تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۹
۰
plusresetminus
مدیرکل حج و زیارت استان عنوان کرد:

۳۱۳۵ زائر از کرمان به حج تمتع مشرف می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: امسال ۳۱۳۵ نفر به همراه ۹۳ نفر عوامل خدمتگزار در کاروان و همچنین هشت پزشک از استان کرمان به حج اعزام خواهند شد.
۳۱۳۵ زائر از کرمان به حج تمتع مشرف می‌شوند
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از ایسنا محمد علی ایرانمنش صبح امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال از استان کرمان ۲۰ کاروان به حج اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: هشت کاروان از کرمان، دو کاروان از سیرجان، سه کاروان از رفسنجان و انار، سه کاروان از زرند و کوهبنان، یک کاروان از شهرهای کرمان، بردسیر و بافت، یک کاروان از جیرفت و یک کاروان از بم به عربستان برای برگزاری حج اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: امسال ۳۱۳۵ نفر به همراه ۹۳ نفر عوامل خدمتگزار در کاروان و همچنین هشت پزشک که در مجموعه های کاروان‌ها مستقر می‌شوند، از استان کرمان به حج اعزام خواهند شد ضمن آنکه ۲۷ زائر پزشک در کاروان های استان داریم.

او با بیان این مطلب که امسال از استان یک نفر خدمه اولی است، تصریح کرد: ۱۷۰۲ نفر از زوار استان خانم و ۱۴۳۳ نفر مرد هستند که ۱۳۴۶ نفر آنها باقیمانده کسانی هستند که در سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده بودند و ۱۷۸۹ نفر آنها جدید و ۱۸۵ نفر آنها از سهمیه بنیاد شهید است. گفتنی است که دو مدیر مجموعه از استان کرمان داریم.
ایرانمنش ۵۷ سال را سن متوسط زائرین مشرف به حج از استان کرمان دانست و بیان کرد: کوچکترین زائر از استان کرمان ۹ ماهه و پیرترین آن ۹۳ ساله است.

او با اشاره به اینکه در مدینه ۱۰ هتل و در مکه ۱۵ هتل زوار کرمانی را پذیرش می‌کنند، اظهار کرد: هزینه تمام‌ شده سفر حج تمتع در سال ۱۴۰۲ در استان کرمان حداقل ۱۰۴ میلیون تومان و حداکثر ۱۲۹ میلیون تومان است. 

محمدعلی مجد مسئول عملیات حج در سازمان حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست با بیان این مطلب که ۱۴ پرواز از کرمان برای حج تمتع داریم، گفت: همه پروازها از فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌رفسنجانی کرمان انجام می شود و پروازهای رفت از ۲۵ تا ۲۸ خردادماه و برگشت از ۳۱ تیرماه تا سوم مردادماه انجام خواهند شد.

حجت الاسلام سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اداره کل حج و زیارت استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به شعار امسال حج گفت: «حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» شعار امسال حج است.

او با تاکید برآنکه باید تحولات زندگی ما قرآن محور باشد، تصریح کرد: برای ایجاد تحول باید مطالب را به روزآوری کرد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اداره کل حج و زیارت استان کرمان از اهمیت اتحاد سخن به میان آورد و اظهار کرد: اگر متحد باشیم هیچ قدرتی در جهان به ما نمی تواند زور بگوید.

سازندگی تاکید کرد: یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی حمایت از قدس شریف است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اداره کل حج و زیارت استان کرمان در ادامه گفت: امسال ۲۰ کاروان اعزامی به حج از استان کرمان داریم و در هر کاروان یک روحانی زائرین را همراهی می‌کند، همچنین هشت روحانی به عنوان معین انتخاب شده اند.

او ادامه داد: هشت نفر از بین دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که در آزمون های بعثه قبول شده اند نیز کاروان هایی که زائران بانوی زیادی در آنها حضور دارند، زائرین را همراهی می کنند.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdccs0qsx2bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما