرار گرفت.
 
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: دبیرخانه انتخاب مزارع نوآوری و کشاورزان نوآور، در حال برنامه‌ریزی برای آغاز فعالیت ۴۶ مزرعه نوآور در بهره‌وری از منابع آب و خاک و ایجاد یکصد مزرعه نوآوری است و ناصر افشار تفاهم‌نامه همکاری جهت ایجاد مزارع نوآوری با سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان را امضاء کرد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcbfab8grhbffp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما