تاریخ انتشار :شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲
۰
plusresetminus
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد:

اجرا ۶ استان در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امسال از استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین و کرمان در دهمین سوگواره ملی تعزیه حضور دارند.
اجرا ۶ استان در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ محسن روحی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با تاکید بر این‌که برگزاری این تعزیه هویت فرهنگی است، گفت: قطعا نیاز است برخی از شهرستان‌ها و روستاها با هویت خاص در فضای استان و کشور شناخته شوند. 
 
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این‌که ما به دنبال ایجاد هویت فرهنگی تعزیه برای روستا ده‌زیار هستیم، عنوان کرد: جلساتی با صدا و سیما مرکز استان در این خصوص داشته‌ایم و همچنین اصحاب رسانه در این زمینه کمک کنند تا این هویت را برای روستا ده‌زیار ایجاد کنیم.
 
وی ابراز کرد: مردم روستا به صورت خودجوش در راستای دهمین سوگواری ملی تعزیه اقداماتی را انجام می‌دهند و پذیرایی در این مراسم به‌ عهده دارند و امیدواریم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم هویت فرهنگی عنوان شده را برای این روستا جا بیاندازیم تا مردم بدانند در این ایام، تعزیه برگزار می‌شود.
 
روحی با تاکید بر این‌که وجه مهم این برنامه مردمی بودن آن است، ابراز کرد: اگر ما و سایر دستگاه‌ها کار در این زمینه انجام دهیم، وظیفه است و قصد ما مبنی بر این‌‌که این برنامه به برنامه دولتی تبدیل شود، نیست.
 
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این‌که امسال از استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین و کرمان در دهمین سوگواره ملی تعزیه حضور دارند، اظهار کرد: علاوه بر این‌که به دنبال این مهم هستیم تا روستا ده‌زیار با هویت فرهنگی جا بیافتد، روستاهای دیگر همانند زنگی‌آباد از روستاهایی هستند که کار تعزیه را انجام می‌دهند که برای ایام فاطمیه کار انجام می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: دهمین سوگواره ملی تعزیه در روستا ده‌زیار در ایام ارتحال امام خمینی(ره)برگزار می‌شود که دو بخش دارد یک بخش این برنامه قابل استفاده برای مردم است و بخش دیگر، بخش آموزشی تعزیه است، که گروه‌های تعزیه کارهای یکدیگر را می‌توانند ببینند.
روحی خاطرنشان کرد: مردم منطقه در تلاش هستند تا در سال‌های آینده مهمان‌هایی از خارج کشور نیز در سوگواره ملی تعزیه داشته باشند و البته امسال دانشجویان خارجی که ساکن کرمان هستند به این مراسم دعوت شده‌اند.
 
انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdcayyn6y49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین