تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه رفسنجان از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت با حضور نخبگان و مسئولان در شهرستان خبر داد.
قرارگاه جوانی جمعیت در رفسنجان تشکیل شد
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ محمد پساوند صبح امروز در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در محل دفتر امام جمعه شهرستان به آماری از کاهش جمعیت جوانی در کشور اشاره کرد و گفت: ایران دارای رتبه ۲۵ نرخ باروری در بین ۲۷ کشور منطقه است؛ سهم جمعیت در ایران از ۳۵ درصد در سال ۸۵ به ۲۵ درصد در سال ۹۵ کاهش یافته و فاصله ازدواج با اولین فرزند ۳ تا ۵ سال است.
 
فرمانده سپاه رفسنجان افزود: در کشور ایران میانگین فاصله سنی بین دو فرزند ۵ سال و ۴ ماه تخمین زده شده و همچنین در بین زوج‌های ایرانی ۲۰ درصد ناباروری وجود دارد و جمعیت سالمندی در کشور ۰.۹ است که ده درصد این آمار در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند.

پساوند بیان کرد: برخی استان‌ها مانند همدان و گیلان از بحث جوانی جمعیت خارج شده و دچار پیری جمعیت شده‌اند و امروز در برخی استان‌ها نرخ رشد جمعیت زیر یک و در برخی استان‌ها هم ۱.۶ است.


فرمانده سپاه رفسنجان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سهم سالمندی در مرز ۱۰ درصد قرار دارد و در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندی از مرز ۱۹.۴ درصد و در سال ۱۴۳۰ این جمعیت از مرز ۲۶.۱ درصد عبور خواهد کرد.

پساوند تصریح کرد: یعنی در آینده جمعیت کشور ایران جمعیت سالمندی را تشکیل خواهد داد که ۳۰ درصد آمار کشور سالمندان خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج و سپاه که در تمامی روستاها پایگاه‌های مقاومت دارد از این ظرفیت و نیز ظرفیت مساجد نسبت به آگاه‌سازی مردم به مسئله جوانی جمعیت استفاده خواهیم کرد.


فرمانده سپاه رفسنجان گفت: قرارگاه جوانی جمعیت را در شهرستان تشکیل می‌دهیم و تیم‌های تولید و توزیع محتواها با محوریت و موضوعیت جوانی جمعیت را تولید و از طریق فضای مجازی توزیع و انتشار خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه در روستاها و محلات، مساجد و پایگاه‌های مقاومت این آمادگی را دارد که در زمینه آگاه‌سازی جوانی جمعیت؛ در هفت گام از جمله شناسایی، توانمندسازی، ظرفیت‌سازی خدمات، تسهیل‌گری، حمایت و ارزیابی گام‌های اساسی بردارد تا سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت تحقق یابد.

انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcaayn6649nei1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما