تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵
۰
plusresetminus
امام جمعه رفسنجان:

جوانی جمعیت ثروت است

امام جمعه رفسنجان گفت: جمعیت و نیروی جوان می تواند گرداننده چرخ مملکت در تمامی زمینه باشد، بنابراین جوانی جمعیت برای کشور ثروت است.
جوانی جمعیت ثروت است
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با دبیری معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رفسنجان در محل دفتر امام جمعه گفت: پیری جمعیت یک آسیب و تهدید است و می‌تواند اقتصاد، فرهنگ، سیاست، قدرت نظامی، صنعتی و غیره را گرفتار کند و رکن اصلی رونق اقتصادی کار است، جمعیت اگر پیر و ناتوان باشد نمی‌تواند کار کند.
 
وی افزود: جوانی جمعیت ثروت است و نیروی انسانی که یک سرمایه برای کشور است باید احیا شود و فرزندآوری در جامعه ترویج شود تا نسلی پویا و جوان در آینده به کمک اداره کشور بیایند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: توجیهات علمی خطرات پیری جمعیت به مردم اطلاع‌رسانی شود و البته امتیازات اولاددار شدن هم به مردم ابلاغ شود دولت و مجلس امتیازات خوبی برای فرزندآوری تصویب کردند از جمله معافیت از سربازی، مسکن و تسهیلات خرید خودرو.

وی افزود: خانواده‌ها در قدیم تحت شرایط سخت فرزندان زیادی را به دنیا می آوردند و بزرگ می‌کردند اما در حال حاضر ذهن جوانان از نگرانی رزق و روزی پر شده و یا اینکه سقط جنین به طور فراوان در کشور صورت می‌گیرد که سقط جنین از ۴ ماهگی به قتل نفس انجامیده می‌شود.

حجت‌الاسلام عسکری در بخش دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: در عوارض خانواده‌های کم اولاد و کم جمعیت هم بچه هایی که تک فرزند هستند از لحاظ روحی و روانی تحت رنج و فشارند.

انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcc40qs12bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما