تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۳
۰
plusresetminus
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

با ۵۰ میلیارد تومان مرمت بازار تاریخی رفسنجان تکمیل می‌شود

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مرمت بازار تاریخی رفسنجان نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که شهرداری رفسنجان و اداره میراث فرهنگی استان کرمان طی تفاهم نامه ای این اعتبار را فراهم و تا پایان امسال این مرمت به اتمام برسد.
با ۵۰ میلیارد تومان مرمت بازار تاریخی رفسنجان تکمیل می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک روزه به این شهرستان به همراه فرماندار رفسنجان، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان، شهردار رفسنجان و مسئولین استانی و شهرستانی از روند مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان بازدید به عمل آورد.

علی دارابی در این بازدید مرمت بازارهای تاریخی استان کرمان در دولت سیزدهم را از جمله بازار کرمان و سیرجان در دست اقدام عنوان و بیان کرد: بازار تاریخی رفسنجان هم با همت شهرداری، میراث فرهنگی در دست بازسازی است اما تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.

او افزود: نیمی از این اعتبار توسط شهرداری و نیمی توسط میراث فرهنگی استان کرمان فراهم خواهد شد تا پایان سال شاهد جشن اتمام مرمت این بازار باشیم.

دارابی خاطرنشان کرد: تسریع در بازسازی و استحکام سازی این بنای تاریخی مد نظر باشد، این آثار تاریخی هویت شهرستان ها به شمار می روند و از طرفی بازار تاریخی تأثیر زیادی در کسب و کارها و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان هم در این بازدید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرمت و بازسازی این بازار را ۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: نیمی از این اعتبار توسط شهرداری تأمین می شود.

  
انتهای ‌پیام/ https://armanekerman.ir/vdceze8zzjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما