تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۳
۰
plusresetminus
شهردار کرمان گفت: آیین پایانی «جشنواره جهانی شعر مقاومت»، ۱۴تیرماه هم‌زمان با روز قلم و در آستانه عید فرخنده غدیر در کرمان برگزار خواهد شد.
آیین پایانی «جشنواره جهانی شعر مقاومت» ۱۴تیرماه در کرمان برگزار می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» سعید شعرباف، ضمن تبریک فرارسیدن سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی، از حضور میهمانان ویژه در این آیین خبر داد و افزود: علاوه بر برگزیدگان داخلی و خارجی جشنواره، برای حضور چند تن از چهره‌های شعر مقاومت جهان، به‌ خصوص در عرصه شعر مقاومت فارسی و شعر مقاومت عربی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، ضمن اشاره به برنامه‌های ایام آیین پایانی جشنواره از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه، گفت: برگزاری شب‌های شعر مردمی با حضور چهره‌های ادبی در میان مردم، و نیز برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه شعر مقاومت، از برنامه‌هایی است که برای ایام آیین پایانی جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به استقبال بسیارخوب شاعران فارسی‌زبان، عرب‌زبان و انگلیسی‌زبان از جشنواره، گفت: در کنار شاعران پرشماری از استان‌های مختلف میهن عزیزمان، از کشورهایی همچون افغانستان، عراق، استرالیا، لبنان، تانزانیا، سوریه، آفریقای جنوبی، پاکستان، یمن و استرالیا، شاعران درمجموع بیش از ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فرستادند.

شعرباف همچنین با تأکید بر نگاه فراگیر و متفاوت این جشنواره به مفهوم مقاومت، بیان کرد: مفهوم‌ مقاومت، زبانی جهانی برای گفت‌وگو با همه مردم جهان و فراتر از مرزهای اسلامی است و هنگامی که این گفتمان در کنار هنر والای شعر قرار می‌گیرد، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: مفهوم مقاومت، جزئی از فرهنگ همه کشورهای دنیاست و کمتر کشوری را می‌توان یافت که در تاریخ خود انقلابیونی را که علیه ستم و ستمگران قیام کردند تشویق نکند و در برابر رشادت‌های آن‌ها سر تعظیم فرود نیاورد؛ زیرا، اگرچه این مفهوم ممکن است در کشورهای مختلف مصادیق مختلفی داشته باشد، اما گرایش به مقاومت در سرشت همه آدم‌ها نهفته است.

شهردار کرمان در پایان گفت: شهر کرمان به نام ماندگار شهید بزرگ مقاومت، حاج‌قاسم سلیمانی پیوند خورده و قطعا ضروری است جشنواره‌ای که با محوریت مفهوم مقاومت در این شهر برگزار می‌شود، در همین نخستین دوره به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا آغازگرِ مسیری جریان‌ساز در این جهان‌شهر مقاومت، با میدان‌داریِ هنر ایرانیِ شعر باشد.
انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdcjmxev8uqetmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین