تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۳
۰
plusresetminus
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از کشف بیش از یک و نیم کیلو طلا قاچاق در یک طلافروشی به ارزش بیش از به ارزش ۴۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
کشف ۴۳ میلیارد طلای قاچاق در سیرجان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری « راه آرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان سیرجان مجتبی قدیمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از کشف بیش از یک و نیم کیلو طلا قاچاق در یک طلافروشی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: پس از کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش طلاجات خارجی قاچاق در یک واحد طلافروشی، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات اولیه با همکاری ماموران انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات و نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت و هیئت ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، دستور قضایی جهت بازرسی از طلافروشی صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان بیان کرد: در پی اعلام ماموران و کارشناسان مربوطه در بازرسی از این طلافروشی میزان یک کیلو و ۵۱۲ گرم طلای خارجی قاچاق  به ارزش ۴۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۰۰ ریال کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه به منظور شناسایی و کشف فرار مالیاتی و پولشویی احتمالی این واحد صنفی، بررسی‌های لازم با همکاری مراجع ذیربط در حال انجام است، افزود: پس از کشف طلای قاچاق از این طلافروشی، دو واحد طلافروشی دیگر نیز توسط مامورین شناسایی و پس از بازدید از این دو طلافروشی نیز میزان ۶۸۶ گرم طلای خالص قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۸۰۰ ریال کشف و ضبط شد.

قدیمی گفت: برای این ۲ واحد طلافروشی نیز پرونده قضایی تشکیل که تحقیقات تکمیلی در این ارتباط در حال انجام است و به محض تکمیل تحقیقات، اقدام قضایی لازم انجام خواهد شد.

دادستان سیرجان در پایان ضمن یادآوری الزام ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت نسبت به تخلف از ضوابط اختصاصی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هشدار داد: تخلف از ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها، موجب محکومیت فرد خاطی به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد و قطعا با توجه به استقرار هیئت بازرسی ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم سایر واحدهای صنفی هم در باب پرداخت مالیات تحت رصد و رسیدگی قرار خواهند گرفت.
انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdcaiyn6u49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین