کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگوی خواندنی با دختر نمونه کرمانی؛

از قهرمانی در سکوهای ورزش کاراته تا شغل مامایی

1 خرداد 1402 ساعت 12:57

زهرا برناک از جمله ۲۳ دختری است که در جشن روز دختر شهر کرمان از او تقدیر شده است او که اکنون مشغول به مامایی در یکی از بیمارستان‌های بم است، معتقد است که هر دختر ایرانی با کوچکترین قدم می‌تواند بر موفقیت کشورش اثرگذار باشد.


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» زهرا برناک نام و نام خانوادگی‌اش است، از جمله ۲۳ دختری است که در جشن روز دختر شهر کرمان از او تقدیر شده است.

زهرا هم اکنون ۲۸ سال دارد و فارغ‌التحصیل کارشناس مامایی است، او که اکنون در یکی از بیمارستان‌های شهرستان بم در همین رشته مشغول به کار است در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگار این پایگاه خبری از دلایل انتخابش به عنوان دختر موفق کرمان می‌گوید: در سن ۱۴ سالگی در رشته ورزشی کاراته مقام سوم کشوری را به‌دست آوردم و در ۱۸ سالگی موفق شدم تا مقام اول استانی این رشته را کسب کنم.


اگر چه بخاطر تحصیلاتم کمی از ورزش دور شده‌ام اما به دنبال این هستم که مجددا ورزش‌ام را ادامه دهم.
وقتی از زهرا پرسیدم بین ورزش و کار کدام‌ یک را انتخاب می‌کنی، پاسخ داد: هر دو با هم برایم معنا دارد.

در ادامه این دختر نمونه کرمانی به اهداف خود اشاره کرد و گفت: دوست دارم در رشته ورزشی کاراته تلاش کنم تا در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز رتبه و مقام کسب کنم.

زهرا برناک در ادامه گریزی به کشورش ایران زد و گفت: از نگاه من ایران پر از سرمایه و استعداد است که با فراهم کردن زمینه برای جوانان و نوجوانان این سرزمین، می تواند از آنچه که هست پررنگ‌تر و بهتر جلوه کند البته تا حدودی تلاش شده که این زمینه‌ها برای دختران و پسران فراهم شود.

او در ادامه به خواهران و برادرانش اشاره کرد و گفت: در خانواده من سه خواهر و برادر دیگر نیز وجود دارند، یکی از خواهرانم همچون من در رشته کاراته فعالیت می‌کند و معلم است، یکی دیگر از خواهرانم نظامی، دیگر خواهرم حسابدار و برادرم کارمند است.

 این دختر نمونه کرمانی در رابطه با تاثیرگذاری دختران بر وطن و سرزمین خود گفت: به نظرم هر دختر ایرانی با کوچکترین اقدامی که می‌تواند بر موفقیت کشورش اثرگذار باشد به واقع این موفقیت بر آینده کشورش تاثیر خواهد داشت، حتی با این‌که بگویند نمی‌توانی و یا این کار برای تو نیست اما یک دختر اگر بخواهد می‌تواند و با کوچکترین قدم حتی با درس خواندن می‌تواند بر آینده کشورش تاثیر بگذارد.

انتهای خبر/پسند

 


کد مطلب: 134640

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/134640/قهرمانی-سکوهای-ورزش-کاراته-شغل-مامایی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir