تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵
۰
plusresetminus
جانشین مدیرعامل لامدیرعامل جانشین بارز کرمان:

عدم تخصیص ارز به صنایع لاستیک، تولید تایر را با بحران روبه‌رو می‌کند

جانشین مدیرعامل لاستیک بارز کرمان بابیان اینکه، گرچه وضعیت تولید ما خوب است، گفت: اما اگر ارز به ما تخصیص داده نشود در تأمین مواد اولیه دچار مشکل و توقف تولید رخ می‌دهد.
عدم تخصیص ارز به صنایع لاستیک، تولید تایر را با بحران روبه‌رو می‌کند
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان کرمان؛ محمد ضیائی جانشین مدیرعامل لاستیک بارز کرمان در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان از نحوه توزیع لاستیک دولتی خبر داد و گفت: ما از زمانی که فروش اینترنتی را آغاز کرده‌ایم تاکنون ۳۵۰ هزار حلقه تایر در سراسر ایران فروخته‌شده است.

جانشین مدیرعامل لاستیک بارز کرمان افزود: از زمانی که طرح تحویل از طریق پست را اجرا و ارسال‌ها را آغاز کرده‌ایم و تا روز گذشته تعداد ۱۷۰ هزار و ۱۱۱ تایر تحویل مردم شده است.

وی ادامه داد: ما برای پست محموله را بارگیری می‌کنیم و به پست تحویل می‌دهیم و از طریق پست به سراسر استان و کشور برای خریداران ارسال می‌شود.

ضیایی تأکید کرد: پست کار آماده‌سازی مرسوله‌ها را با سرعت کم اما به‌صورت منظم  انجام می‌دهد و پیامک برای خریداران ارسال می‌شود که یا در باجه‌های پستی تحویل بگیرند و یا اینکه در مقصد مرسوله به خریداران تحویل می‌شود.

جانشین مدیرعامل لاستیک بارز در کرمان اذعان کرد: روز گذشته با همکاران پست مرکزی در تهران نیز در این خصوص جلسه‌ای صورت گرفت تا سرعت در این عرصه شدت بگیرد.

وی ادامه داد: تعداد ۱۷۰ هزار تحویل نشان می‌دهد که تمام کسانی که اسفند و فروردین لاستیک خودرو را ثبت‌نام کرده‌اند، تایر مورد درخواست خود را تحویل گرفته‌اند بنابراین اگر موردی باشد که کسی تحویل نگرفته است با روابط عمومی بارز یا با ۱۹۳ پست تماس حاصل کند و پیگیری کند که مرسوله‌اش کجاست.

ضیایی افزود: طبق محاسبات ما باقی‌مانده‌های موردی فروردین و  ماه اردیبهشت هم در حال تحویل است و هر زمان که سایت برای فروش باز می‌شود تعداد زیادی مراجعه‌کننده دارد ضمن اینکه ظرفیت تولید ما هم نیز مشخص است اما میزان تحویل پست از میزان فروش و تولید ما هم کمتر است.

جانشین مدیرعامل لاستیک بارز در کرمان تأکید کرد: با توجه به اینکه پست نمی‌تواند با ما همگام شود و در توان آن‌ها هم نیست این آماده‌سازی در مراکز استان‌ها صورت گیرد که مراکز پست در مراکز استان‌هایی چون تبریز، تهران، اصفهان و البرز ایجادشده است که از این نقاط لاستیک‌ها آماده‌سازی و به مراکز دیگر تحویل می‌دهد که این جدا از ارسال پستی ما در سطح کارخانجات ماست.

وی بابیان این مطلب که با این تدبیر ارسال تایر به خریداران سرعت بیشتری می‌گیرد، گفت: تقاضای ما این بوده است که روزانه تعداد ۱۰ هزار حلقه لاستیک تحویل خریداران بشود تا بتوانیم با آن زمان‌بندی که اعلام کرده‌ایم، تایرها تحویل‌شده و تأخیری در آن نباشد.

ضیایی ادامه داد: محصولات ما در سطح کارخانه آماده است و مشکلی در میزان تولید و تحویل به پست نداریم و تنها مشکل ما ظرفیت محدود پست است نه زمان‌بندی ما در میزان تولید و ارسال محصولات به پست که همین امر باعث تأخیر شده است.

جانشین مدیرعامل لاستیک بارز کرمان اذعان کرد: گرچه وضعیت تولید ما خوب است اما اگر ارز به ما تخصیص داده نشود در تأمین مواد اولیه دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد:  ما هرلحظه ممکن توقف تولید کنیم زیرا موجود انبارهای حاوی مواد اولیه ما به نقطه بحرانی رسیده است و روزبه‌روز داریم  مواد اولیه را تأمین می‌کنیم که این اتفاق در تمام کارخانجات ما در کرمان کردستان و سیرجان در صنایع لاستیک رخ خواهد دارد زیرا همه این واحدها نیازمند مواد اولیه وارداتی هستند.


ضیایی تأکید کرد: درحالی‌که ارز نیمایی به سازندگان صنایع لاستیک تعلق می‌گیرد هنوز بعد از گذشت دو ماه از سال ما نتوانسته‌ایم این ارز را دریافت و برای خرید مواد اولیه در میزان انبوه اقدام کنیم.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcfcjdyvw6dmva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین