تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۴
۰
۴
plusresetminus
در شورای مسکن استان کرمان حدنصاب واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت ۲۰۰ متر تعیین شد و مردم در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر می‌توانند از این طرح حمایتی استفاده کنند.
از اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند در کرمان تا راه‌اندازی کارگروه مسکن
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ شامگاه امروز دومین شورای مسکن سال جاری  به ریاست استاندار کرمان و دبیری سازمان راه و شهرسازی با حضور معاون عمرانی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

گرچه هنوز هم گزارشات نشان می‌داد سرعتی در کار مسکن صورت نگرفته و همچنان مشکلات فراوانی از جمله کم آبی، نبود زمین کافی در شهرهای بزرگی چون کرمان و بم و غیره وجود داشت اما دو مورد مطروحه اندکی از میزان ناامیدی ما کاست.

در این شورا باز هم آمار اعلام شد و باز هم کمبود زمین و عوامل دیگر عنوان شد و حتی خبر تجمع متقاضیان فاز یک و دو شهرک بلدالامین نیز به استاندار داده شد که طبق مصوباتی که راه و شهرسازی با ستاداجرایی فرمان امام داشت برخی از مشکلات دراین شهرک مرتفع می‌شد و به عنوان مصوبات این شورا هم عنوان شد.

از آنجایی که استان کرمان هنوز از طرح جهش مسکن بسیار عقب است و جلسات ماهانه مشکلات را مرتفع و سرعت کار را پایین آورده است و اکثر مشکلات به علت موانع بین دستگاهی ایجاد می‌شود، طبق نظر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان کارگروه مسکن به ریاست معاون عمرانی استانداری موسوی ایت الهی تشکیل و مقرر شد تا هر دو هفته یکبار برگزار شود تا ضمن رفع موانع، مشکلات بین دستگاهی با سرعت بیشتری حل و فصل شوند.

رضا حافظی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی استان در طرح نهضت ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون بیش از ۱۹ هزار نفر در این طرح ثبت نام و تعداد ۴۶هزار شامگاه امروز دومین شورای مسکن سال جاری  به ریاست استاندار کرمان و دبیری سازمان راه و شهرسازی  در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

گرچه هنوز هم گزارشات نشان می‌داد سرعتی در کار مسکن صورت نگرفته و همچنان مشکلات فراوانی از جمله کم آبی، نبود زمین کافی در شهرهای بزرگی چون کرمان و بم و غیره وجود داشت اما دو مورد مطروحه اندکی از میزان ناامیدی ما کم کرد.

در این شورا باز هم آمار اعلام شد و باز هم کمبود زمین و عوامل دیگر عنوان شد و حتی خبر تجمع متقاضیان فاز یک و دو شهرک بلدالامین نیز به استاندار داده شد که طبق مصوباتی که راه و شهرسازی با ستاداجرایی فرمان امام داشت برخی از مشکلات دراین شهرک رفع می شد و به عنوان مصوبات این شورا هم عنوان شد.

از آنجایی که استان کرمان هنوز از طرح جهش مسکن بسیار عقب است و جلسات ماهانه مشکلات را مرتفع و سرعت کار را پایین آورده است و اکثر مشکلات به علت موانع بین دستگاهی ایجاد می شود طبق نظر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان کارگروه مسکن به ریاست معاون عمرانی استانداری موسوی ایت الهی تشکیل و مقرر شد تا هر دو هفته یکبار برگزار شود تا ضمن رفع موانع مشکلات بین دستگاهی با سرعت بیشتری حل و فصل شوند.


ثبت نام بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن کرمان


رضا حافظی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی استان در طرح نهضت ملی زمین و مسکن گفت: تا کنون بیش از ۱۹ هزار نفر در این طرح ثبت نام و تعداد ۴۶هزار و ۷۸۳ متقاضی ثبت نهایی شده و تعداد ۲۰ هزار و ۱۳۳ نفر افتتاح حساب کرده و  بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۲ نفر نیز واریز اولیه ۴۰ میلیون تومانی را انجام داده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: تا کنون تعداد ۱۳ هزار و ۳۳۷ نفر از متقاضیان به پروژههای مسکن متصل و تعداد ۷ هزا رو ۹۰۱ واحد پروانه ساختمانی را اخذ کرده اند، ضمن اینکه تعداد ۳ هزار و ۸۰۸ واحد نیز در مرحله اتمام اسکلت و سقف قرار دارند.

وی با بیان اینکه کرمان هنوز در اولین پلکان نهضت ملی مسکن است، عنوان کرد: بر اساس پراکندگی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در کرمان ۴۰ درصد ، سیرجان ۱۷ درصد، رفسنجان۶ درصد، بم ۷ درصد، و ۳۰ درصد مابقی شهرها هستند و در کرمان هنوز کمبود زمین و مشکلات شهری و نبود آب هنوز رشد چندانی نداشته ایم.

حافظی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم از ماده ۱۰ اراضی استفاده چندانی کنیم گفت: یکی از موارد تامین زمین ماده ۱۰ یعنی استفاده از زمین های مازاد دستگاه ها است که متاسفانه هنوز به طور کامل دستگاه ها پای کار نیامده اند.
 
مدیر کل راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به اینکه برای بیش از ۱۸ هزار واحد زمنی تامین شده است و به قرارگاه امام حسن جهت ساخت واگذار شده است هنوز عملیات آماده را آغاز نکرده اند.

ضرب‌العجل استاندار به کارگذاری قرارگاه امام حسن مجتبی در ساخت و ساز مسکن


محمد مهدی فداکار در پاسخ به رضا حافظی عنوان کرد: به قرارگاه امام حسن یک هفته از تاریخ امروز وقت بدهید تا عملیات آماده سازی را آغاز کند چنانچه در این بازه زمانی نتوانست، کارگذار را تغییر دهید زیرا کار مسکن تعلل برانگیز نیست.

رضا حافظی با بیان اینکه این استان در طرح جوانی جمعیت در رتبه نخست کشور قرار گرفته است، گفت: یک‌هزار و ۶۲ قطعه ۲۰۰ متری برای این طرح تامین شده است که ثبت نام نیز از فردا در سایت آغاز می شود و کسانی که فرزند سوم به بعد را طبق تاریخ آبن ۱۴۰۰ به بعد دارد می تواند زمین رایگان دریافت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: در این زمینه قیمت آماده سازی زمین آن هم با تقسیط هشت ساله از متقاضیان دریافت می شود اما بهایی برای ۲۰۰ متر قیمت زمین نباید پرداخت شود و اگر زمین ارائه شده بیش از ۲۰۰ متربود هزینه مابقی آن بر عهده دریافت کننده زمین است.

حافظی تصریح کرد: در برخی شهرها زمین لازم اندازه تک واحدی و ویلایی نداریم بنابراین به دنبال بحث ساماندهی هستیم که در دستور کار قرار دارد.

پروژه ۱۲۸ واحدی بشری لنگ مشکلی چون آب و فاضلاب


وی با بیان اینکه دستگاه اجرایی همچون اداره برق وظیفه ذاتی خود را انجام دهند ابراز داشت: پروژه ۱۲۸ واحدی بشری در روستای حاجی آباد کرمان آماده سکونت است و فقط مشکل فاضلاب آن باید حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه مسکن مهر بافت و پروژه مسکونی بیلو کاران در انتهای  نیمه نخست امسال به تعداد ۱۶۴ واحدتحویل مددجویان بهزیستی می شود و مابقی آن طرح جدید را آغاز می کنند.

در شورای مسکن استان کرمان حدنصاب واگذاری زمین ۲۰۰ متر تعیین شد و مردم در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر می توانند از این طرح حمایتی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به نرخ رشد زیر ۲.۵ درصد جمعیت برای اجرای این قانون گفت: مردم با مراجعه به مسکن شهرسازی زمین خود را دریافت کنند.

 تامین ۱۴۸ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در کرمان

محمد مهدی فداکار نیز در شورای مسکن گفت: ۱۰۸ هکتار زمین در شهر کرمان و ۴۰ هکتار در جاده آرامستان برای این شهر تامین شده و تا رفع مشکلاتی همچون آب در دیگر زمین‌ها باید کار با سرعت در این پروژه ها آغازشده و پیش برود.

استاندار کرمان با تاکید بر اجرای پروژه بلدالامین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام عنوان کرد: این طرح تعیین تکلیف شود تا کار در این پروژه به سرعت پیش برود و فاز یک و دو همانند فاز سه و چهار از روند روبه رشدی برخوردار شود ضمن اینکه پیمانکار این دوفاز هم همان پیمانکار فاز سه انتخاب شود و مشکلات بیمه‌ای کارگران آن نیز بر اساس مصوبات جدید در سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

فداکار عنوان کرد: استان کرمان در طرح بازآفرینی شهری در رتبه هفتم کشور و جنوب استان اول شده است بنابراین ظرفیت خوبی برای اجرای این پروژه در شهر کرمان وجود دارد که باید به شهرداری در این بخش کمک شود و  سهم شهرداری نیز برای اداره شهر پرداخت شود و ما هم باید کمک حال او باشیم تا شهر بتواند خدمات‌دهی کند بنابراین در خصوص عوارض و اسناد ساخت و ساز باید با تعامل حرکت کرد.

وی ادامه داد: باید شهرداری را کمک کنیم و در چهارچوب قانون، سهم شهرداری را در نقاط تغییر کاربری و واگذاری زمین بدهیم تا شهرداری ظرفیت پیدا کند و پروژه بازآفرینی را انجام دهد.

استاندار کرمان گفت: در شهرهایی که زمین داریم واگذار کنیم و جاهایی نداریم شورای مسکن استان تشکیل جلسه دهد و آن را پیگیری کند.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcjaxevvuqetmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
تکلیف سه فرزندی هایی که قبل از آبانماه ۱۴۰۰گوش بفرمان رهبری بودند چه می‌شود.
م
خیلی طرح جوانی جمعیت مسخره است
م
این دور و زمونه همه یه بچه به زور دارن
این طرح باید برای همه که سه فرزند دارن اجرا بشه
اگرمیخواهیدزمین واگذارکنید به جوانانی که ازدواج کرده اند فوری واگذارکنید تا لااقل تشویق به ازدواج شوند نه این که از آخر به اول بیایید اول بگویید بچه دار شو. نه اول بگو ازدواج کنید زمین بگیرید. این درسته
آخرین عناوین