تاریخ انتشار :شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
۰
plusresetminus
دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار گفت: در مدت برگزاری سوگواره بیش از ۴۰۰ تعزیه‌خوان به کرمان و روستا ده‌زیار سفر می‌کنند.
حضور بیش از ۴۰۰ تعزیه‌خوان در ایام برگزاری دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ثارالله انکوتی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار گفت: تعزیه به عیر از کاری است که در عرصه سوگواره انجام می‌شود، کار هنری است و گروه‌ها باید در طول سال تمرین داشته باشند.

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار ادامه داد: دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) از تاریخ دهم لغایت ۲۲ خرداد ماه در روستا ده‌زیار برگزار می‌شود که در این سوگواره بهترین گروه‌های تعزیه ایران را دعوت کرده‌ایم.
 
وی ابراز کرد: ۹ گروه خارج از استان و سه گروه از استان کرمان در این سوگواره حضور دارند؛ شب ارتحال امام(ره) گروه تعزیه شهر خمین از شهر زادگاه امام دعوت شده‌اند، اجرا خواهند داشت و در مدت برگزاری سوگواره بیش از ۴۰۰ تعزیه‌خوان به کرمان و روستا ده‌زیار سفر می‌کنند.

انکوتی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کنار اجرای تعزیه در ایام یاد شده، تصریح کرد: اهدا خون، فروش لوازم تعزیه، محصولات فرهنگی، ارائه محصولات نان ده‌زیار و غیره از جمله برنامه‌های مد نظر است.
 
دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار خاطرنشان کرد: به مناسبت دهمین سوگواره تعزیه ملی ده‌زیار به همت اداره پست، تمبر سوگواره رونمایی می‌شود.

انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdcbaab8srhbfzp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما