کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه‌های نمازجمعه استان کرمان مطرح شد؛

عفاف و حجاب خرمشهری دیگر است که باید فتح شود/ امنیت یک مطالبه جدی مردم از نظام است

5 خرداد 1402 ساعت 16:09

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهائی امام جمعه موقت کرمان گفت: یکی از خرمشهرهای پیش رو فضای عفاف و حجاب است که باید فتح شود.


به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه موقت کرمان: عفاف و حجاب خرمشهری دیگر است که باید فتح شود


حجت‌الاسلام احمد شیخ بهائی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا الهی تاکید می‌کنم.

خطیب جمعه کرمان افزود: ماه ذیقعده؛ ماه امام رضا علیه‌السلام و بقیه امامان است.

وی تاکید کرد: مردم نسبت به امام؛ و امام هم نسبت به مردم موظف است؛ وظیفه امام هدایت؛ رهبری و بردن جامعه به سوی سعادت است.

حجت‌الاسلام شیخ بهائی بیان کرد: وظیفه مردم حمایت و اطلاعات است و هر وقت مردم به صحنه آمدند آن وقت است که وظیفه امام شروع می‌شود.

وی افزود: تمام انقلاب اسلامی را امام رضا علیه‌السلام در دو کلمه بیان کرد؛ ارتباط امام و مردم است.

حجت‌الاسلام شیخ بهائی گفت: می‌شود با اشراف بود؛ ولی اشرافی نبود و اشرافی زندگی نکرد و امام رضا علیه‌السلام در حکومت خود به این‌ شکل  عمل کرد.

 امام جمعه موقت کرمان با بیان این‌که یکی از خرمشهرهای پیش رو فضای عفاف و حجاب است که باید فتح شود، گفت: مسئله حجاب و عفاف دغدغه جامعه دینی ماست، امیدواریم مسئولین با هم‌فکری، هم‌کاری و با ارائه طرح‌ها و لوایح مناسب بتوانند این فضایی که دشمن بر کشور تحمیل کرده را بشکنند و این خرمشهر را فتح کنیم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه فرزندآوری و ازدواج جزو جهادهای بزرگ است، ادامه داد: مسئله‌ جمعیت، مسئله بسیار مهمی است؛ در ازدواج آسان بگیرید و در این امر مهم ایمان و اخلاق کافیست بقیه را بگذارید کنار و هزینه‌های اضافی را حذف کنید.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور هم مشکلاتی داریم بیان کرد: امسال سال مهار تورم است باید مسئولان همت کنند و با این‌که سخت است باید افتخارات و زحماتی که می‌کشند در کف جامعه دیده شود.

حجت‌الاسلام شیخ‌بهائی افزود: امسال سال آخر فعالیت مجلس است و انتخابات را در پیش داریم؛ این مجلس کارنامه قبولی را از دست رهبری گرفته، ولی در سال آخر برنامه‌های مهمی مثل برنامه هفتم در دستور کار است که وابستگی به نفت و دلار از اقتصاد ما حذف شود زیرا هر چه می‌کشیم از وابستگی به دلار است.

وی بیان کرد: این ماه یادآور حوادث بزرگی در طول تاریخ انقلاب اسلامی است، اولین حادثه ۱۵ خرداد است، که با دستگیری امام(ره) مردم به دفاع از امام به خیابان ریختند و به طور خودجوش برای خدا و برای دفاع از دین به میدان آمدند و در این روز بسیاری در خاک و خون غلتیدن ولی عقب نشستند این روز نقطه عطفی در تاریخ اسلام و جهان است.

امام جمعه ریگان: مشکلات خانه‌کشتی ریگان حل شود


حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به فرا رسیدن ولادت امام رضا علیه‌السلام، اظهار کرد: چند روز پیش استقبال بی‌نظیری مردم شهرستان ریگان از پرچم متبرک حرم امام رضا علیه‌السلام کردند.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: بازار ریگان امام رضایی شود.

وی اشاره داشت به دیدار نمايندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب و افزود: قانونی را مصوب کنید که به درد مردم بخورد.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه حامی دولت و مجلس انقلابی‌هستیم، تصریح کرد: از مجلس انقلابی خواستار وضع قوانینی هستیم که تورم را کاهش دهد.

وی از کسانی که خانه‌کشتی این شهرستان را با امکانات‌ ناچیز راه اندازی کرده‌اند قدردانی و خطاب به مسئولان گفت: مشکلات خانه‌کشتی ریگان حل شود.

امام جمعه فهرج: بی‌حجابی، فقر فرهنگی انسانیت است


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مضرات بی‌حیایی و بی‌حجابی اشاره کرد و گفت: بدحجابی یک بیماری و بی‌حجابی، فقر فرهنگی انسانیت است.

وی با تبریک پیشاپیش ولادت امام رضا علیه‌السلام بیان کرد: جامعه نبوی، حکومت علوی، نهضت حسینی و هجرت رضوی، ۴ مقطع و نقطه عطف تمدن نوین اسلامی است.

خطیب جمعه فهرج در ادامه به سفر یک روزه و فشرده ریاست محترم جمهور به نقاط مرزی سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در این سفر علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی استان، به حاکمان افغانستان درباره حق‌آبه هیرمند اخطار جدی داد و با نخست‌وزیر پاکستان در نقطه صفر مرزی دیدار کرد.

آقاملایی خاطرنشان کرد: دیدار رئیس جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان، فصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد بود که می‌تواند پیامدهای مثبت اقتصادی و فرهنگی، خصوصا امنیتی را در روابط دیرپای  دو کشور رقم بزند.

وی با بیان اینکه مردم پاکستان علیرغم تبلیغات شدید وهابیت و تکفیری‌ها در سه دهه گذشته همچنان دلبسته انقلاب اسلامی هستند افزود: پاکستان بدون تردید، جزء کشورهای کلیدی منطقه غرب آسیا به‌ویژه از جهت نیروی انسانی در مسیر تحقق راهبرد اخراج دائمی آمریکا از منطقه قرار دارد، که شایسته است روابط دو کشور در همه عرصه‌ها به بالاترین سطح در تراز راهبری برسد.
 

امام جمعه جیرفت گفت: ناوگروه ۸۶ ارتش، پیام صلح و دوستی ایران را به گوش جهانیان رساند


حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، تبریک ولادت امام رضا (ع) و توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: مهم‌ترین کارکرد مسجد، اقامه نماز و عبادت خداست و طبق قرآن، همواره دو تمدن و تفکر در تاریخ وجود داشته که شاخصه تمدن توحیدی، اقامه نماز بوده و هدف تمدن طاغوتی، از بین بردن نماز است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، بیان کرد: در خرمشهرهای آینده، جنگ فیزیکی و نظامی وجود ندارد بلکه جنگ، در بستر فضای مجازی است که به یاری خدا پیروز خواهیم شد.

خطیب نمازجمعه جیرفت اظهار کرد: هجرت امام رضا (ع)، بارگاه ملکوتی آن حضرت و همچنین هجرت فرزندان امام کاظم (ع) به ایران، باعث بابرکتی این کشور و ایجاد انقلاب اسلامی در ایران شده تا این انقلاب زمینه‌ساز حکومت امام زمان (عج) شود.

وی ضمن گرامیداشت ایام حج، عنوان کرد: مطابق آموزه‌های دین اسلام، اگر کسی مسطتیع باشد ولی حج نرود با دین یهود یا مسیحیت محشور می‌شود و حج، آثار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و .... دارد.

حجت‌الاسلام تارم درخصوص ناوگروه ۸۶ ارتش، تصریح کرد: دشمن با جنگ رسانه‌ای، مانع رسیدن اخبار مهم و غرورآفرین به مردم می‌شود زیرا آمریکا از ایران قوی می‌ترسد و این ناوگروه در مسیر ۷۰ هزار کیلومتری، در مدت ۸ ماه، با تجهیزات ساخت ایران، پیام صلح و دوستی ایران را به گوش جهانیان رساند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: از استاندار، سرپرست شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت، درخواست بازگشت به کار مجدد کارگران اخراجی شهرداری را داریم زیرا با اخراج این کارگران، شهر به مشکل دچار شده است.
 

امام جمعه موقت کوهبنان: از ظرفیت امامزادگان شهرستان بهره‌برداری کنیم


نمازجمعه این هفته شهرستان کوهبنان با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع انصار و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس کاظمی زاده امام جمعه موقت برگزار گردید.

خطیب جمعه کوهبنان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و نظم در امور  با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام  به چهار خصوصیات شیعیان شامل: عفاف و پاکدامنی، مجاهدت در عرصه های مختلف، اخلاص در عمل و از خود گذشتگی اشاره نمود.

امام جمعه موقت کوهبنان در خطبه دوم ضمن تبریک روز گرامی داشت امامزادگان، توصیه به استفاده و بهره بردن از ظرفیت وجود چهار امامزاده واجب التعظیم در شهرستان کوهبنان نمود.

وی همچنین بااشاره به دیدار مقام معظم رهبری در هفته گذشته با رئیس و نمایندگان  مجلس شورای اسلامی و  رضایت معظم له از عملکرد مجلس شورای؛ به دو اقدام مثبت مجلس با موضوع قانون مقابله با تحریم ها و همچنین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کردند.

حجت‌الاسلام کاظمی زاده در بخش دیگری از خطبه دوم با تبریک میلاد پر خیر و برکت امام رضا علیه السلام و گرامی داشت دهه کرامت، از حضور خادمان آستان قدس رضوی در سطح شهرستان کوهبنان و اجرای جشن زیر سایه خورشید تقدیر و تشکر نمود.

 

امام جمعه رفسنجان: امنیت یک مطالبه جدی مردم از نظام است


حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان اظهار کرد: مشارکت حداکثری، رقابت کاندیداهای مختلف، امنیت و سلامت انتخابات چهار هدف راهبردی برای انتخابات پیش‌روست که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در ادامه به اقدامات گسترده فراجا در طرح ارتقای امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها خوب است و باید بطور مستمر با تمام ناهنجاری‌ها و سرقت‌ها مقابله کرد تا مردم در آرامش به زندگی ادامه دهند،
امنیت یک مطالبه جدی مردم از نظام است

عسکری بیان کرد: حج از ارکان دین است، ماندگاری آن یک عمر است اگر حج درستی انجام شود گذشته را اصلاح و عمر فرد را ارزشمند می‌کند.

وی تصریح کرد: کسی که توانایی رفتن به حج را داشته باشد اما از سرِ سهل‌انگاری به حج نرود مسلمان نمرده است از طرفی حج برکات سیاسی و اجتماعی فراوان دارد.

خطیب جمعه رفسنجان یادآور شد: هم‌گرایی و تعامل مسئولان اجرایی، نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی در رفع مشکلات مردم مطالبه عمومی مردم است که رهبر انقلاب از آن یاد کردند.
 

امام جمعه رابر: ایران اسلامی شیعه خانه اهل بیت عصمت و طهارت است



حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام گفت: امام رضا علیه‌السلام به ایران آمدند ۵۲ساله بودند، حضرت سه سال مهمان ما ایرانیان بودند.

وی افزود: هجرت امام رضا علیه‌السلام به ایران منشأ تحولی در میان شیعیان جهان اسلام شد این تحول از لحاظ کیفی و کمی  قابل بررسی است.

خطیب جمعه رابر گفت: از لحاظ کیفی امام رضا علیه السلام معرفت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت را میان مردم ارتقا دادند.

وی ادامه داد: قبل از امام رضا علیه‌السلام شاگردان و بزرگان نسبت به اهل بیت معرفت داشتنداما عموم جامعه معرفت صحیحی از این جایگاه والا و مقام امامت نداشتند، در آن زمان امام رئوف این معرفت به امامت  را ارتقاء بخشید.

خطیب جمعه رابر با اشاره به نشانه‌های معرفت شیعیان عنوان کرد: اثر آموزهای بعد از  حضرت ثامن الحجج، امام جواد علیه السلام در ۸سالگی به امان رسیدند امام هادی علیه السلام حدود هشت سالگی و امام عصر(علیه‌السلام) در پنج سالگی به امامت رسیدند  این سه امام معصوم  که در کودکی به امامت رسیدن از توانایی علمی، عقلی و معرفتی در دوران کودکی  هم از این مقام والا برخوردار است لذا  هیچ تفرقه بعد از امام رئوف در میان  شیعیان و مردم به وجود نیامد.


امام جمعه رابر با اشاره به لحاظ کمی هجرت امام رضا علیه السلام به ایران جغرافیای شیعه را گسترش داد، گفت:  زمینه سازان ظهور  در دوران آخر الزمان (ع) ایرانی ها هستند امام رضا با هجرت به ایران این زمینه را فراهم کردند.

وی با اشاره به نشر تبلیغ ایران اسلامی توسط امامزاده ها که در شهرستان رابر ۶امامزاده وجود دارد، گفت: شرایط لازم با هجرت امام رئوف به خراسان فراهم شد تا ایران به عنوان پایگاهی برای اهل بیت عصمت و طهارت شود و تا آخر الزمان هم این مسیر را ادامه دهد.

وی گفت: ایران اسلامی شیعه خانه اهل بیت عصمت و طهارت است.

امام جمعه رودبار جنوب: برای خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن نیازمند مسئولان کاردان و دلسوز هستیم


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبارجنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی دارای شأن قانون‌گذاری است که این قانون خیلی بالاتر از مسئله نظارت است اگر قانون نباشد اصلا زندگی مختل خواهد شد.

 امام جمعه رودبارجنوب با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان بار دیگر از مجلس یازدهم به مجلس انقلابی تعبیر کردند و  اشاره‌ای به تصویب قوانین و تصمیم های مهمی که در طول این سه سال مجلس یازدهم گرفته شد داشتند.

حجت‌الاسلام افشارمنش گفت: نمایندگان مجلس فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دهند و در سال پایانی مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای تحقق کارهای بر جای مانده و اخذ تصمیمات مهم و راهبردی به کار گیرد.

وی عنوان کرد: شاخصه‌های نماینده خوب برای مجلس شورای اسلامی ساده زیستی، امانتداری، مسئولیت پذیری، معنوی بودن، رفتن در بین مردم و اجتناب از فساد و جو زدگی است.


امام جمعه رودبارجنوب به چند نکته از جنگ ترکیبی دشمن و خنثی کردن توطئه‌های آن‌ها اشاره کرد و افزود: در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی مسئولان کارآمد  کاردان دلسوز   انسان‌های دارای اراده قوی در مسئولیت‌ها قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه بسترها برای نقش آفرینی بخش خصوصی و سرمایه گذار د  اقتصاد کشور نیز فراهم شود، گفت: مردم با دولت همکاری داشته باشند و دولتمردان به قشر آسیب پذیر و کسانی که در  خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: حضور پرتوان قشر متخصص و متعهد جوان در صحنه‌های اقتصادی بسیار مهم است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.



انتهای خبر/


کد مطلب: 134728

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/134728/عفاف-حجاب-خرمشهری-دیگر-باید-فتح-شود-امنیت-یک-مطالبه-جدی-مردم-نظام

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir