کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

فتح خرمشهر عمق اقتدار جمهوری اسلامی را به تصویر کشاند

3 خرداد 1402 ساعت 12:39

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: فتح خرمشهر عمق اقتدار جمهوری اسلامی را به تصویر کشاند و بخش قابل توجه لیاقت‌ها و شایستگی‌های جهوری اسلامی را مردم، دولت، نظام و نیروهای مسلح را نشان داد.


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» صبح امروز صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح کرمان به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در لشکر۴۱ ثارالله کرمان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: فتح خرمشهر در تاریخ کشور ایران ورق جدیدی را رقم زد که در آن مردانگی، غیرت ،نگاه مکتبی، وظیفه شناسی مردم و نیروهای مسلح را به تصویر کشید، در این تاریخ در یکی دو قرن اخیر نمونه آن را سراغ ندارید و در تاریخ ایران با نگاه مکتبی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نیروهای نظامی ایران برای خدا و دفاع از ارزش‌ها در شرایط بسیار سخت در حالی‌که دو جبهه درگیر از لحاظ عده و عُده با هم همخوانی نداشتند اما حماسه‌ خلق کردند، دنیا را تحت تاثیرخود قرار داد و این نگاه دنیا را به ایران تغییر داد و از طرفی محاسبات دشمن را اشتباه ساخت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به این‌که فتح خرمشهر عمق اقتدار جمهوری اسلامی را به تصویر کشاند، توضیح داد: فتح خرمشهر بخش قابل توجه لیاقت‌ها و شایستگی‌های جهوری اسلامی را مردم، دولت، نظام و نیروهای مسلح را نشان داد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: فتح خرمشهر عمق اقتدار در محورهای مختلف و اراده پولادین فرمانده کل قوا و رهبری جمهوری اسلامی را نشان داد، این جنگ تا رفع فتنه ادامه پیدا خواهد کرد و نشان داد که رهبر و فرماندهی کل قوا مصمم است تا دشمن را به مرزها برگرداند و بخش‌های اشغالی کشور را شهر به شهر و نقطه به نقطه آزاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: این پیروزی نشان داد که نیروهای مردمی و بسیج در کنار نیروهای مسلح جان‌فشانی می‌کنند تا ایران اسلامی بماند، جان خود را فدا می‌کنند تا ارزش‌ها در کشور حاکم باشد و می‌جنگند، شهید می‌دهند و جانباز دفاع مقدس می‌شوند تا کشور به راه خود ادامه دهد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در محور دیگر این پیروزی نشان داد که فرماندهان عالی‌رتبه جنگ برای پیروزی برنامه دارند، پای برنامه ‌های خود می‌ایستند و فرماندهان شجاع با کار در میدان و در کنار نیروهای تحت امر خود در جبهه و جنگ حضور دارند، در میدان خطر هستند تا لشکر و تیپ‌های تحت فرماندهی خود را به نقطه پیروزی برسانند.

وی به اتحاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح در کنار هم متحد، همراه و همدل در دفاع از کشور درنگ نخواهند کرد و هر نقطه از کشور که نیاز به آنها داشته باشد تحت امر فرماندهان خود و با هماهنگی کامل برای دفاع از کشور ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: وقتی دشمن فهمید عنصرهای متعدد از جمله رهبری، فرماندهی، نیروهای مسلح و مردم هم‌جهت و همراه عزم را جزم کرده‌اند تا دفاع مقدس را به پیروزی برسانند، دشمن در دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که آمده‌ایم تا بمانیم اما از این نگاه خود برگشت و از فتح خرمشهر به بعد دشمنی که به کشور تجاوز کرده بود و بخش قابل توجهی از کشور را اشغال کرده بود و  تصور می‌کرد که شهر به شهر ایران را فتح می‌کند، نگاهش به جنگ و جبهه عوض شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: بعد از فتح خرمشهر توازن به نفع جمهوری اسلامی عوض شد و دشمن نگاهش به این بود که چگونه شهرهای خود را حفظ کند تا سقوط نکند، تا قبل از فتح خرمشهر دشمن سخنی از صلح و آتش‌بس نمی‌زد اما فتح خرمشهر آن‌چنان دشمن را زبون کرد و او را در بیچارگی و ذلت قرار داد که به دنبال آتش‌بس و پایان جنگ بود.

انتهای خبر/ پسند
 


کد مطلب: 134689

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/134689/فتح-خرمشهر-عمق-اقتدار-جمهوری-اسلامی-تصویر-کشاند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir