تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۲
۰
plusresetminus
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان خبر داد:

اردو مرحله سوم درس آمادگی دفاعی ۵ هزار دانش‌آموز استان به پایان رسید

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان از پایان اردوی عملی مرحله سوم درس آمادگی دفاعی نزدیک به ۵ هزار دانش آموز در سراسر استان خبر داد.
اردو مرحله سوم درس آمادگی دفاعی ۵ هزار دانش‌آموز استان به پایان رسید
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ روزخوش گفت: تمامی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم رشته‌های نظری  و دوازدهم رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش اعم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت‌افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا سپری می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی تصریح کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیروهای مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، سواد رسانه، پدافند غیرعامل، امداد ونجات و اردوهای عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.



وی در رابطه با آموزش‌های عملی دانش آموزان دختر ابراز کرد: دانش آموزان مدارس دخترانه با حضور در دوره آموزشی تحت آموزش مربیان تخصصی، با سلاح کلاشینکف و اجزا آن آشنا شدند و طبق برنامه زمان‌بندی بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز دختر در این برنامه شرکت کردند.



مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان تاکید کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، رؤسای ادارات و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان صورت گرفت.



وی خاطرنشان کرد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مؤمن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی  کادرسازی برای چشم انداز کشور به شمار می‌رود.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdciq5azzt1apq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین