تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۸
۱
۲
plusresetminus
بانوی خادم‌الرضا از ازدواج ۱۰۰ زوج جوان که با حمایت سمن مردمی امید زندگی در هفته ازدواج با کمک‌های خیرین به خانه بخت خواهند رفت، خبر داد.
اقامت در ۲۵ خانه رایگان به مدت یکسال طرحی نو در ترویج فرهنگ ازدواج
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» دهه کرامت و ایام ولادت باسعادت دو خواهر و برادر رئوف در ایران سبب شد تا با یکی از خدام امام رضا علیه‌السلام که در مسیر هموارسازی مسیر ازدواج جوانان محروم گام برداشته است، به گفتگو بنشینیم؛

دکتر طاهره صفری‌زاده بزنجانی که از بانوان مطرح استان کرمان است متولد شهرستان بافت و دارای دکتری تخصصی مدیریت تطبیق و توسعه  است،  او سابقه خدمت به مجروحین در دوران دفاع مقدس را در پرونده خود دارد و مسئول اولین طرح پولیو(فلج اطفال ) در جنوب استان است.

وی مدیرعامل خیریه «امید زندگی»، مدیر مرکز در مانی امام حسین (ع) و نویسند کتاب مدیریت از دیدگاه آیات و روایات است و سابقه پژوهش  در ۱۴مقاله منتشر شده در ایران و خارج از کشور را دارد،مقاله‌ای با عنوان «معیارهای حکمرانی خوب از دیدگاه اندیشمندان سلامت (pns)» ازجمله بهترین مقالاتش در سطح جهانی است.

این خادم‌الرضا و بانوی موفق کرمانی در گفتگو با سرویس اجتماعی «راه آرمان» عنوان کرد: عشق به خدمت را از امام‌رئوف به ارمغان گرفته‌ام از همان کودکی عاشق صحن و سرای امام بودم تا اینکه به خدمت‌گذاری در جوار ایشان درآمدم.

بانو طاهری که از اساتید برجسته استان محسوب شده و به عنوان بانوی مطرح استان مورد توجه بوده است، ایجاد «خیریه سمن امید  زندگی» را نوری برای حمایت از محرومان توصیف کرد و گفت: از آنجایی که خدمت در خون من ریشه زده است به جز زمان‌هایی که در حرم خدمت می‌کنم مابقی زمان خود را در این خیریه می‌گذرانم زیرا ما نماینده امام رئوف در شهرستان‌ها هستیم و عملا این نهاد مردمی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی با طرح این سئوال که آسیب اجتماعی چیست؟ عنوان کرد: این دسته از آسیب‌ها به نوعی از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری افراد یک جامعه چه ‌فردی و یا جمعی اطلاق می‌شوند که ریشه در بی‌نظمی‌ها، کژ کارکردی‌های پدیده‌های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آنها دارد.

مدیرعامل خیریه امید افزود: این آسیب‌ها غالباً باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه می‌شوند و درنتیجه با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبه‌رو می‌شوند و عوامل ظهور آسیب‌های اجتماعی نیز زیادند، بسیاری از چالش‌های جامعه منشأ بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شوند مانند بهزیستی روانی در جامعه؛ که نشات گرفته از مباحث مالی و اقتصادی است زیرا این امر سبب وجود اختلافات طبقاتی و ظهور انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

صفری‌زاده مهمترین آسیب‌های اجتماعی در سطح جوامع را نام برد و گفت: انواع ‌آسیب‌های اجتماعی را شامل آسیب مختص دانش آموزان، فضای مجازی، بزهکاری، اعتیاد، طلاق، بیکاری، خودکشی و آسیب اجتماعی مختص نوجوانان است، نام برد، که خیریه امید زندگی در پیشگیری از تمامی آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد.

وی به پروژه در حال اقدام این خیریه که به عنوان ازدواج سالم جوانان نام دارد، اشاره کرد و گفت:متاسفانه سن ازدواج در جوانان بالا رفته است و عملا جوانان نسبت به ازدواج بی‌میل هستند.

مدیرعامل خیریه امید زندگی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش ازدواج، مسائل و مشکلات اقتصادی است، کار و اشتغال، تأمین مسکن، تأمین مخارج ازدواج و خرید لوازم مورد نیاز و پرداخت مهریه از جمله دلایل اصلی برای کاهش و ترس از ازدواج است.

صفری‌زاده تاکید کرد: سمن ما در نظر دارد در هفته ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع)  یعنی از یک هفته مانده به سالروز تا  تار روز ملی ازدواج سال جاری تعداد ۱۰۰ زوج جوان را نه به صورت ازدواج آسان و عقد محضری ساده  بلکه به‌صورت عادی و با شرایط کاملا فوق‌العاده راهی خانه بخت کند.

وی اذعان کرد: این خیریه مجموعه کاملا متفاوتی را برای ازدواج جوانان در نظر گرفته که این بسته‌های حمایتی با تحقیقات به آن‌ها داده می‌شود و شامل گل آرایی، سالن و یا تالار، ارایشگاه عروس و کلیه هزینه‌های باغ و آتلیه‌عروس است.

مدیر عامل خیریه امیدزندگی افزود: همان طور که همگان در جریان هستند، هزینه‌های ازدواج بسیار بالاست پس ما با در نظر گرفتن شرایط افراد به آ‌ن‌ها پک‌هایی رو اهدا می‌کنیم که بتوانند راحتتر مراسماتشان را برگذار کنند و راهی خانه بخت شوند.

صفری‌زاده اذعان کرد: مسکن از الزامات اولیه هز زندگی است اما توان ما در تامین مسکن برای همه کم است اما سمن در نظر دارد تعداد ۲۵ خانه را به جوانانی که  در هفته ازدواج  مراسم انها توسط سمن ثبت شود طی قرعه‌کشی اهدا کند که آنها بتوانند به مدت یک‌سال به‌صورت رایگان اقامت داشته باشند.

وی با بیان اینکه راه و هدف ما توسعه فرهنگ ازدواج فاطمی است، گفت:  حمایت از ازدواج سالم، فرزندآوری اولویت سمن ماست بنابراین چنانچه زوج‌های جوان بعد از ازدواج در طی یکسال اقامت رایگان صاحب فرزند شوند می‌توانند یکسال دیگر نیز در همان منزل به صورت رایگان اقامت داشته باشند.

این خادم امام رئوف تاکید کرد: همه حمایت‌های ما شامل کمک به مردان جهت ازدواج نیست بلکه در همین راستا برای کمک خرید جهیزیه برای دختران نیز برنامه‌هایی را نیز دارد تا بتوانند وسایل اولیه مورد نیاز خود را فراهم کنند که  یا در حد توان به آن‌ها تسهیلات کم‌بهره، یا برگ تخفیف برای خرید لوازم منزل پرداخت و اهداء می‌شود که موجب انگیزه برای ازادواج می‌شود.

صفری زاده اذعان کرد: مدیریت بحران و شناخت زوجین از همدیگر نیز از دیگر مسائلی است که خانواده زوج‌های جوان را در دورانی ابتدایی دچار چالش می‌کند بنابراین همزان با حمایت از شکل‌گیری ازدواج به آن‌ها انواع  آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج هم داده‌  می‌شود.

مدیرعامل خیریه امید زندگی به دیگر اتفاق مهمی  که در سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) رقم خواهد خورد اشاره کرد و گفت: قصد داریم تا تعدادی از جوانان کمتر از ۲۵ سال را که به خاطر جرائم مالی که بعضا ناشی از فقر و محرومیت بوده است و اکنون در زندان هستند را آزاد کند و به آن‌ها فرصت زندگی  بهتر و دوباره را  هدیه کند.


وی تاکید کرد: این خیریه در راستای پیشگیری از بیکاری جوانان نیز یکسری فعالیت‌هایی را شروع کرده است ، به طور مثال ما با موسسات و کلیه مشاغل  ارتباط و هماهنگی مستقیم را ایجاد کرده‌ایم که  در قالب طرح استاد شاگردی جوانان بتوانند آموزش‌های مورد نیاز مشاغل را همزمان از پایگاه‌های آموزشی و صنوف دریافت کنند تا بتوانند وارد بازار شوند که برای هر دو جنس خانم‌ها و آقایان یکسان است.

صفری‌زاده با بیان اینکه هر روز شاهد ثبت طلاق‌های در سطح استا هستیم که بعضا بسیاری از آن‌ها کاملا غیر معمول است، گفت: ای کاش بشود فرهنگ نه به طلاق را همگانی کنیم و از قضات دادگستری استان عاجزانه می‌خواهیم که پیشگام این پویش باشند و در هفته ازدواج هیچ طلاقی را نه‌ تنها ثبت نکنند بلکه  رای به حکم هیچ طلاقی را صادر نکنند.


بانوی خادم امام رئوف ادامه داد: کمک و خدمت به امام‌رضا علیه‌السلام فقط شیفت حرم و غیره نیست می‌توان در شهر و دیار خودت بود اما خادمی امام را تکمیل کرد، حضور من در این سمن نیز برای همین امر تا نماینده امام باشم در خدمت به محرومان و آنچه که دست خیریه‌ها را در کمک بیش‌تر بسته است نبود بودجه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سمن‌ها مردم نهاد بوده و برای انجام برنامه‌های خود وابسته به هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیستند و مردیم بوده و صرفا  در راستای کمک و خدمت به مردم  (خانواده ها٫جوانان و...)فعالیت می‌کنند، بنابریان اگر کسی دوستداشت تا در این امر خیر سهیم باشد می‌تواند کمک‌های نقدی خود را به این شماره«  ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۶۹۲۱۲۷  »که متعلق به خیریه است ارسال کند.


صفری‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه کسی جهت دریافت  اطلاعات راجب خیریه و نوع انجام کار ها و در جریان از نزدیک قرار گرفتن این مراسمات و شیوه ثبت نام برای آموزش‌ها و  حتی ثبت‌نام برای ازدواج و.. می‌ توانید با این شماره « ۰۹۰۲۴۰۸۹۳۹۹» که متعلق به خیریه و سمن امیدزندگی است، تماس حاصل کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcc10qsm2bq1m8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
من در یزد هست خانه ندارم خاهش مکنم یک خانه خیرات به من بده
علی حیدری
خداوند به ایشان و خیران دیگر عمر طولانی و با عزت بدهد🙏
آخرین عناوین