تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۰
۰
plusresetminus
محسن رضایی گفت: با پیشرفت فناوری می‌توان کیفیت را بالا برد و مصرف کننده را راضی نگه داشت مانند حرکتی که در گروه صنعتی بارز شروع شده که مسیر خودکفایی را درحال طی کردن است.
ایران باید در عرصه تولید تایر چون صنعت دفاعی مسیر صنعتی شدن را طی کند

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان به نقل از روابط عمومی استانداری؛ معاون اقتصادی رئیس جمهور عصر امروز در نشست با مدیران گروه صنعتی بارز که با حضور استاندار کرمان برگزار شد با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که استان کرمان نقش برجسته‌ای در فتح خرمشهر به فرماندهی شهید سپهبد قاسم سلیمانی داشته است، گفت: آزادسازی خرمشهر نشان داد ایرانی‌ها می‌توانند راه صد ساله را یک شبه بروند.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایطی که کاملاً تحریم بودیم و سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند، توانستیم جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر بگذاریم افزود: فتح خرمشهر یک دستاورد بزرگ برای کشور بود و نشان داد که ایرانی‌ها توانایی زیادی برای تحول و خلاقیت و سرعت در حل مشکلات دارند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اینطور نیست که ما فقط در بحث نظامی می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم و در سایر موارد هم می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم، گفت: اگر ما در صنعت نظامی موفق شدیم، قطعاً می‌توانیم در سایر صنایع هم به پیشرفت برسیم.

وی ادامه داد: از حرکتی که در گروه صنعتی بارز شروع شده تشکر می‌کنیم و امیدوار هستیم نه تنها ایران در تولید تایر به خودکفایی برسد، بلکه در این حوزه صادرات هم داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه ما به‌دنبال پیشانی‌های اقتصادی ایران هستیم تا هم بازار داخلی و هم صادرات را تامین کنیم، گفت: ایران با 15 کشور همسایه است و با کشورهای لایه دوم نیز فاصله کمی دارد که یک ظرفیت برای صادرات است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای پر جمعیت زیادی در اطراف کشور ما قرار دارند که همه اینها ظرفیت اقتصادی برای کشور دارد، افزود: نباید تلاش‌های خود را در یک نقطه متمرکز کرد و حتماً باید طرح‌های توسعه‌ای را پیگیری و اجرایی کرد.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی در کشور باید توسعه را جدی بگیرد و تکنولوژی روز دنیا را در طرح‌های توسعه‌ای مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: با پیشرفت فناوری می‌توان کیفیت را بالا برد و مصرف کننده را راضی نگه داشت.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه همیشه ایران به دنبال صنعتی شدن بوده، اما ما فقط کارخانه‌داری و بنگاه‌داری کردیم، افزود: بیش از 80 سال است که کارخانه و بنگاه اقتصادی تاسیس می‌شود، اما سیر نزولی آنها را بعد از تاسیس شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه مدیران عمدتاً صنعتی شدن را فقط در وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌بینند در حالی‌ که امروز کشاورزی، پزشکی و محیط زیست صنعتی در جهان داریم، ادامه داد: صنعتی شدن در جهان وارد نسل پنجم خود شده است و ما هنوز مشکلات زیادی داریم.

رضایی با اشاره به اینکه امروز تولید دانش در جهان صنعتی شده است و ما باید جلوی هرزروی را بگیریم، ادامه داد: حدود 150 میلیارد دلار هزینه انرژی داریم، اما بهره‌وری در کشور پایین است و ارتقای بهره‌وری در کشور باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صنعتی شدن فقط در صنایع دفاعی ایران اتفاق افتاد و در این زمینه موفق بودیم، گفت: یک روزی در کشور چند سلاح آر پی جی خریده بودیم و ما جلسه تشکیل دادیم که چند تا به سپاه بدهیم و چند تا ارتش بگیرد، اما امروز وضعیت ما در جهان چگونه است؛ قدرت‌های بزرگ از صنایع دفاعی کشور ما می‌ترسند.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی درد تاریخی داریم و تنها دولت نمی‌تواند آن را برطرف کند، بیان کرد: ساختار بودجه کشور ساختار مناسبی نیست و تعهدات بدون منابع یک اشکال بزرگ در ساختار بودجه است.

وی با بیان اینکه تحول در نظام بانکی کشور یک مسئله کلیدی و ریشه‌ای برای کشور است، گفت: در بحث بانک‌ها اگر همین امروز هم تحریم‌ها برداشته شود بعید می‌دانیم که بانکی از خارج از کشور آماده همکاری با بانک‌ها باشد، چرا که ساختار آنها متناسب با معاملات جهانی نیست.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcdfo0fzyt0s56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین