تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
۰
plusresetminus
نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به برگزاری سوگواره ملی تعزیه «ده‌زیار» گفت: این اتفاق یک رویداد ملی و مذهبی بسیار خوب در جهت تعظیم شعائر مذهبی است و هر سال باید باشکوه‌تر برگزار و برای آن برنامه‌ریزی شود.
دیدار‌ عوامل سوگواره ملی تعزیه «ده‌زیار» با نماینده کرمان در مجلس‌
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» محمدمهدی زاهدی امروز در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری سوگواره ملی تعزیه «ده‌زیار» در محل دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، خدمت به زائران و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود و باید به خود ببالید که در این مسیر خدمتگزاری قرار گرفتید.

وی با بیان اینکه از خداوند می‌خواهیم که در دنیا و آخرت ما را مورد شفاعت امام حسین (ع) قرار بدهد، افزود: سال‌ها از یزیدیان تا طاغوتیان قبل از انقلاب اسلامی تلاش کردند نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) را به فراموشی بسپارند در حالی‌ که امام حسین (ع) نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور در دوره‌های قبل سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار خاطرنشان کرد: این اتفاق یک رویداد ملی و مذهبی بسیار خوب در جهت تعظیم شعائر مذهبی است و هر سال باید باشکوه‌تر برگزار و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات سال‌های قبل این سوگواره باید پیگیری و برطرف شود، عنوان کرد: آنچه که سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار را متمایز کرده است میزبانی شایسته مردم این روستا از مهمانان این سوگواره از مناطق مختلف کشور است و این روحیه باید تقویت شود.

زاهدی با اشاره به ثبت جهانی آیین تعزیه‌خوانی کشور، گفت: این امکان وجود دارد که سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی خواستار حضور مسئولان استانی در زمان برگزاری سوگواره ملی تعزیه در روستای ده‌زیار شد و افزود: بهتر است مسئولان استان در این مراسم باشکوه که منتسب به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم هست، شرکت کنند و ضمن دیدن مشکلات نسبت به رفع آن و فراهم کردن زیرساخت‌ها کمک کنند.

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی مردمی بودن سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار را یک ظرفیت بزرگ دانست و گفت: اینکه در منطقه‌ای عده‌ای جوان اقدام به برگزاری یک رویداد ملی و مذهبی شدند، بسیار ارزشمند است و حتماً باید به کارهای بزرگ و موثر انقلابی کمک کرد و هم‌افزایی داشت.

در این جلسه ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به اینکه این سوگواره یک اقدام فرهنگی در ابعاد ملی و مذهبی است اظهار داشت: سوگواره ملی تعزیه ده زیار هر ساله در ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کار آماده سازی فضای برگزاری سوگواره از حدود یک‌ماه و نیم پیش به همت جوانان روستا و خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) آغاز شده است گفت: مردم روستای ده زیار تمام تلاش خود را می‌کنند تا میزبانی شایسته‌ای از مهمانان و عزاداران امام حسین (ع) در مدت برگزاری سوگواره داشته باشند.

انکوتی سوگواره ملی تعزیه ده زیار را یک حرکت خودجوش مردمی عنوان کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری استان کرمان در برگزاری تخصصی سوگواره و هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد ملی مذهبی با ما همکاری دارند که جای تقدیر دارد.
انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdci55azpt1apq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین