تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۶
۰
plusresetminus
رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در فتح خرمشهر به لحاظ تعداد نیرو و امکانات نظامی در سطح پائین‌تری بودیم اما رزمندگان با احساس وظیفه و توکل به پیروزی رسیدند.
رزمندگان دفاع مقدس با توکل به خداوند در جنگی نابرابر خرمشهر را آزاد کردند
حسین فتاحی رزمنده دوران مقدس در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان  در رابطه با نقش توکل و ایمان رزمندگان دوران دفاع مقدس در انجام عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی و به خصوص عملیات بیت‌المقدس که موجب فتح خرمشهر شد، گفت: حضرت امام (ره) بعد از فتح خرمشهر در جمله بسیار زیبایی بیان کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و بی‌شک این لطف و عنایت خداوند بود و صد البته ایمان، توکل و تقوای رزمندگان در فتح خرمشهر اثر داشت.
وی ادامه داد: اگر چه در جنگ با عراق و در فتح خرمشهر به لحاظ تعداد نیروهای نظامی و امکانات نسبت به ارتش عراق در سطح پایین‌تری بودیم اما بچه‌های رزمنده از داشته‌ها به نحو احسن استفاده می‌کردند، رزمندگان با دقت آموزش‌ می‌دیدند، مانور می‌رفتند وتوجیه می‌شدند و در نهایت با توکل و اعتقاد پا در میدان رزم می‌گذاشتند.
 
فتاحی به فرماندهی حضرت امام(ره) در جنگ اشاره کرد و گفت: گاهی کمتر به فرماندهی حضرت امام (ره) در جنگ اشاره می‌شود در صورتی‌که در راس مدیریت این جنگ و نقش حضرت امام (ره) باید اشاره کرد و حال بعد از آن فرماند‌هانی چون شهید محلاتی، محسن رضایی و افرادی که در مقام فرماندهی تیپ‌ها، لشکرها و ... حضور داشتند.
 
رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: ما رزمندگان در آن دوران احساس تکلیف الهی می‌کردیم چرا که دفاع از مردم، انقلاب، مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های الهی را وظیفه می‌دانستیم.
 
همرزم شهید سلیمانی در دوران جنگ دفاع مقدس توضیح داد: قطعا نقش فرماندهی در جنگ را باید برجسته دید و نقش رزمندگانی که برای دفاع از مردم هویزه، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، دزفول و ... پا در میدان نبر گذاشته بودند.
 
وی در خصوص به هم ریختگی دشمن بعد از فتح خرمشهر گفت: پیش فتح خرمشهر نزدیک دو ماه قبل و در عملیات فتح‌‌المبین دشمن شکست خورد از این رو ضعف در نیروهای دشمن بعد از این عملیات کاملا احساس می‌شد و انگیزه و توانی در خود نمی‌دیدند که دفاع کنند.
 
فتاحی تاکید کرد: پیروزی در فتج‌المبین بر روحیه رزمندگان هر دو جبه اثر گذاشت، از این طرف رزمندگان ایرانی انگیزه و امید بیشتری پیدا کردند و از آن سو رزمندگان ارتش بعث با از دست دادن زمین و تجهیزات خود به هم ریختند.
 
رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ارتش عراق و صدام بر روی خرمشهر بسیار سرمایه‌گذاری کرده بودند و با تانک‌، هواپیما و توپ‌خانه‌ها و زمینی که مسلح کرده بود فکر نمی‌کرد که در عملیات بیت‌المقدس بچه‌های رزمنده ایران پیروز شوند ،حدودا 20 هزرا اسیر در این عملیات گرفته شد و بدون شک این از به‌هم ریختگی نیروهای نظامی ارتش بعث بود.
 
فتاحی عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس ما نیروهای لشکر ثارالله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی از سمت حمدیه ماموریت داشتیم که از پشت به دشمن حمله کنیم و راه او را ببندیم البته در مرحله اول این موفقیت را کسب نکردیم اما این حملات کمک پشتیبانی برای رزمندگان خرمشهر شد یک هفته درگیر شدیم و در مرحله بعد به سمت خرمشهر و به کمک لشکرهای دیگر رفتیم.
 
وی ادامه داد: نه تنها رزمندگان بلکه همه آزادگان جهان از این پیروزی خوشحال شدند چرا که دشمنان آمده بودند که کشور را به پنج قسمت تقسیم کنند و هفت روزه به تهران برسند اما بچه‌ها با توکل و در جنگی نابرابر به پیروزی رسیدند.
انتهای خبر/پسند
https://armanekerman.ir/vdcdzo0ffyt0s56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین