کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمنده دوران دفاع مقدس:

رزمندگان دفاع مقدس با توکل به خداوند در جنگی نابرابر خرمشهر را آزاد کردند

4 خرداد 1402 ساعت 7:16

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در فتح خرمشهر به لحاظ تعداد نیرو و امکانات نظامی در سطح پائین‌تری بودیم اما رزمندگان با احساس وظیفه و توکل به پیروزی رسیدند.


حسین فتاحی رزمنده دوران مقدس در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان  در رابطه با نقش توکل و ایمان رزمندگان دوران دفاع مقدس در انجام عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی و به خصوص عملیات بیت‌المقدس که موجب فتح خرمشهر شد، گفت: حضرت امام (ره) بعد از فتح خرمشهر در جمله بسیار زیبایی بیان کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و بی‌شک این لطف و عنایت خداوند بود و صد البته ایمان، توکل و تقوای رزمندگان در فتح خرمشهر اثر داشت.

وی ادامه داد: اگر چه در جنگ با عراق و در فتح خرمشهر به لحاظ تعداد نیروهای نظامی و امکانات نسبت به ارتش عراق در سطح پایین‌تری بودیم اما بچه‌های رزمنده از داشته‌ها به نحو احسن استفاده می‌کردند، رزمندگان با دقت آموزش‌ می‌دیدند، مانور می‌رفتند وتوجیه می‌شدند و در نهایت با توکل و اعتقاد پا در میدان رزم می‌گذاشتند.
 
فتاحی به فرماندهی حضرت امام(ره) در جنگ اشاره کرد و گفت: گاهی کمتر به فرماندهی حضرت امام (ره) در جنگ اشاره می‌شود در صورتی‌که در راس مدیریت این جنگ و نقش حضرت امام (ره) باید اشاره کرد و حال بعد از آن فرماند‌هانی چون شهید محلاتی، محسن رضایی و افرادی که در مقام فرماندهی تیپ‌ها، لشکرها و ... حضور داشتند.
 
رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: ما رزمندگان در آن دوران احساس تکلیف الهی می‌کردیم چرا که دفاع از مردم، انقلاب، مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های الهی را وظیفه می‌دانستیم.
 
همرزم شهید سلیمانی در دوران جنگ دفاع مقدس توضیح داد: قطعا نقش فرماندهی در جنگ را باید برجسته دید و نقش رزمندگانی که برای دفاع از مردم هویزه، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، دزفول و ... پا در میدان نبر گذاشته بودند.
 
وی در خصوص به هم ریختگی دشمن بعد از فتح خرمشهر گفت: پیش فتح خرمشهر نزدیک دو ماه قبل و در عملیات فتح‌‌المبین دشمن شکست خورد از این رو ضعف در نیروهای دشمن بعد از این عملیات کاملا احساس می‌شد و انگیزه و توانی در خود نمی‌دیدند که دفاع کنند.
 
فتاحی تاکید کرد: پیروزی در فتج‌المبین بر روحیه رزمندگان هر دو جبه اثر گذاشت، از این طرف رزمندگان ایرانی انگیزه و امید بیشتری پیدا کردند و از آن سو رزمندگان ارتش بعث با از دست دادن زمین و تجهیزات خود به هم ریختند.
 
رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ارتش عراق و صدام بر روی خرمشهر بسیار سرمایه‌گذاری کرده بودند و با تانک‌، هواپیما و توپ‌خانه‌ها و زمینی که مسلح کرده بود فکر نمی‌کرد که در عملیات بیت‌المقدس بچه‌های رزمنده ایران پیروز شوند ،حدودا 20 هزرا اسیر در این عملیات گرفته شد و بدون شک این از به‌هم ریختگی نیروهای نظامی ارتش بعث بود.
 
فتاحی عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس ما نیروهای لشکر ثارالله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی از سمت حمدیه ماموریت داشتیم که از پشت به دشمن حمله کنیم و راه او را ببندیم البته در مرحله اول این موفقیت را کسب نکردیم اما این حملات کمک پشتیبانی برای رزمندگان خرمشهر شد یک هفته درگیر شدیم و در مرحله بعد به سمت خرمشهر و به کمک لشکرهای دیگر رفتیم.
 
وی ادامه داد: نه تنها رزمندگان بلکه همه آزادگان جهان از این پیروزی خوشحال شدند چرا که دشمنان آمده بودند که کشور را به پنج قسمت تقسیم کنند و هفت روزه به تهران برسند اما بچه‌ها با توکل و در جنگی نابرابر به پیروزی رسیدند.
انتهای خبر/پسند


کد مطلب: 134701

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/134701/رزمندگان-دفاع-مقدس-توکل-خداوند-جنگی-نابرابر-خرمشهر-آزاد-کردند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir