تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
۰
plusresetminus
در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

فساد اقتصادی توده‌ چرکین کشور است/ گرانی‌ها مردم را زجر می‌دهد

امام جمعه نرماشیر گفت: مفاسد اقتصادی، فاسدفرهنگی و اخلاقی به دنبال دارد، اگر با فساد برخورد نشود ذهن مردم را مشغول می‌کند و امید از دست می‌رود راهبردهای مبارزه با فساد عدم برخورد شعاری است.
فساد اقتصادی توده‌ چرکین کشور است/ گرانی‌ها مردم را زجر می‌دهد
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه‌آرمان» آئین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه‌ها را در ادامه می‌خوانیم:

امام جمعه شهرستان کرمان: ایران قوی و مستقل نیاز امروز است


حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به اینکه ایران قوی و مستقل را در دنیای امروز نیاز داریم گفت: برای اینکه ایران قوی را در صحنه‌ها حفظ کنیم و به قدرت آن بیفزاییم باید مراقب داخل کشور باشیم و دشمنان خارجی و حرکات ناجوان‌مردانه آن‌ها را با هوشیاری مراقبت کنیم.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: در این راه ملت رشید، فهیم و انقلابی ایران نشان دادند در خط ولایت فقیه هستند و همه توطئه‌ها را خنثی و دشمن را مایوس می‌کنند.

امام جمعه کرمان با بیان این‌که حضور پررنگ هلال‌احمر را بین شما به فال نیک می‌گیریم، افزود: این عزیزان در همه سختی‌ها در کنار همه مردم و جامعه انسانی هستند و در کشورهای دیگر هم در خط مقدم حضور دارند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به تاریخ لغو کاپیتولاسیون، بیان کرد: لغو این قانون، تحقیر تاریخی ملت ما را خاتمه داد و اجازه نداد این ملت با این سابقه تاریخی خدشه‌ای به غرور ملی‌اش وارد شود و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به قرارداد ننگین یک طرفه‌ای پایبند نیست و با دنیا یکسان حرف می‌زند.

وی در ادامه بیان کرد: لغو امتیاز تنباکو با فتوای میرزای شیرازی نقطه عطفی در نهضت‌های ایران است و امید را به مردم بازگرداند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: هرچه جلوتر می‌رویم فلسطینی‌ها به روزهای پیروزی نهایی نزدیک‌تر می‌شوند؛ پیروزی مردم فلسطین نزدیک است و جبهه مقاومت در صحنه عملیات هر روز قوی‌تر از قبل حاضر می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا سفارش می‌کنم.

حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: از خدا بترسید که خدا با پند‌ها و اندرزهای فراوان نعمت را بر شما تمام؛ و سود فراوانی به همگی رسانده است.

وی گفت: یک از عوامل موثر در تربیت، وجود الگو‌ها و سرمشق‌ها در زندگی است وجود افراد‌ تربیت شده؛ نخبه؛ مربی و الگوها در جامعه باید افراد تاثیرگذاری باشند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: در قرآن به بحث الگو زیاد پرداخته شده است و از بندگان خواسته شده که از الگوها خوب سرمشق بگیرند.

وی اظهار کرد: انبیا از خود مردم هستند؛ و جامعه وقتی که رفتار؛ کردار و  اخلاق، همه را می‌بینند و آن را الگوی خود قرار می‌‌دهد و بزرگ‌ترین الگو برای جامعه؛  انبیا و معصومین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: تحت تاثیر عوامل قرار نگیرید و نگاه کنید که پیامبر اکرم(ص) چگونه رفتار می‌کردند و باشرایط سخت کنار می‌آمدند.

وی افزود: باید در تربیت به صورت لسانی عمل کنید و مربی باید هر مطلبی که می‌گوید؛ باید در رفتار و گفتار خودش هم دیده شود.
 

امام جمعه شهرستان فهرج: علتِ ۸۰ درصد گرانی‌ها فساد است


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به هشدار رهبر انقلاب در سال ۸۱ اشاره کرد و گفت: ولی امر مسلمین جهان در این هشدار خطاب به مسئولین و مردم فرمودند، دشمن طی یک برنامه بلندمدت، بدنبال تغییر باورهای ملت مسلمان ایران است.

امام جمعه فهرج با ابراز گلایه از کوتاهی برخی مسئولان در دفاع از انقلاب و مباحث فرهنگی بیان کرد: در مقابل تهاجم فرهنگی، کار و ابتکار لازم است.

وی دفاع از زیست عفیفانه را وظیفه همگانی عنوان کرد و خطاب به هنجارشکنان گفت: ما به این تعداد محدود که اکثر آن‌ها باقیمانده خانواده ساواکی‌ها، منافقین و تجزیه‌طلب‌ها هستند اجازه نخواهیم داد حق زیست عفیفانه را از جوانان ما بگیرند.

آقاملایی در ادامه پیرامون اقتصاد کشور گفت: در رابطه با اقتصاد، اعتقاد ما این است، پیشرفت اقتصاد کشور باید همراه با عدالت باشد.

خطیب جمعه فهرج با بیان اینکه باید مراقبت کنیم فاصله طبقاتی پیش نیاید و حق فقرا پایمال نشود افزود: این قبیل موارد بایستی جزء مسائل سیاسی در برنامه ریزی‌های کلان اقتصاد مسئولان ما باشند.

وی اضافه کرد: برای مبارزه با انواع فساد خصوصا اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغات جنگ روانی دشمن، باید لباس مبارزه به تن کرد تا بتوانیم اژده‌های هفت سر فساد را نابود کنیم.

آقاملایی با بیان اینکه مبارزه با فساد کار دشواری است، افزود: علت ۸۰ درصد گرانی‌ها فساد است و ربطی به تحریم، برجام و مذاکرات ندارد.

امام جمعه فهرج در پایان به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: بازگشت اتحادیه عرب به سوریه، اثبات اقتدار جبهه مقاومت به فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) است.


امام جمعه شهرستان بم: مسئولان از روحیه جهادی بسیج سازندگی الگو برداری کنند


حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان بم‌ اظهار داشت:در هفته بسیج سازندگی شاهد حضور فرمانده سپاه ثارالله در شهرستان بم بودیم .

امام جمعه بم افزود: فعالیت های بسیج سازندگی شهرستان در رفع محرومیت ها و آبرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور قابل تقدیر است .

وی تصریح کرد: اگر مسئولین ما روحیه جهادی داشته باشند ،بسیاری از کارهایی که دشوار هست ممکن و آسان خواهند شد.

خطیب جمعه بم در ادامه عنوان کرد: مجموعه صنعتی ارگ جدید دارای اهمیت اقتصادی است و ما از آن حمایت میکنیم ،اما توقع و انتظاری که از مسئولین آن منطقه داریم ،رعایت حق و حقوق کارگران و کارکنان می‌باشد.
 

امام جمعه شهرستان ریگان: مسئولان تلاش کنند تنش آبی رفع شود

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان ریگان با اشاره به مطرح کردن رفراندوم توسط برخی‌ها، اظهار داشت: شما که بحث رفراندوم را مطرح می‌کنید،‌ آبروی خود را نزد ایرانیان‌ می‌برید.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه فصل گرما فرا رسیده است، افزود: مسئولان  در این فصل گرما از کشاورزان حمایت و تلاش کنند تنش آبی رفع شود.

وی تصریح کرد: در زمینه سوخت ادوات کشاورزی و برق موتور پمپ های‌کشاورزان مديريت شود تا مثل سال گذشته کشاورزان در فصل خرما با قطعی برق مواجه‌ نشوند.

خطیب جمعه ریگان عنوان کرد: سال گذشته درختان خرمای کشاورزان دچار آسیب شد.

وی در خاتمه اشاره داشت به شهادت امام جعفر صادق عليه السلام و عنوان‌کرد: سازمان تبلیغات‌اسلامی نگاه ویژه برای مراسمات شهادت ائمه‌ اطهارداشته‌‌باشد.


امام‌جمعه شهرستان بافت: مقاومت عاشورایی مردم فلسطین کمر رژیم صهیونیستی را شکسته است


 خطیب نمازجمعه شهرستان بافت حجت‌الاسلام محمد محمدزاده با اشاره به قرارداد کاپیتولاسیون گفت: ۲۳ اردیبهشت‌ماه  ۱۳۴۳ در مجلس ایران یک قانون برای مصونیت قضایی آمریکایی‌ها تصویب شده بود لغو شد طبق کاپیتولاسیون اگر آمریکایی‌ها در ایران جرمی مرتکب شوند قوه قضائیه ایران حق محاکمه آنها را نداشت.

خطیب نمازجمعه بافت با یادآورشدن  سخنرانی امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه و اعتراض به قانون کاپیتولاسیون اظهار کرد: اگر یک آشپز آمریکایی در خیابان شاه ایران را زیر بگیرد قوه قضائیه ما حق محاکمه و دستگیری آن را نداشته است آن‌ها عزت ما را از بین بردند عظمت کشور ما را از بین بردند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدزاده گفت: حدود ۷۵ سال قبل زمین‌های فلسطینی‌ها را غصب کردند و یک حکومت نامشروع تشکیل دادند و جمهوری اسلامی با تمام قدرت از مردم فلسطین  دفاع می‌کند و طبق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید ما هم منتظر هستیم آن روز را ببینیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقاومت عاشورایی مردم فلسطین کمر رژیم صهیونیستی را شکسته است و نشانه‌های افول آنها نمایان شده است.


امام جمعه شهرستان جازموریان: شرط بهبود معیشت مردم رعایت عدالت اقتصادی است


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفه گفت: یکی از شاخصه‌های بازار اسلامی که باید با اخلاقیات و شرع هماهنگ باشد و روایات و فعل ائمه (ع) بدان تاکید کرده‌اند، ربا در خرید و فروش نباشد چرا که ربا خود به خود جامعه را نابود و به هلاکت می‌رساند، در معامله یک مسلمان فریب و غش نباشد، در معامله کالا مشخص باشد و بداند که سرمایه خود را صرف چه چیزی خواهد کرد.

امام جمعه جازموریان انصاف را حلقه مفقوده بازار برشمرد و ابراز کرد: اگر انصاف باشد دیگر شاهد مفاسد اقتصادی نخواهیم بود بنابراین اگر در زندگی شخصی لقمه حلال آمد زمينه هدایت انسان فراهم خواهد شد و اسلام هدایت و رستگاری را از ما می‌خواهد.

حجت الاسلام صادقی ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: آن حضرت مهندسی فرهنگی برای اسلام و تشیع پايه گذاری کردند که این مهم باعث پیشرفت جامعه شد و ایشان در کنار راسخ کردن اعتقادات، تحولی را ایجاد کردند که نتایج آن توسعه تشیع در آن زمان به نحو احسن شکل گرفت و ثمرات آن ترویج فرهنگ و منطق اسلام و نظام مند کردن باورهای شیعی بود و از همه مهمتر پیوند اهل تشیع و تسنن بود که به شاگردی امام صادق (ع) افتخار می‌کردند.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به اقتصاد و معیشت مردم، تصریح کرد: شرط بهبود زندگی مردم رعایت عدالت اجتماعی است و اقتصاد بدون عدالت مدنظر انقلاب نیست و يکی از راه‌های برقراری عدالت در اقتصاد مسئله ریشه کنی فساد است.

وی اضافه کرد: اگر اقتصاد فاسد شد اخلاق و اجتماع هم فاسد خواهد شد و اگر در جايي فساد رخ داد باید بدون تاخیر با آن برخورد کرد و نتیجه آن شفاف سازی شود و برای اجرای عدالت کسانی انتخاب شوند که متعهد باشند.

حجت الاسلام صادقی به روز بزرگداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: زبان فارسی از مولفه هویت ملی و از سرمایه‌های کهن ما است که گستردگی فراوانی دارد و هم زبان عاطفه و هم  زبان علم است و تحقیر زبان فارسی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی است.

امام جمعه جازموریان با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اظهار کرد: شاهد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و اقتدار مقاومت اسلامی بودیم و پیامش این است که محوریت میدان دست ما را در عرصه دیپلماسی پر خواهد کرد و نوید روزهای روشن برای مستضعفین عالم خواهد بود که مقاومت همراه با همدلی و نتیجه آن شکست دشمن خواهد شد.
مسئولان از روحیه جهادی بسیج سازندگی الگو برداری کنند.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان بم‌ اظهار داشت:در هفته بسیج سازندگی شاهد حضور فرمانده سپاه ثارالله در شهرستان بم بودیم .

امام جمعه بم افزود: فعالیت های بسیج سازندگی شهرستان در رفع محرومیت ها و آبرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور قابل تقدیر است .

وی تصریح کرد: اگر مسئولین ما روحیه جهادی داشته باشند ،بسیاری از کارهایی که دشوار هست ممکن و آسان خواهند شد.

خطیب جمعه بم در ادامه عنوان کرد: مجموعه صنعتی ارگ جدید دارای اهمیت اقتصادی است و ما از آن حمایت میکنیم ،اما توقع و انتظاری که از مسئولین آن منطقه داریم ،رعایت حق و حقوق کارگران و کارکنان می‌باشد.

خطیب جمعه شهرستان نرماشیر: فساد اقتصادی توده‌ی چرکین کشور است


حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان بیان کرد: مبارزه با فساد از چند جهت ضرورت دارد، فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی توده چرکین کشورها و نظام ها و اگر در بدنه حکومت ها عارض شد، مشروعیت آنها را ضربه می‌زند وبرای ما بسیار جدی تر است.

وی افزود: مفاسد اقتصادی، مفاسدفرهنگی و اخلاقی به دنبال دارد، اگر با فساد برخورد نشود ذهن مردم را مشغول می کند و امید از دست می‌رود راهبردهای مبارزه با فساد عدم برخورد شعاری چون نه تنها کمکی نمی‌کند،  بلکه در درازمدت باعث بی تفاوتی و سرخوردگی مردم می‌شود.

خطیب جمعه نرماشیر گفت: قاطع و بدون تاخیر و شفاف‌سازی اطلاع رسانی دقیق هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی را بایدگلوگاه‌ها و مراکزی که زمینه احتمال فساد است حضور جدی داشته باشند.

امام جمعه نرماشیر اذعان کرد: بهره‌گیری از نیروهای متعهد در مبارزه با فساد مبارزه با فساد کار دشواری است، شایعه درست می کنند، دروغ می‌گویند، آن کسی که مومن متعهد شجاع و با اخلاص و عزم راسخ دارد، باید جلودار باشد.

وی در ادامه به حملات صهیونیست به فلسطینیان اشاره کردن و گفت: رژیم صهیونیستی به خاطر کاهش فشارهای داخلی عملیات ترور فرماندهان مقاومت را انجام داد، گویا رژیم غاصب مجدداً سیاست ترور رهبران مقاومت را کلید زده است و هدف از ضربه زدن به افراد کلیدی مقاومت در حوزه موشکی است.

خطیب جمعه نرماشیر افزود: باید به صهیونیست‌ها بگویم شما دو روز در حال نبرد با گروه مقاومت نتوانستید بازدارندگی ایجاد کنید، اگر حماس حزب الله حشد الشعبی  و انصارالله یمن وارد نبرد همزمان موشکی و پهپادی با شما شوند، سرنوشت بسیار تلخی در انتظارتان خواهد بود.

امام جمعه نرماشیر در ادامه به ۱۷ اردیبهشت ۹۷ اشاره کرد و بیان کرد:  ترامپ از برجام خارج شد و گفتند ایران اسلامی به پشتوانه رهبر مدبر با استقامت مردم فشار حداکثری را با مقاومت حداکثری پاسخ داد، خروج آمریکا نتوانست مانع پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شود،

وی در ادامه به انتخابات ترکیه اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی و تورم ۶۴ درصد دولت در ترکیه و  ناکامی دولت در مدیریت بحران اقتصادی مشکلاتی که در ترکیه اتفاق افتاده است به  کار اردوغان را سخت کرده است.

حجت الاسلام منصفی در پایان به آفت سوسک سرخرطومی اشاره کرد و گفت:  کارشناسان جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰ این آفت خطرناک را شناسایی کردند و از خواستند با تیم‌های ردیابی همکاری لازم را داشته باشند تا عملیات ردیابی با دقت بیشتری انجام شود و از گسترش آفت جلوگیری شود.


امام جمعه شهرستان جیرفت: زجر مردم با گرانی و لزوم مبارزه مسئولان با فساد


حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که «بر درب هفتم بهشت نوشته شده که عوامل نورانیت قلب، شامل عیادت بیمار، شرکت در تشییع جنازه، تهیه کفن و ادای قرض است.»

امام جمعه جیرفت بیان کرد: امام جعفر صادق (ع) در روایتی فرمودند که «گرانی قیمت‌ها، آثار اجتماعی، امنیتی و اخلاقی دارد» زیرا گرانی قیمت‌ها، اخلاق را فاسد کرده، امانت‌ها و امنیت را از بین می‌برد.

خطیب نمازجمعه جیرفت افزود: انسان‌ها در برابر معیشت، دغدغه دارند و گرانی، مردم زیرفشار اقتصادی را، زجر می‌دهد، پس مسئولان، تلاش کنند که با فساد مبارزه کنند و اجازه ایجاد ناامنی توسط مفسدان را ندهند.

وی درمورد رونق حوزه‌های علمیه عنوان کرد: بایستی والدین و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را برای انتخاب تحصیل در حوزه‌های علمیه، توصیه کنند زیرا جامعه با کمبود مُبلغ مواجه است، بگونه‌ای که از ۸۰ مسجد شهری، ۲۰ مسجد، امام جماعت دارد و آموزش و پرورش از مدارس معارف اسلامی، حمایت کند.

حجت‌الاسلام تارم با اشاره به سالگرد فتح آندلس به دست مسلمانان اظهار کرد: گرایش جوانان به فساد و آلودگی اخلاقی و عدم توجه به علم و دانش، عوامل فروپاشی تمدن ۸۰۰ ساله مسلمانان آندلس شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت، با اشاره به دعوت مسئولان به وحدت، توسط رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر، گفت: علی‌رغم شروع عملیات گازکشی در بافت قدیم شهر، به علت اختلاف شهرداری و شرکت گاز، این عملیات متوقف شد و چون اختلاف، مانع پیشرفت و آبادانی شده و برای مردم، ضرر دارد، از فرماندار درخواست پیگیری برای حل اختلاف را داشته و شرکت گاز، به مردم تسهیلات گازکشی بدون سود را بدهد.
 

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اثبات اقتدار مقاومت است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت:یکی توصیه‌های مهم رهبر انقلاب به دانشجویان در دیدار رمضانی این بود که در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن همه باید به روز باشیم و در میدان نبرد مهمترین عوامل بروز بودن، شناخت جبهه و نقشه دشمن است.

خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: همانطور که در جنگ نظامی هر طرفی که بدون شناسایی، دیده بانی و بدون دانستن وضعیت دشمن جلو برود شکست خواهد خورد امروز در جنگ ترکیبی دشمن بر علیه کشور ما، تغییر باورها ذیل راهبرد آندلسی کردن وضعیت فرهنگی جامعه ایران اسلامی است.

امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: بهترین طرح های فرهنگی اگر به دست عناصر غیر مومن و غیر انقلابی انجام شود نه تنها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید بلکه ممکن است نتیجه معکوس دهد چرا که کسی خودش آلوده و گرفتار است نمی‌تواند از حقیقت دفاع کند.

وی با بیان این مطلب که خروج آمریکا از برجام تصمیم شخصی و فردی ترامپ نبود بلکه بخش عمده حاکمیت سیاسی آمریکا مخالف برجام بودند، ابراز کرد: خروج آمریکا از برجام فشار سنگین اقتصادی بر ایران وارد کرد و موجب افزایش مشکلات معیشتی بر مردم ایران شد اما ایران به پشتوانه رهبر مدبرش و با استقامت بی‌نظیر مردم فشار حداکثری را بعد از خروج از برجام با مقاومت حداکثری و تا حدی تهاجم مدبرانه پاسخ داد و خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به جنایات روزهای اخیر رژیم غاصب اسرائیل، عنوان کرد: ارتش رژیم غاصب صهیونیستی طی روزهای اخیر ۳ فرمانده از فرماندهان جهاد اسلامی به همراه خانواده‌هایشان را ترور کرد این فرماندهان در آستانه سفر به مصر برای مذاکره بودند که به احتمال زیاد عملیات ترور با هماهنگی اعراب و آمریکا صورت گرفته است.

خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: انگیزه اصلی عملیات ترور فرماندهان جهاد اسلامی کاهش فشارهای داخلی از سوی تندروها بر علیه نتانیاهو ارزیابی می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی رژیم غاصب صهیونیستی ضربه زدن به افراد کلیدی مقاومت در حوزه موشکی است.

وی با بیان این مطلب که جهاد اسلامی تاکنون تحت تاثیر مصر و قطر قرار نگرفته و همچنان بر شروط خود پافشاری می‌کند، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها درصد هستند تا با تمرکز حملات بر جهاد اسلامی و تلاش بر عدم پاسخگویی حماس، بین گروه‌های مقاومت اختلاف ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام افشارمنش گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و اثبات اقتدار مقاومت است بعد از ۱۲ سال معلوم شد مقاومت نتیجه می‌دهد.

امام جمعه شهرستان راور: خروج آمریکا از برجام مانع پیشرفت قاطعانه ایران در هسته‌ای نشد

حجة الاسلام زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه گفت: در حالی که به سالروز خروج آمریکا از برجام نزدیک می‌شویم که ایران قوی  همچنان راه خود را مقتدرانه پیش می‌برد

امان جمعه راور فزود: یکی از دغدغه هایی که مقام معظم رهبری دارند پیشرفت همراه است با عدالت است.پیشرفت با عدالت یعنی چه؟ به اعتقاد رهبر انقلاب، اگر با فساد مبارزه کردیم در پیشبرد فرهنگ درآمد با کار پیشرفت خواهیم کرد.

حجة الاسلام زمانی در ادامه چندین مورد از راهبردهای  مبارزه با فساد را بیان کرد و گفت: اولین قدم عدم برخورد شعاری با مبارزه با فساد است تا خیال مفسدین آشفته شود.

وی همچنین گفت: دومین قدم رسیدگی قاطع و بدون تأخیر در رسیدگی به پرونده های مفسدین است؛و به مواردی از قبیل تبیین و شفاف سازی،هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی با یکدیگر و بهره گیری از نیروهای متعهد در مقابله با فساد اشاره کرد.

امام جمعه راور تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام ، موجب فشار اقتصادی بر مردم شد لیکن ایران به پشتوانه رهبری مدبرش با استقامت بی نظیر مردمش،فشار حد اکثری آمریکا بعد از خروج از برجام را با مقاومت حد اکثری و تا حدی تهاجم مدبرانه پاسخ داد.

وی بیان کرد:خروج آمریکا از برجام ، نتوانست مانع پیشرفت برنامه های هسته ای ایران شود و نیز موقعیت منطقه ای و نظامی ایران تقویت شد. ایران قوی و انقلابی با مقاومتش و لبیک به مقتدا و رهبرش، راه خود را همچنان ادامه خواهد داد.

حجة الاسلام زمانی در ادامه خطبه ها افزود:بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و اثبات اقتدار مقاومت نشان داد که کشورهای دیگر می‌توانند با الگوپذیری از ایران کشوری مقتدر و مستقل داشته باشند.

وی ادامه داد: مداخله ایران در زمینه های استقلال کشورهاست در حالی که نگاه آمریکا استثمار و استعمار است.

امام جمعه راور در پایان پیشاپیش شهادت امام صادق(ع) را تسلیت گفت و در مورد زندگی نامه امام صادق و رفتار و منش این امام مواردی را اشاره کرد و گفت: توصیه امام صادق رعایت تقوا،نیکی و احسان کردن به جسم و جان خود است.

امام جمعه شهرستان منوجان : همه عزت ما در سایه اتحاد و برادری است


حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان درخطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: همه عزت ما در سایه اتحاد وبرادری است و زبانهای تفرقه افکن را باید خاموش کرد و اجازه نداد میان آحاد مردم و مردم با مسئولین تفرقه ایجاد کنند و باید دست در دست هم در کنار ولایت این پرچم را به امام زمان سپرد .

خطیب نماز جمعه منوجان درادامه افزود:لغو قانون کاپیتولاسیون یک ظلم وتحقیر نابخشودنی نسبت به ملت ایران بود و همیشه قدرت‌های استعماری جهان حیات و زندگی آنی خودشان را در استعمار قرار دادن مردم ضعیف و کشورهای ناتوان دیده اند .

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: امروز اگر عزت و اقتدار داریم به خاطر ولایت‌پذیری و رهبری مدبر و هوشمند و بصیرت این ملت است و نفوذ فرهنگ بیگانه شوروی را متلاشی کرد اما پس از چهل و چهار سال  مردم ایستادگی می‌کنند در مقابل همه ترفندهای دشمن واین ایستادگی و اقتدار ومقاومت در دنیا قابل ستایش است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم یک زیست مومنانه داشته باشیم لازم است به توصیه های ائمه اطهار خصوصا امام صادق(ع)  توجه کنیم.

امام جمعه شهرستان عنبرآباد: مبغوض‌ترین حلال الهی در حال افزایش است که علت آن کاهش صبر است


حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و در سلسله مباحث خانواده موفق گفت: خانواده تا زمانی که مستحکم و قوی است، می تواند به اعضای خود احساس خوشبختی دهد و همه را به سوی موفقیت، هدایت و جهت دهی کند اما متاسفانه این نهاد اجتماعی برخی اوقات دچار ضعف و اختلال می شود.
 
وی افزود: یکی از عوامل و اسباب اختلال و فروپاشی خانواده، طلاق است، مقوله ای که تا چند سال قبل به شدت مذموم بود و خانواده ها به شدت از آن هراس داشتند و حاضر بودند سختی‌های زندگی و اختلافات را تحمل کنند ولی اسمی از طلاق نبرند اما امروز می‌بینیم این مبغوض ترین حلال الهی با پیش آمدن کوچکترین مسئله‌ای به آسانی انجام می شود و متاسفانه روز به روز هم در حال افزایش است.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه از اسباب و عوامل قبح زدایی طلاق کاهش معنویت است، عنوان کرد: معنویت یکی از مولفه های مهم خانواده است و بر اساس آموزه های دینی، خانه باید محل تربیت و علم آموزی و کانون نماز، قرآن و حکمت آموزی باشد به خاطر همین است که دین برای خواندن نماز در خانه تاکید دارد، لذا در خانواده بدون حاکمیت معنویت، حرمت الهی شکسته می‌شود و ارکان خانواده را متزلزل می کنند.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: عامل دیگر قبح زدایی طلاق در جامعه، فضای مجازی و رسانه ها است، درست است فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ابزاری برای توسعه و پیشرفت هستند ولی اگر استفاده درست و مفید نشوند به صورت غیر مستقیم در نقش شتاب دهنده گرایش به طلاق عمل می‌کند و این زنگ خطر است.

حجت الاسلام بامری افزود: در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یک ماموریت بزرگ بر عهده نیروی جوان، مومن و انقلابی است اول کار دوم ابتکار که باید کارها ابتکاری باشد و خسارت‌ بار ترین کار، منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم فرهنگی دشمن  است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به خروج دو سال پیش آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام تصمیم فردی و شخصی ترامپ نبود بلکه بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده مخالف برجام بود و خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود و در عین حال موقعیت نظامی دفاعی و منطقه‌ای ایران هم تقویت شد.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ایران انقلابی با تجربه های تلخ و شیرین و عبرت های درس آموز از تاریخ ۴۳ ساله انقلاب و ده سال گذشته به خوبی می داند که راه رسیدن به ایران قوی، از مسیر اتکا به وعده های الهی و اقتدار مردمی و بازدارندگی فعال در حوزه دفاعی، امنیتی، علمی و اقتصادی می‌گذرد و لاغیر.

امام جمعه شهرستان رفسنجان: هرگز مستعمره آمریکا نبوده و نخواهیم شد


حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با اشاره‌ به سالروز لغو لایحه کاپیتلاسیون اظهار کرد: کاپیتلاسیون حق قضاوت و داوری کشور تحت اشغال را به کشور اشغال‌گر می‌دهد، با درایت امام راحل در این قضیه ثابت کردیم که ما هرگز مستعمره آمریکا نبوده، نیستیم و نخواهیم بود.

وی با اشاره به شهادت سه فرمانده جهاد اسلامی به همراه خانواده توسط رژیم صهیونیستی بیان کرد: با انتقام گرفتن خون این شهدای گرانقدر اکنون در شعار ۸۰کیلومتری زندگی برای اسرائیلی ها سخت شده است.

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه بیان کرد: با گران شدن کود شیمیایی در شهرستان در صحبت با استاندار قول پیگیری داده شده و از هفته آینده قیمت به همان قبل برمی‌گردد.

وی افزود: خاموشی موتور پمپ چاه‌های کشاورزی هفته‌ای شش ساعت در شهرستان صورت میگیرد تا به کشاورزان آسیب کمتری وارد شود.

امام جمعه رابر:جمهوری اسلامی ایران آینده خود را به برجام گره نخواهد زد


حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر به بهانه پنجمین سالروز خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام یک تصمیم شخصی و فردی از ناحیه رئیس جمهور سابق یعنی ترامپ نبود، بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا مخالف برجام بود خروج آمریکا از برجام یک فشار سنگین اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران وارد کرد موجب افزایش مشکلات معیشتی برای مردم شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبری مدبرش و بااستقامت بی‌نظیر مردمش، فشار حداکثری آمریکا بعد از خروج برجام را با مقاومت حداکثری و تا حدی تهاجم مدبرانه پاسخ داد.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت‌های هسته‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود در عین حال جمهوری اسلامی ایران به موفقیت‌های نظامی، دفاعی و منطقه ای  دست پیدا کرد و این موفقیت‌ها زمان خروج آمریکا از برجام تقویت شد.

وی، با اشاره به نسخه خروج آمریکا از برجام همه کشورهای مقاومت بسیج شده‌اند دست آمریکا را از منافع غرب آسیا کوتاه کنند گفت: این یک نعمت بسیار بزرگ است، ایران انقلابی راه خود را خواهد رفت و ادامه خواهد داد و در این مسیر دست آمریکا را از منطقه غرب آسیا قطع خواهد کرد.

 امام جمعه رابر خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آینده خود را به برجام گره نخواهد زد، راه رسیدن برای ایران قوی، مسیر اتکا به وعده الهی، اقتدار مردمی بازدارندگی فعال در حوزه دفاعی، امنیتی، علمی و اقتصادی می‌گذرد راه مسیر ایران قوی و اقتدار این است.
عسکری به اجرای طرح آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرستان توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: تامین آب شرب با خط انتقال به طول ۵۷ کیلومتر، تکمیل سه مخزن آب، اصلاح خطوط توزیع آب در ۶۱ روستا و حفر دو حلقه چاه آب آشامیدنی و دیگر اقدامات موثر تاکنون صورت گرفته است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcc40qsp2bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین