تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۸
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت صنایع پلی اتیلن کرمان گفت: قیمت دلار هر چقدر می‌خواهد باشد، فقط باید چند سال ثابت باشد زیرا این نوسانات به بدنه تولید ضربه اساسی وارد می‌کند.
ثبات در قیمت‌ها اولین عامل توسعه اقتصاد و مهار تورم است
مهدی ضیاء ابراهیمی در گفتگو با سرویس اقتصادی  راه آرمان در خصوص چالش‌های بخش صنعت لوله‌‌های پلی اتیلن عنوان کرد: این شرکت در سال ۱۳۵۳ کلنگ آن به زمین زده شد و به صورت شرکت سهامی خاص در شهر کرمان در مساحتی با وسعت تقریبی ۱۶ هزار متر مربع در عرصه صنایع پلاستیک در سال کرمان ۱۳۶۹ راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پلی اتیلن کرمان به معرفی محصولات تولیدی این واحد پرداخت و گفت:  در این کارخانه تولید انواع لوله‌های پی وی سی، پلی اتیلن، پلی پروپیلن جهت مصارف آبیاری تحت فشار، انتقال آب و فاضلاب، مخابرات و بسیاری از موارد دیگر صورت می‌گیرد.

وی افزود: این شرکت با به کارگیری هفت خط اکستروژن با فناوری اروپایی با برندهای osvag ، cincinnati، ksk ، امکان تولید لوله از قطر ۱۲ تا ۴۰۰ میلی متر در رده های فشاری مختلف دارد، این خطوط مجهز به دستگاه‌های دقیق اندازه‌گیری مانند آی پی تی و آی پی تی وی هستند تا محصول کاملاً به صورت یکنواخت و استاندارد تولید شود.

ضیاءالدینی تاکید کرد: استفاده از نیروهای با تجربه در امر تولید و بهره‌گیری از تکنسین‌های دوره دیده کنترل کیفیت در سه شیفت کاری ضامن کیفیت محصولات این شرکت است، اهدای تندیس‌های حمایت از مصرف کننده، واحد استاندارد نمونه و تقدیرنامه‌های موسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی از سوی سازمان جهاد کشاورزی آب و فاضلاب و سایر مشتریان نشانگر رضایت مصرف‌کنندگان نسبت به این محصول بوده است.

مدیر عامل شرکت پلی‌اتیلن کرمان به عنوان کرد: در حال حاضر صادرات به کشورهای آسیایی از جمله تاجیکستان، عراق، افغانستان و همچنین صادرات به کشورهای شمال آفریقا در حال انجام است.

وی به نقش تسهیلات بانکی در عرصه صنعت اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی تا حدی موفق به رفع مشکلات مالی تولیدکنندگان یوده است اما بهتر آن است که اصلاحات اساسی در چرخه اقتصادی کشور صورت پذیرد،  بسیاری از اوقات کمبود نقدینگی مربوط به انباشته شدن بدهی مشتریان است که آن هم به طور مستقیم یا غیر مستقیم به بودجه‌های دولتی مرتبط می‌شود.

ضیاءالدنی به وضعیت تورمی کشور  اشاره کرد و گفت: اگر تورم و سود بانکی کنترل و از تلاطم بی‌رویه آنها جلوگیری شود بسیار در استحکام و ثبات وضعیت صنایع کشور تاثیرگذار خواهد بود، اگر چه سود و بهره بانکی ربا نیست و صورت شرعی دارد اما به همان ترتیب باعث فساد و تورم در اقتصاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پلی اتیلن کرمان تاکید کرد: در صورتی که صنعت عرصه صادراتی داشته باشد قطعاً اثرات مثبت و منفی به عنوان نوسانات نرخ ارز پیش خواهد آمد، حرف ما این است؛ قیمت دلار هر چقدر می‌خواهد باشد، فقط باید چند سال ثابت باشد زیرا این نوسانات به بدنه  تولید ضربه اساسی وارد می‌کند.

وی افزود: همانطور که در قبل هم گفته شده در صورتی که اصلاحات کلی انجام و تصمیمات کلی گرفته شود و قوانین محکم وضع شود، هر صنعتی در هر جای دنیا می‌تواند با آرامش خیال در جهت پیشرفت حرکت کند در بخش صادرات جمعا حرکات مثبتی صورت گرفته اما همچنان ابهامات و مشکلات در تعیین تکلیف ارز صادراتی وجود دارد که توجه خاصی جهت رفع این موانع را می‌طلبد.

ضیاءالدینی اذعان کرد: مشکلات کم و بیش در زمینه تامین مواد اولیه، تامین ماشین آلات،  قطعات و همچنین  حمل و باربری  وجود دارد که لازم است هر کدام جداگانه در دولت مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پلی اتیلن کرمان با طرح این سوال که مگر رونق اقتصادی به چه چیزی بیشتر از فروش و بازاریابی وابسته است؟ گفت: شاید دلیل عدم توجه کافی به این مقوله در نصیحت یک تاجر موفق نهفته باشد که می‌گفت؛ اینجا ۹۵ درصد فروش از طریق روابط است و پنج درصد سایر مسائلی چون کیفیت و بازار و تبلیغات و غیره است، البته این موضوع در صنایع مختلف هم تفاوت دارد ولی نوعا دانش و علم در نزد تولیدکنندگان کمیاب است و احتیاج به توجه و نظر خاص در این رابطه وجود دارد.


وی دیگر علائم تورم‌زا را «قانون کار» نامید و گفت: متاسفانه قانون کار مانند بسیاری از قوانین دیگر قدیمی شده زیرا بر اساس قانون کشورهایی مثل فرانسه نوشته شده است و بسیار واضح است که دست و پا گیر و در برخی موارد کاملا مانع کسب و کار است، شاید اگر به جای این قوانین یک طرفه همان قانون شرع اسلام قابل اجرا بود  وضعیت بهتر بود.

ضیاءالدینی تاکید کرد: اگر قراردادهای کاری امروز بنا به توافق کارگر و کارفرما صورت می‌گرفت و حقوق‌ها مانند بسیاری از موارد دیگر در کشور دستوری نبود بلکه بر اساس عرضه و تقاضا در جای معتدل خود می‌ایستاد، شاهد این مشکلات در صنعت، فاصله طبقاتی و عدم رضایت کارفرما و کارگرها وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت صنایع پلی اتیلن کرمان تاکید کرد: تاکنون بارها قانون روابط کار اصلاح و بازبینی شده گرچه رو به بهبود است اما همچنان نیاز به بهتر شدن دارد البته در خصوص صدور مجوزها اخیراً با الکترونیکی شدن سیستم‌ها قدم بزرگی در کمک به سرعت بخشیدن و آسان شدن این روال برداشته شده است.

وی در پایان نوسان داشتن قیمت‌ها را از دیگر چالش‌های بخش تولید و صنعت نامید و خاطر نشان کرد: نوسان داشتن قیمت‌ها، کمبود مواد مورد نیاز در بازار، نامنظم بودن و عدم ثبات در قیمت‌ها، ایجاد برخی از چالش‌های ما را در عرصه تامین مواد اولیه به همراه خواهد داشت.

انتهای خبر / طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcfvjdy1w6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین