تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۱
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید آمادگی خود را داشته باشیم تا باز دشمن مثل خرمشهری که سال ۶۱ اشغال کرد اذهان جوانان ما را اشغال نکند و به اسارت خود در نیاورد.
باید آمادگی داشت تا دشمن اذهان جوانان را به اسارت خود در نیاورد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز درصبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح کرمان که به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان برگزار شد گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس بود و روند جنگ و تهاجمات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

وی ادامه داد: دشمن با توهمات خود فکر می‌کرد می‌تواند چند روزه به تهران و هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را فتح کنند تا جائی‌که صدام در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود که اگر ایران خرمشهر را فتح کند، کلید بصره را به آن‌ها خواهیم داد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در این بیست و سه روز جنگ، کمک خداوند، همت، نبوغ و از خودگذشتگی رزمندگان جزئیات این جنگ بود، جوانان آن زمان بیش از هفده روز خواب نداشتند و با وجود چهره‌های خسته رزمندگان اما با سخنرانی‌ فرمانده‌ای چون شهید حسن باقری عملیات متوقف نشد.

وی به دشواری عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: این عملیات که در بیش از ۵ هزار متر مربع و بعد از سه عملیات ثامن‌الائمه، طریق‌القدس و فتح‌المبین انجام شد در حالی‌که از نظر عده و تجهیزات دشمن با رزمندگان ما قابل مقایسه نبود.

نظری در ادامه پیروزی عملیات بیت‌المقدس را نشانه  وعده پیروزی خداوند در قرآن به رزمندگان، فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام دانست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  به سخنان مقام معظم رهبری در سال خرداد سال ۹۵ در دانشگام امام حسین(ع) اشاره کرد و توضیح داد:  ایشان فرمودند که «خرمشهرها در پیش است» و این بدان معناست که نه به شکل نظامی و یا داشتن خطرات فیزیکی بلکه بسیار سخت‌تر و نفوذ دشمن بیشتر است.

وی افزود: این پیش‌بینی را در سال‌های گذشته دیدم که به معنای جنگ نرم، تسلط بر اذهان و ادراکات جوانان است اما در سال قبل به همت فراجا، یگان ویژه، بسیج، سپاه و پیشکسوتان شرایط را کنترل کردیم اما باید دانست که دشمن دست بردار نیست باید آمادگی خود را داشته باشیم تا باز دشمن مثل خرمشهری که سال ۶۱ اشغال کرد اذهان جوانان ما را اشغال نکند و به اسارت خود در نیاورد.

انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdcdno0fsyt0s96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین