تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
۰
plusresetminus
مدیر مخابرات منطقه کرمان با اشاره به این‌که بعد از استان اصفهان، همراه اول بیشترین تجهیزات G۵ را به استان کرمان اختصاص داده است، گفت: هم‌اکنون زیرساخت تکنولوژی G۵ در کرمان، رفسنجان و سیرجان آماده است تا بعد از ورود تجهیزات این تکنولوژی ابتدا در شهر کرمان اجرا شود.
کرمان دومین استان دارای بیشترین تجهیزات G۵ همراه اول در کشور
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری حسن آذری‌نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ۲۷ اردیبهشت سالروز مخابرات گفت: هر ساله در این روز از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات شعار ویژه‌ای عنوان می‌شود که مبنای توصیه‌های این اتحادیه بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در سطح دنیا است.
 
وی ادامه داد: این اتحادیه وظیفه استاندارد‌سازی در سطح دنیا را دارد که دارای زیر کمیته‌های خاصی است با هدف این‌که شکاف دیجیتالی دنیا در کشورهای مختلف به حداقل برسد تا توسعه‌های دیجیتالی در کل جهان یکسان شود.

مدیر مخابرات منطقه کرمان عنوان کرد: شبکه جامع اطلاعاتی و مخابراتی در دنیا یک شبکه به هم پیوسته است و همه اعضای این شبکه باید استانداردها را داشته باشند.

آذری‌نصرآبادی افزود: امروزه کشورهای کمتر توسعه یافته به دنبال توانمندسازی از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند چرا که درهم‌تنیدگی زندگی مردم با ارتباطات موجب می‌شود بتوانیم بسیاری از تهدیدات را تبدیل به فرصت کرد و می‌گویند می‌توان در کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان افزود: در آینده حتی روابط بین‌الملل بر  مبنای ict تعریف خواهد شد، رویکرد به سمتی می‌رود که حتی مالکیت در حال تغییر است و دنیا در حال آماده شدن برای ورود محیطی کاملا متفاوت در سطح دنیا است.

آذری‌نصرآبادی با اشاره به شعار امسال توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فن‌آوری و توسعه ارتباطات را یکی از اهداف دانست و گفت: اکنون شاهدیم که کشورهایی که در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، تجارت، آموزش، بهداشت و... عقب‌ مانده‌اند به دنبال این هستند که از طریق فناوری ارتباطات این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های تجارتی، بهداشت، درمان، کشاورزی، گردشگری و... اگر بر مبنای ارتباطات باشد با سرعت و کیفیت بهتری در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.‌

مدیر مخابرات منطقه کرمان به اهداف و برنامه‌های شرکت مخابرات منطقه کرمان اشاره کرد و توضیح داد: افزایش حجم بازار ict کشور، تبدیل استان کرمان به ویترینی از آخرین دستاوردها و محصولات مخابراتی روز از جمله اهداف شرکت مخابرات منطقه کرمان در سال جدید است.

آذری‌نصرآبادی توضیح داد: برای رسیدن به توسعه باید همه لایه‌ها مختلف تجهیز شوند از جمله می‌توان به تجهیز امکانات مخابراتی خانه‌های مردم، سوییچ‌های مخابراتی در مراکز، شبکه دیتا مخابراتی، شبکه انتقال، شبکه زیر ساخت، تجهیزات کشوری و در نهایت تجهیزات بین‌المللی اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان عنوان کرد: در سال گذشته ۵۷۱ کیلومتر فیبر uso با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان، تقویت سوئیچ ها با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان، لایه دیتا با  ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، افزایش پهنای باند ۱۳۱ نقطه از استان کرمان و توسعه شبکه موبایل که شامل سایت‌های جدید نقاط شهری و روستایی، ایجاد ۷۲ سایت جدید و ارتقای ۹۰ سایت با سرمایه‌گذاری ۵۶۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی افزود: در سال جدید خواستار شدیم با توجه به بزرگ بودن استان کرمان، اجازه دهند سرمایه‌گذاری بیشتری در این استان انجام شود، از این رو مجوزهای لازم برای اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اخذ شده است که با اجرای این پروژه اتفاق بزرگی در کرمان رخ خواهد داد.
 
آذری‌نصرآبادی به اجرای برنامه‌های در سال جدید اشاره کرد و گفت:  مرکز مخابراتی مهم سطح استان را تجهیز خواهیم کرد و در تلاشیم تجهیزات مربوط به دیتا به روز شود، در بحث شبکه انتقال  ۳۵۰ نقطه در استان قرار است به روز شود همچنین قرار است ۲۰۵ سایت جدید  تلفن همراه راه‌اندازی و ۲۲۰ سایت تکنولوژی با هدف ارتقای آن‌ها در برنامه سال جدید اجرا شود.
 
مدیر مخابرات منطقه کرمان با اشاره به این‌که تجهیزات اینترنت ۵G همراه اول در کرمان و شهرهای بزرگ نصب خواهد شد، گفت: تجهیزات اینترنت وای فای امسال بر روی دکل‌های همراه اول راه‌اندازی می‌شود، همچنین  در زمینه سطح دسترسی مردم به تجهیزات مخابراتی، آخرین تجهیزات دنیا، فیبر نوری است و شرکت مخابرات در منطقه کرمان چندیدن سال است ۷۰۰۰ مشترک دارد و مردم استفاده می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه کرمان تشریح کرد: امسال استان کرمان به کارگاه عملیاتی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی تبدیل می‌شود تا بخشی از عقب ماندگی های این حوزه جبران شود و نیاز است دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند.

وی افزود: برنامه ریزی شده ۱۰۰ هزار پورت FTTH در استان به ظرفیت قبلی اضافه شود و به منازل مردم می‌رود.

آذری نصرآبادی با اشاره به این‌که بعد از استان اصفهان، همراه اول بیشترین تجهیزات G۵ را به استان کرمان اختصاص داده است، توضیح داد: هم‌اکنون زیرساخت تکنولوژی G۵ در کرمان، رفسنجان و سیرجان تا بلافاصله بعد از ورود تجهیزات به کرمان  که اکنون در گمرک هستند این تکنولوژی ابتدا در شهر کرمان اجرا شود.
انتهای خبر/پسند
  https://armanekerman.ir/vdce7e8zwjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین