تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۲۶
۰
plusresetminus
وقتی بالا رفتن دلار بهانه گرفتن زیر میزی می‌شود؛

سنگ‌اندازی برخی دکترهای زنان و زایمان در کرمان پیش روی فرهنگ‌ فرزندآوری

در‌ حالی‌ که بحران جمعیت دغدغه این روزهای کشور است اما برخی دکترهای زنان و زایمان در کرمان به بهانه پایین بودن تعرفه پزشکی و یا بالا بودن دلار اقدام به دریافت زیر میزی می‌کنند.
سنگ‌اندازی برخی دکترهای زنان و زایمان در کرمان پیش روی فرهنگ‌ فرزندآوری
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان، امسال هفته جمعیت با شعار ایران، جوان بمان از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در حال اجراست.
از این رو تاکنون نشست‌ها و جلسات متعددی در رابطه با بحران جمعیت ایران، در کشور و به تبع در کرمان برگزار شده است.
موضوعی که حالا دغدغه بسیاری از مسئولان است و هشدار سالمندی جمعیت ایران موجب نگرانی‌ شده است، اما باید اذعان کرد که یکی از اقدامات مناسب در این دولت طرح جوانی جمعیت و لازم‌اجرا بودن قوانین مربوط به این طرح بوده است اگر چه قوانین آن نیز دست و پا شکسته اجرا می‌شود اما همین نیز نشان از توجه دولت به این هشدار است.
 
در حالی‌که بسیاری از مسئولان در تکاپو هستند تا به مردم موضوع جمعیت را مهم جلوه دهند اما جای تاسف بسیار است که برخی از دکترهای زنان و زایمان با اقدامات نابجای خود شرایط را برای زوج‌ها سخت‌تر می‌کنند.
دریافت زیر میزی توسط دکترهای زنان و زایمان این روزها بیش از پیش شده است،  این هزینه از مخارج و هزینه های بیمارستان جدا است که بر خانواده تحمیل می شود و اگر خانواده ای هم آن را پرداخت نکند پزشک درمان را برعهده نمی‌گیرد.

بالارفتن دلار دلیلی برای دریافت زیرمیزی
یکی از بانوان کرمانی که به تازگی باردار شده است به خبرنگار این پایگاه خبری می‌گوید: وقتی که متوجه شدم بادارم تصمیم گرفتم نزد یکی از دکترهای این شهر روم که از قضا حاذق‌تر و معروف‌تر است تا با خیال راحت و با اتکا به تجربه این دکتر دوران بارداری‌ام را بگذرانم.
وی ادامه داد: در جلسه اول بود که دکتر با لحنی طلبکارانه بیان کرد برای این‌که در این نه ماه همراه تو باشم و تو را چکاب کنم باید ده میلیون پول به من بدهی حال این ده میلیون دلار و یا سکه باید باشد.
این بانوی کرمانی عنوان کرد: نمی‌دانم چرا دکتر مدام به من تاکید داشت که می‌دانی دلار چند است؟!!
او در حالی‌که چهره‌اش از ناراحتی در هم رفته بود، گفت: راستش من برای گذراندن دوران بارداری‌ام نزد این دکتر رفته بودم برای انجام معامله و یا تامین کردن سفر خارج این دکتر که نرفته بودم.
جالب یا باید گفت باعث تاسف است که یکی دیگر از بانوان این شهر به خبرنگار اجتماعی این پایگاه بیان کرد: سه سال پیش نزد یکی از دکترهای زنان و زایمان اولین فرزندم را به دنیا آوردم بدون آنکه ‌این دکتر از من درخواست به قول معروف زیر میزی داشته باشد، اما امسال بعد از ان‌که متوجه شدم باردارم وقتی نزد همان دکتر رفتم به من گفت باید پنج میلیون سکه برایش تهیه کنم تا او مرا قبول کند!!!
 
دریافت زیرمیزی خلاف قانون است
دکتر حمیدرضا حسین اسماعیلی رئیس اداره نظارت بر درمان علوم‌پزشکی کرمان در این رابطه به خبرنگار این پایگاه خبری گفت: از نظر قانونی این یک مسیر خلاف است از این رو باید چنین اقداماتی پرونده قضایی داشته باشند و سیر قضایی خود را طی کند از این رو نیاز به داشتن یک سری مستندات است تا در اختیار قاضی قرار دهیم تا قاضی رای صادر کند.
 
وی ادامه داد: در گذشته می‌توانستیم اقدامات چنین پزشکانی را به راحتی شناسایی کنیم و از طریق تعزیرات با آنان برخورد نماییم اما امروز شگرد چنین افرادی عوض شده و از بیمار خود اقدام به دریافت کارت هدیه، سکه و یا حتی دلار می‌کنند تا نتوان افراد را به سیستم قضایی ارجاع داد.
 
رئیس اداره نظارت بر درمان علوم‌پزشکی کرمان ادامه داد: در حال جمع‌بندی از شکایت‌هایی هستیم تا برای این چنین افراد مستنداتی را تهیه می‌کنیم تا با این افراد برخورد شود.

مردم شکایت خود را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند
وی توضیح داد: برخی پزشکان می‌گویند تعرفه پزشکی جوابگوی هزینه‌های ما نیست البته این اقدامات از سال ۱۴۰۰ به بعد بیشتر شده است و با چنین ادعاهایی وجوه خارج از تعرفه دریافت می‌کنند.
 
حسین‌اسماعیلی گفت: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت در طول ۲۴ساعت شبانه‌روز در خدمت مردم است تا شکایت‌های آنان را ثبت کند اما آن‌چه که امروز شاهد هستیم، مردم خودشان خواهان این هستند که مبلغ این پول را پرداخت کنند.
 
رئیس اداره نظارت بر درمان علوم‌پزشکی کرمان تاکید کرد: اگر مردم خودشان جلوی این کار مقاومت نکنند و یا شکایت‌های خود را به سامانه ۱۹۰ ارجاع دهند می‌توان تا حدودی جلوی این اقدام ناشایست را گرفت.
 
انتهای خبر/پسند
https://armanekerman.ir/vdcbwab8frhbfsp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین