تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
۰
plusresetminus
مسئول بسیچ علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان:

ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه گمشده زیست‌بوم علم و فناوری است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری می‌تواند تکمیل‌کننده حلقه مفقوده زیست‌بوم فناوری و رشد اقتصادی باشد.
ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه گمشده زیست‌بوم علم و فناوری است
رضا خواجه حسنی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی راه آرمان، گفت: متاسفانه در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه وضعیت مناسبی نداریم و این تفاهم‌نامه زمینه را برای ارتباط تنگاتنگ هسته‌های علمی، واحدهای فناور و مجموعه‌هایی که در دانشگاه می‌توانند به‌عنوان حل‌کننده مسئله وارد حوزه فناوری استان شوند، فراهم می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین دانشگاه، مدلی تحت عنوان شهرک صنعتی مردم پایه و بسیج علمی می‌تواند تکامل کننده حلقه مفقوده زیست‌بوم فناوری و رشد اقتصادی همراه با علم در کشور باشد.

وی افزود: هدایت تخصصی سرمایه انسانی، توانمندسازی نیروی انسانی در جریان علم و فناوری انقلاب اسلامی، ارتقاء بهره‌وری حداکثری سرمایه انسانی متخصص در راستای حل مسائل و نیازهای فناورانه حال و آینده نظام اسلامی، تشکیل هسته‌‎های رشد به منظور انجام پروژه‌های رشدی و ایجاد بستر جهت ورود ظرفیت‌های دانشگاهی در عرصه تحقیقات صنعتی بر اساس اولویت‌های علم و فناوری استان از مفاد این تفاهم نامه است.

خواجه حسنی تاکید کرد: این تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه، شهرک و سازمان بسیج علمی و توسعه زیرساخت نوآوری و ایجاد شبکه ارتباطی با نهادهای علمی تاثیر گذار منطقه‌ای، مطابق با اولویت‌ها و سیاست‌های طرفین منعقد شده است تا راه ارتقاء اقتصادی در سایه علم را طی کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: با توجه به اینکه حلقه مفقوده کشور در مباحث علمی عدم توجه به صنایع پایین دستی و زود بازده است  و عملا واحدهای تولیدی کشور بر اساس علم نخبگانی دانشگاه‌ها فعالیت نداشته‌اند همین امر سبب شده است که علم و صنعت با هم بیگانه باشند.

وی  افزود: به علت بیگانگی مراکز علمی و صنعتی بایکدیگر سعی کردیم که تفاهم‌نامه‌ای را در راستای اجرای مدل آموزشی در دانشگاه و مدل تجربی در واحدهای صنعتی شکل دهیم که  حلقه مفقوده علم و صنعت را با یکدیگر پیوند بزنیم.

رضا خواجه حسنی تاکید کرد: در استان کرمان در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه وضعیت مناسبی نداشتیم و این تفاهم‌نامه زمینه را برای ارتباط تنگاتنگ هسته‌های علمی، واحدهای فناور و مجموعه‌هایی که در دانشگاه می‌توانند به‌عنوان حل‌کننده مسئله وارد حوزه فناوری استان شوند، فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج علمی به‌عنوان یک پشتیبانی‌کننده، در شهرک سدید با ایجاد مرکز رشد ارتباط صنعت و دانشگاه را تسهیل می‌کند، به این منزله که ما نیازهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و حتی گردشگری استان را احصاء می‌کنیم و با حمایت و پشتیبانی از هسته‌های علمی تلاش می‌کنیم تا نیازهایی که شناسایی شده است منجر به حل مسائل استان کرمان شود.

خواجه حسنی در پایان خاطر نشان کرد: ما حمایت‌های مادی و معنوی را از مجموعه‌های دانش‌بنیان تا حصول نتیجه خواهیم داشت تا پیشرفت فناوری را در استان کرمان شاهد باشیم.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcco0qs02bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین