تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۵
۰
plusresetminus
فرماندار رفسنجان گفت: امسال از باغات پسته شهرستان بیش از ۶۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.
بیش از ۶۰ هزار تن پسته از باغات رفسنجان برداشت خواهد شد
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ حسین رضایی در جلسه راهبردی جهاد کشاورزی که با حضور مدیر کل حفظ نباتات استان کرمان در محل فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: رفسنجان درای بیش از ۸۰ هزار هکتار پسته است که سال های اخیر با وجود تغییرات اقلیمی از جمله سرمازدگی، گرمازدگی، خشکسالی ها و دیگر مسایل محصول آنچنانی برداشت نشد.

وی اظهار کرد: امسال سرمازدگی های بهاره توسط کشاورزان کنترل و خسارت زیادی به باغات وارد نشد لذا پیش بینی می شود برداشت ۶۰ تا ۶۵ هزار تن محصول را داشته باشیم.

رضایی تصریح کرد: امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول پسته از باغات کشور برداشت می شود که ۵۰ درصد این محصول از باغات استان کرمان است.

وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تا کنون بیش از ۴۷ هزار تن پسته از گمرکات ایران به خارج از کشور صادر شده و برداشت و صادرات محصول باید عاری از افلاتوکسین و سموم باقیمانده در پسته باشد لذا باید کمترین مانع بر سر راه صادرات باشد.

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۹۰ درصد ترمینال های فرآوری پسته در رفسنجان سنتی هستند و بقیه مکانیزه و به صورت صنعتی پسته را فرآوری می‌کنند.

در این جلسه قرار شد مدیریت حفظ و نباتات استان کرمان با همکاری پژوهشکده پسته کشور، انجمن پسته ایران مراحل صحیح فرآوری پسته در ترمینال های سنتی و مکانیزه ارسال شود تا افلاتوکسین و سموم باقیمانده در محصول کنترل شود.


انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcbsab8wrhbffp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما